Citroën C5 X je kombi, SUV aj kupé zároveň. Klímu opäť ovládate ako u ľudí

11266
Zdroj: Citroën

Všimli ste si to? Od momentu, keď sa Francúzi začali vyhýbať segmentu strednej triedy, svet zachvátila panika. Začalo to ukončením výroby modelu C6, nasledovala anexia Krymu, Trump ako prezident, potom pandémia. Ale teraz, teraz je všetko naporádku.

Nový model C5 X je kombináciou troch štýlov karosérie, pretože dnes sa nosí o svojej identite tak troška pochybovať. Vlajková loď Citroënu teda bude niečím medzi SUV, kupé a kombíkom!

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

Extravaganza

Ako to celé vyzerá a ko to na vás pôsobí, to už my neovplyvníme. Vďaka svojej dĺžke 4 805 milimetrov, šírke 1 865 mm a výške 1 485 mm je však nová C5 X o trocha menšia ako jej nemeckí konkurenti. Ponúka 545 litrov batožinového priestoru za zadnými sedadlami, ktorý je možné po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1 640 litrov, aby sa dosiahla rovná podlaha.

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

Svojrázny vzhľad exteriéru nadväzuje na koncept CXperience z roku 2016, zatiaľ čo interiér v sebe zgrupuje všetko, čo v súčasnosti Citroën ponúka. K dispozícii je 12-palcová dotyková obrazovka pre infotainment a veľkorysý head-up displej s podporou rozšírenej reality. Na palube je tiež plne digitálny prístrojový štít a, pre Citroën už pomaly netradične, máte samostatné fyzické ovládacie prvky pre nastavenie klímy.

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

Plánované sú rôzne benzínové motory, Citroënu však záleží najmä na jeho plug-in hybridnej hnacej jednotke s výkonom 225 koní a viac ako 50-timi kilometrami dojazdu. Na elektrinu môže PHEV jazdiť rýchlosťou až 135 km/h, čo je viac, než to, čo väčšina z nás niekedy bude potrebovať.

Zdroj: Citroëna
Zdroj: Citroën

Čo sa týka klasickej Citroëňáckej parkety – teda odpruženia – nový model C5 X bude v základe k dispozícii so systémom Citroën Advanced Comfort, pričom plug-in hybridná verzia posúva veci o level vyššie prostredníctvom adaptívneho odpruženia. Môže sa pochváliť niečím, čo francúzska automobilka označuje ako Progressive Hydraulic Cushions (Progresívne hydraulické vankúšiky).

V kombinácii s komfortnými sedadlami by sa z C5 X mohol stať taký malý Renault Magnum vo svete osobných automobilov. Či tieto ambície naplní sa však nedozveme skôr, ako v druhej polovici tohto roka. Vtedy sa totiž C5 X dostane na trh.