Chevrolet Corvette ZR1: Lúčime sa so špičkovými Corvette, ako ich poznáme

2168

Chevrolet Corvette je v USA tým, čím je Porsche 911 v Európe. Na rozdiel od Porsche sa však koncept jej pohonu pomaly a isto začína meniť. Špičkové Corvette ZR1 budú mať po predstavení novej vlajkovej lode motor uprostred? ČOŽE?!

Neveríme tomu, no aj keď je internet a pravdivé predpovede skutočne divoká kombinácia, webom už nejaký ten čas putujú fotografie prototypov. Klebety o Corvette s motorom uprostred teda dostávajú reálne kontúry. Späť však k ZR1, pretože z čísel, ktoré dosahuje vlajková loď s logom “Corvette”, sa vám zatočí hlava.

Sedemstošesťdesiatšesť koní!

Päť rokov po uvedení siedmej generácie Corvette prichádza niečo, čo by bolo ešte 10 až 15 rokov dozadu nemysliteľné. Výkon 536 kW/766 koní v produkčnom prevedení športovej pýchy General Motors, má na starosti 6,2 litrový motor V8 s označením LT5. Kompresor tlačí do preplňovaného obra také množstvo vzduchu, že maximálny krútiaci moment počíta s 969 N.m. drvivej sily. V športovom voze bez hybridného systému značne obdivuhodná cifra.

Napadá vás meno inej čiernej beštie, z ktorej ide v nočnej uličke strach? Corvette ZR1 celkom očividne postačí

Je však nutné podotknúť, že v potravinovom rebríčku nižšie umiestnený model Z06 s výkonom 485 kW/659 koní bol označený v redakčnom teste magazínu Motor Trend za mierne neovládateľný na hrane. Pokiaľ si však dobre spomíname, silné Corvette nikdy neboli pre bábovky. Nie? Mimochodom, maximálna rýchlosť činí 338 km/h. Len aby bolo tvrdenie o “bábovkách” podčiarknuté.

Nechýba výkon, nechýba ani aerodynamika

Aj preto vyzerá Corvette ZR1 ako pes baskervilský na kolesách. Pribudla hromada uhlíkových vlákien, ktoré sa rozmnožili v oblasti kapoty a ostrého bodykitu. Pribudli taktiež poriadne otvory, ktoré doručujú hromadu vzduchu k štvorici chladičov skrz prednú masku. Vidíte to obrovské zadné krídlo? Takzvané “High Wing” dokáže zatlačiť na zadnú nápravu s hmotnosťou až 430 kilogramov.

Pokiaľ ste poriadny “jedlík” a recesista, zadný piknikový stolík dokáže zatlačiť na zadnú nápravu hmotnosťou 430 kilogramov

K dispozícii je aj alternatíva k obriemu krídlu, nesúca “prekvapivý” názov “Low Wing”. Nižšie krídlo dovoľuje Corvette ZR1 dosiahnuť vyššiu maximálnu rýchlosť, no zároveň ponúka až o 70% viac prítlaku, ako štandardný aero kit slabšieho modelu Z06.

Američania a komfort? Aj keby na chlieb nebolo…

Čo dokáže bežného európskeho automobilového fanúšika prekvapiť, je množstvo komfortných prvkov v ohromne výkonnom prevedení modelu. Sedadlá potiahnuté kožou Napa sú odvetrávané a taktiež vyhrievané. Nechýba audio systém Bose a korunku nezmyselnej kombinácii nasadzuje volant s obručou z uhlíkových vlákien.

Alcantara, Napa, uhlíkové vlákna, reproduktory Bose…”Fantastic Plastic”, ako sa Corvette prezýva v USA, veru poriadne dospela.

Každopádne, pokiaľ vezmeme do úvahy, že ide istým spôsobom o rozlúčku s konceptom pohonu…napchajte tam aj automat na Coca-Colu. Corvette je pojem, ktorý si nepotrebuje nič dokazovať. Hlavne po úspechoch poslednej generácie.