
Taliansky automobilový priemysel je posledné dve desaťročia stabilný asi ako nováčik na jednokolke. Na jednej strane stoja stálice ako Ferrari či Lamborghini, ktoré majú svoj príjem istý, no na strane druhej je tu Alfa Romeo, takmer zosnulá Lancia či krvácajúce Maserati, ktoré o priazeň zákazníkov tvrdo bojuje.
Napríklad týmto novým, takmer predstaveným GranTurismom Folgore, ktoré sa ukázalo svetu len s minimálnym maskovaním a so šéfom Stellantisu Carlosom Tavaresom za volantom.

Folgore ako Blesk
Pod kapotou však tentoraz nebude predkomôrkový benzínový šesťvalec, ako v prípade charizmatického kupé s motorom v strede, modelu MC20. Teda aspoň nie nateraz – ako napovedá už jeho názov, GranTurismo Foglore (v taliančine „blesk“) bude hostiť plne elektrické hnacie ústrojenstvo.
See you in 2023.@VenturiFE @FIAformulaE#RomeEPrixhttps://t.co/L42ePXmZvh pic.twitter.com/IkWaraIAct
— Maserati (@Maserati_HQ) April 10, 2022
Spoločnosť má totiž v pláne uviesť na trh novú značku Maserati Folgore, ktorá prevezme v ponuke automobilky vedúcu rolu do roku 2030, pričom v zostave zostanú len elektrické modely.

Podľa Maserati bude nové GranTurismo Folgore vybavené 800-voltovou batériou, ktorá pomôže dodať viac ako 894 kilowattov (1200 koní) na všetky štyri kolesá. To znamená, že kupé dokáže dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za menej ako tri sekundy, pričom zrýchľovať nemá prestať až do 305 kilometrov za hodinu.
Ako sme načrtli už v úvode, neskôr by GranTurismo mohlo dostať aj nový šesťvalec Nettuno s dvojitým turbodúchadlom, ktorý v MC20 poskytuje výkon 456 kilowattov (621 koní). Je však pravdepodobné, že v GranTurisme bude o niečo priškrtenejší.
Na tieto, ale aj veľa iných informácií o aute, si však musíme počkať. Nepoznáme napríklad elektrický dojazd modelu na elektrinu, čas nabíjania, ani cenu auta. A ani to, či to napokon s elektrifikáciou do roku 2030 myslia v Maserati skutočne vážne. No ako to zatiaľ vyzerá v koncerne Stellantis, blýska sa na elektrické časy.