Audi Q8 e-tron na Slovensku: Facelift s dlhším dojazdom a výkonom takmer 500 koní

1335
Zdroj: Audi

Audi sa radí medzi technologických priekopníkov, a inak domu nebolo ani v prípade modelu Q8 e-tron. Po rokoch sa dočkal faceliftu a technologického vylepšenia.

Píše sa rok 2018 a automobilka ako jedna prináša na trh čisto elektrické SUV s názvom Q8 e-tron. Takmer 150 000 predaných kusov za 5 rokov produkcie je číslo, ktoré je vzhľadom na charakter pohonu úctyhodné. I keď Slovensko prispelo len malým počtom, Audi nám sem posiela jeho novú verziu.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Q8??

Áno, Q8. Ale kedysi známy ako e-tron. Je úplne samozrejmé, že s nástupom nových elektrických modelov musela automobilka z Ingolstadtu vo facelifte pridať aj dovetok. Názov sa dopĺňa, ale model ako taký pokračuje.

Q8 e-tron je už istú dobu v predpredaji, a to vo dvoch verziách. Klasickej SUV a Sportback, z ktorých každá je po technickej stránke trochu odlišná.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

S lepšou aerodynamikou

V prípade elektromobilov je aerodynamika základ. A v prípade karosérie SUV je zároveň aj veľkou výzvou. Audi Q8 e-tron prináša niekoľko vizuálnych zmien práve za účelom zníženia odporu vzduchu pri jazde. Medzi ne patrí napríklad aj vylepšená predná maska s aktívnymi lamelami prieduchov, nové bočné nasávanie vzduchu a v prípade karosérie Sportback aj prepracované zadné krídlo.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Väčšia batéria, väčší dojazd

Technologickým pokrokom dokázali konštruktéri do existujúcej karosérie nainštalovať batérie s väčšou kapacitou. Články majú o 20 % vyššiu hustotu energie, a tak kapacita základnej verzie 50 stúpla zo 71 celkových kWh na 95 kWh. Využiteľných je pritom až 89 kWh. Väčšia batéria má po novom až 114 celkových a 106 využiteľných kilowatthodín, čo má mať výrazný vplyv na dojazd. Ten je v prípade verzie 55 Sportback na úrovni 600 kilometrov a predstavuje najvyšší tabuľkový dojazd zo všetkých konfigurácií.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Zmenou prešlo aj samotné nabíjanie, ktoré sa zrýchlilo. Základná verzia zo 120 na 150 kW a nabíjací výkon vyšších verzií predstavuje namiesto 150 až 170 kW. Nejde o najrýchlejšie nabíjanie na trhu, no stále musíme myslieť na to, že ide o aktualizáciu už existujúcej generácie.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Vyšší výkon až do 370 kW

S nárastom údajov akumulátora narastá aj výkon. Ten sa zvýšil plošne a strop ponuky Audi SQ8 e-tron tak bude schopný produkovať až 370 kW alebo takmer 500 koní! Tie budú doplnené najvyšším krútiacim momentom 973 Nm, čo dokopy znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Rúbe vysoko

To, že Q8 e-tron zaujme najmä majetnejších, je očakávateľné. Napokon, aj jeho cenovka je nastavená dosť vysoko. SUV verzia Q8 e-tron quattro s dovetkom 50 začína na sume 74 110 eur v základnej výbave advanced. Za karosériu Sportback pripočítajte k tejto sume ešte 2050 eur.