Britská poisťovňa vytvorila virtuálne najnespoľahlivejšie auto

925

V našich končinách sú vo vedomí obyvateľov dve skupiny automobilov označované ako tie najmenej spoľahlivé – francúzske a talianske. Ľudia, sklameme vás, ale “auto hrôzy” je zložené prevažne z častí automobilov “nemeckej svätej trojky”.

Ak by takéto auto existovalo, čo sa našťastie nikdy nestane, poháňal by ho atmosferický päťlitrový desaťvalec z BMW M5 (2004 – 2011). Až štvrtina týchto vozidiel potrebuje časté opravy. Nápravy a tlmiče by dodalo Audi RS 6 (2002 – 2011), nakoľko až 40 % z nich má problém s týmito súčiastkami. Nemeckú trojku musí logicky uzavrieť Mercedes-Benz. Jeho trieda R (2004 -) nebola veľmi vydarená v elektrike – 3 z 10 automobilov vykazuje nejaké problémy v elektrických obvodoch.

Ďalším dodávateľom by bol Jeep s modelom Grand Cherokee (2006 -), ktorý má problém s prevodovou skriňou až v 10 % percentách vozidiel ročne. Z Ameriky tu máme ešte Chrysler 300C (2005 -), ktorý nemá práve najspoľahlivejšie riadenie. Poruchy sa vyskytujú v každom desiatom aute. Pravdaže, potrebujeme aj brzdový systém, ten najmenej spoľahlivý bol vo FIATe Multipla (1999 – 2005) – až 25 %. A aby nám v letných dňoch nebolo teplo, klimatizáciu poskytne SEAT Alhambra (1999 – 2005) s desaťpercentnou poruchovosťou.

Warranty Direct využíva tzv. index spoľahlivosti (RI – reliability index), ktorý sa vypočíta na základe priemernej ceny opráv, ich frekvencie, veku a najazdených kilometrov vozidla. Čím je vyšší, tým je auto horšie. Priemerný automobil má RI 100, no v prípade nášho extrémneho prípadu by šlo o index spoľahlivosti až 500. Pritom by majiteľa “auta hrôzy” ešte trápili aj ceny opráv, ktoré by sa v priemere vyšplhali na hodnotu až 695 eur.

S blížiacim sa Halloweenom britská spoločnosť Warranty Direct spísala zoznam najkazovejších automobilov a z ich poruchových dielov postavila virutálne “auto hrôzy”. Pôvod tohto auta vás prekvapí.