Mercedes-AMG GT 43 kupé: Stačí Ti?

442

Mercedes-AMG rozširuje svoje portfólio o model AMG GT 43. Vďaka kombinácii relatívne ľahkého štvorvalcového motora na prednej náprave a náhonu len na zadné kolesá sa auto vyznačuje agilnosťou pri zatáčaní, dynamickými jazdnými vlastnosťami a veľkým potešením z jazdy.

Dvojlitrový turbomotor dosahuje výkon 310 kW (422 k) a generuje maximálny krútiaci moment 500 Nm. Výnimočným prvkom je elektrické turbodúchadlo, pretože ide o technológiu prevzatú z Formuly 1 – táto forma preplňovania garantuje v celom rozsahu otáčok mimoriadne spontánnu odozvu.

Mild hybrid a nová prevodovka 

Turbodúchadlo je poháňané 48-voltovým systémom, ktorý napája aj remeňom poháňaný štartér-generátor. Ten dokáže motoru krátkodobo poskytnúť dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 k) a ide vlastne o mild hybridný pohon, ktorý umožňuje využívať aj funkcie ako plachtenie a rekuperácia.

 

V prípade prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 9G je menič krútiaceho momentu nahradený mokrou spojkou. Prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia.

Dôsledne vyladený softvér zaručuje krátke časy preradenia, ako aj rýchle viacnásobné podradenie. Funkcia medziplynu v jazdných režimoch Šport a Šport+ navyše poskytuje mimoriadne emocionálny pôžitok z radenia. Okrem toho je k dispozícii aj funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART, ktorá zaručuje optimálne zrýchlenie z miesta.

Aerodynamika ako priorita 

Aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL je špičkový technický prvok na zlepšenie aerodynamiky. Horizontálne žalúzie možno otvárať a zatvárať pomocou elektronického riadenia – v prípade potreby tak dochádza k usmerňovaniu prúdu vzduchu, čím sa zlepšujú aerodynamické vlastnosti.

To isté platí aj pre ďalší aktívny aerodynamický prvok – výsuvný zadný spojler, ktorý je plynule integrovaný do siluety vozidla. Ten svoju polohu mení podľa jazdnej situácie. Spojler sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje do piatich rôznych uhlov, s cieľom buď optimalizovať jazdnú stabilitu, alebo znížiť odpor vzduchu.

Športový podvozok a interiér na mieru

Mercedes-AMG GT 43 je sériovo vybavený podvozkom AMG s oceľovým pružením a výkonnými hliníkovými tlmičmi pruženia. Na zníženie neodpruženej hmotnosti sú všetky ramená podvozka na prednej aj zadnej náprave vyrobené z kovaného hliníka. Základné nastavenie si vodič môže predvoliť prostredníctvom jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – stlačením tlačidla dôjde k zmene jazdných vlastností, od dynamických v režime Šport+ až po pokojné vozenie sa pri nastavení Komfort.

Model AMG GT 43 je sériovo vybavený športovými sedadlami AMG v koži napa. Interiér sa ďalej vyznačuje kombináciou analógovej geometrie a digitálneho sveta. Dizajnéri to označujú ako „hyperanalógový kokpit“. Ako príklad slúži digitálny združený prístroj, ktorý je integrovaný do trojrozmerného priezoru. Vzhľad združeného prístroja možno prispôsobiť prostredníctvom individuálne voliteľných hlavných zobrazení.