Predstavte si maximálne pohodlný automobil. Máte? Fajn, tak teraz si ho predstavte s takou ponukou miesta, že sa v ňom takmer viete postaviť. Ak máte aj to, pridajte si k tomu prekvapivo potentný motor a ste celkom blízko tomu, čo predstavuje Mercedes-Benz triedy V 300 d Exclusive.
Sú facelifty, na ktoré sa čaká a facelifty, ktoré prídu bez zjavnej potreby. Po 4 rokoch bez zjavnej potreby ho však dostala aj trieda V. Ide síce o škatuľku na kolesách, no aj tak pôsobí tento veľký Mercedes už na prvý pohľad veľmi žiadúco, čomu vďačí najmä vďaka novej grafike svetlometov a upravenému nárazníku.
Vnútri sa toho zmenilo ďaleko viac: začať môžeme napríklad novými asistenčnými systémami. Je tu adaptívny tempomat, “Véčko” tiež monitoruje mŕtve uhly, núdzovo brzdí alebo decentne oznamuje, že ste práve prekročili čiaru na ceste. Tam však skončí, pretože pre triedu V zatiaľ nie je k dispozícii aktívny systém udržiavania v pruhu. Poteší však veľmi príjemná poloha za volantom a skutočne veľkorysé množstvo odkladacích priestorov. A, samozrejme, pohodlné sedadlo vodiča, ktoré je vyhrievané.
Tým sa elegantne dostávame k najväčšej novinke, ktorú v interiéri triedy V nájdeme: ide o príplatkové masážne kreslá, ktoré si môžete po novom dopriať aj na európskom trhu. Mercedes-Benz ich nazýva “prezidentské” a po mojich skúsenostiach môžem s týmto tvrdením len súhlasiť. Tieto kreslá vypĺňajú priestor druhého radu sedadiel a s ním aj všetky prázdne miesta vo vašej duši. Môžete si vybrať z troch druhov masážnych programov, váš chrbát pritom môže byť odvetrávaný alebo vyhrievaný. Alebo obe tieto možnosti naraz, čo veľa iných výrobcov neponúka. Vankúšik na opierke hlavy utkaný pravdepodobne z čistého úspechu je už len čerešničkou na torte.
Šesťvalcový štvorvalec
Vrcholnou motorizáciou, ktorú môžete v novej triede V dostať, je úplne nový štvorvalec OM 654. Nachádza sa aj pod kapotou testovaného modelu V 300 d, kde tvorí pomyselný strop ponuky s výkonom 176 kW (239 k) a krútiacim momentom 500 Nm. V testovanom prevedení bol spriahnutý s novou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC a pohonom všetkých štyroch kolies 4MATIC.
Už pri pohľade na tieto údaje nadobudnete pocit, že takýto motor musí na auto veľkosti “Véčka” s prehľadom stačiť. Až po usadnutí za volant a pár jazdných skúsenostiach však pocítite, ako veľmi “šesťvalcový” je prejav tohto motora. Usvedčujúci štvorvalcový zvuk je zastihnuteľný len v jeho vyšších otáčkach. Aj tak je však motor príkladne odhlučnený, na pomery kategórie skutočne nadpriemerne.
Dobre funguje aj prevodovka a pohon auta, nezaostáva ani podvozok. Jazdné vlastnosti triedy V sú na vysokej úrovni a aj keby sa vaša neschopnosť za volantom nedajbože snažila túto úroveň prekročiť, veľmi rázna a účinná stabilizácia vám to veľmi stručne vysvetlí. Na nič také však prirodzene nemáte náladu – prioritou tohto auta je totiž komfort. A efektivita: mimo mesta sme jazdili priemerne za 7,5 litra na 100 km, v meste stúpla spotreba na 9,4 litra na stovku a pri diaľničnej rýchlosti si auto vypýtalo 11,6 l/100 km. Na auto tejto veľkosti to nie je vôbec zlý výkon.
First Class
Mercedes-Benz triedy V s najsilnejším motorom je jednoducho ultimatívny nástroj na prepravu. Takýto špás niečo stojí: v základnej výbave vás toto prevedenie vyjde na 50 764,80 eur s DPH. S pomocou príplatkov sa cena testovanej verzie dokázala vyšplhať na takmer dvojnásobok tejto ceny. Ale v ktorom inom aute sa po dobrej masáži dokážete takmer postaviť?
Základná cena modelu – Mercedes-Benz triedy V 220 d: 45 432 €
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz triedy V 300 d 4MATIC Exclusive: 88 783,2 €
Záruka: 2 roky
Registračná daň: 1900.00 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1950 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 176 (239) / 4 200 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 500 / 1 600 – 2 400 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 214 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,5 |
Spotreba - kombi [l/100 km]: | 6,4/5,6/7,2 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 1030 |
Objem nádrže [l]: | 57 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 2230 |
Rozmer pneumatík: | 225/55 R17 |
Dĺžka [mm]: | 5140 |
Šírka [mm]: | 1928 |
Výška [mm]: | 1880 |
Rázvor [mm]: | 3200 |