Riaditeľ koncernu PSA prehovoril úprimne o elektromobiloch – nie je sám

2033

Ste “ekoskeptik”, respektíve nedôverujete stále viac propagovaným elektromobilom a ich nanútenej podpore? Nie ste sami, pretože váš názor zdieľa šéf francúzskeho koncernu PSA.

Tavares ide svojimi tvrdeniami značne proti prúdu. Kým sa západné vlády snažia horúčkovito natlačiť elektromobily do každej domácnosti a zdémonizovať konvenčné autá bežiace na fosílne palivá, šéf francúzskeho kolosu hlása opak. Zároveň však priznáva, že treba zachovať chladnú hlavu v rozhodovaní a vo vyhláseniach.

Názor je to racionálny

“Sloboda pohybu je s ohľadom na vplyv na životné prostredie bezpochyby jednou z výziev”, tvrdí Tavares. “Kvôli posunu k elektrifikácii by sme mali premýšľať o uhlíkovej stope, ktorá súvisí s výrobou batérií a ich recykláciou,” dodáva šéf PSA. Carlos Tavares sa snaží zaujať racionálny postoj k problematike a nesnažiť sa podľahnúť nátlakom a faktom, ktoré môžu byť vytrhnuté z kontextu.

Riaditeľ koncernu PSA Group, pod ktorý patria automobilky Peugeot a Citroen

“Automobilového priemyslu sú plné titulky, aj na priek vedeckým faktom, ktoré demonštrujú úplne inú realitu,” pokračuje Tavares, s komentárom namiereným na tvrdenie Európskej únie, podľa ktorej sa stará automobilová doprava len o 13% produkcie CO2 v Európe a 7% celosvetovo. Tieto informácie sú voľne dostupné, vedecky overené a autá radia na úroveň poľnohospodárskeho segmentu, z hľadiska produkcie CO2.

Doba pokročila, názory sú (dúfame) tolerované

Carlos Tavares nie je jediným šéfom nadnárodného koncernu, ktorý sa prezentuje podobnými názormi. Medzi jeho spriaznené duše patrí napríklad aj vedúca postava koncernu FCA, Sergio Marchionne. Ich postoj je doslova identický. Obaja hovoria o spomalení šialene rýchleho nástupu elektromobilov a o tom, že ich príchod nie je zrovna riešením pre znižovanie CO2 vo svetovom meradle.

Obdobnými vyhláseniami sa prezentoval taktiež bývalý šéf severoamerického zastúpenia BMW, Jim O’Donnell. Kritika elektromobilov ho v roku 2011 stála pracovné miesto. O’Donnell síce nespochybňoval ich existenciu, skôr v danej dobe narážal na chabý dojazd a nedostatočnú infraštruktúru pre nabíjanie.

Marchionne a Tavares však svoje názory prezentujú v roku 2017 a obaja tak spravili len niekoľko týždňov dozadu. Vývoj elektromobilov samozrejme od roku 2011 značne pokročil, no ich názory sú skutočne na mieste a chvalabohu, na svetle sveta.