Maserati rozširuje ponuku SUV modelom Grecale. Čo prináša?

1168
Zdroj: Maserati

Novinka je kompaktnejších rozmerov ako model Levante predávaný od roku 2016. Prichádza v troch verziách označovaných GT, Modena a Trofeo. Budúci rok túto trojicu ešte doplní čisto elektrická verzia Folgore. 

Zdroj: Maserati
Zdroj: Maserati

Exteriér

Vizáž zovňajšku je založená na novom dizajnovom jazyku tejto talianskej automobilky. Po prvý raz bol použitý pri športovom modeli MC20. Prednej časti modelu Grecale dominuje nízko položená maska chladiča. Jej cieľom je navodiť čo najšportovejšie emócie. Bočný profil karosérie je plynulý, čo dokazujú aj zapustené kľučky dverí. Nechýba tu typický znak automobilky, trojzubec na C-stĺpiku a označenie verzie na predných blatníkoch. Zadná časť prichádza so svetlometmi v tvare bumerangu, ktoré odkazujú na model 3200 GT.

Grecale je v základnej verzii ponúkané na 19-palcových kolesách. Tie je však možné zväčšiť až na rozmer 21 palcov.

Zdroj: Maserati
Zdroj: Maserati

Motorizácie

Vstupnou bránou do sveta Grecale je dvojlitrový benzínový štvorvalec podporovaný mild-hybridnou technológiou. Táto motorizácia je dostupná vo verzii GT. Jej výkon rovných 300 koní a krútiaci moment 450 Nm ponúka aj v základnej verzii pomerne slušnú dynamiku. Na stovku sa dostane za 5,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h.

Verzia s označením Modena v podstate používa rovnakú techniku ako základné GT, avšak jej výkon je navýšený na 330 koní. Tento rozdiel skrátil zrýchlenie na 100 km/h o 0,3 sekundy.

Vrcholná verzia Grecale Trofeo preberá trojlitrový šesťvalec s dvojitým preplňovaním z modelu MC 20. Výkon v prípade Grecale je nižší, avšak stále je to úctyhodných 530 koní. Krútiaci moment má hodnotu 620 Nm. Tieto parametre zabezpečujú zrýchlenie na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je až 285 km/h.

Spaľovacie verzie sú spárované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Očakávaná elektrická verzia označovaná Folgore priniesie batériu s kapacitou 105 kWh a bude využívať až 400-voltovú technológiu. Krútiaci moment tejto “električky” má byť na úrovni 800 Nm.

Zdroj: Maserati
Zdroj: Maserati

Interiér

Dizajn vo vnútri vozidla je inšpirovaný futuristickým minimalizmom. V základe ponúka až štyri displeje. Poďme ale po poradí. Stredová konzola obsahuje displeje tri. Po prvýkrát v histórii automobilky nie sú hodinky týčiace sa na vrchu palubnej dosky analógové. Slúžia totiž nielen ako ukazovateľ času, ale aj ako indikátor pre hlasové ovládanie automobilkou označované ako MIA (Maserati Intelligent Assistant). Pod nimi sa nachádza centrálny displej s veľkosťou 12,3 palca a pod ním ešte 8,8-palcový displej, ktorý nahradil fyzické ovládače vzduchotechniky.

Štvrtým displejom je pred vodiča umiestnený digitálny prístrojový štít. Za príplatok je možné získať displej piaty – head-up displej.

V základe prichádza Grecale so štrnástimi reproduktormi, ak ste ale “audiofil”, Maserati ponúka audiosústavu vyvinutú v spolupráci so spoločnosťou Sonus faber. Dvadsaťjeden reproduktorov rozmiestnených naprieč vozidlom poskytuje 3D priestorový zvuk a celkový výkon audiosústavy je až 1 285 Wattov. 

Zdroj: Maserati
Zdroj: Maserati