Aj keď nasledujúca generácia modelu Kuga už bola predstavená, do slovenských predajní tento rok ešte nedorazí. Stále v nich nájdete len súčasnú generáciu, no v akčnej výbave „Anniversary“ za prakticky „výpredajové“ ceny.
Posadil som sa za volant Kugy a mal som dojem, že cestujem v čase. Naposledy som v Kuge sedel v roku 2017, kedy prišiel facelift druhej generácie. Odvtedy nielenže v Dunaji pretieklo veľa vody, ale hlavne som sedel v niekoľkých nových Focusoch a už som si akosi zvykol, že takto nejako vyzerá interiér nového Fordu. Pohľad na interiér Kugy mi preto evokoval krok späť. S tým sa však nedá nič robiť. Toto auto totiž bolo predstavené v roku 2012 (o 6 rokov skôr ako nový Focus) a na interiéri je to predsa len trochu vidieť. A čo teraz? No nič. To je asi tak jediná vec, ktorú môžem na Kuge kritizovať, aj keď ju už začiatkom budúceho roka vystrieda model nasledujúcej generácie. V každej ďalšej oblasti prekvapivo stále drží krok s mladšou konkurenciou.
Dvojlitrom nič nepokazíte
V prípade Kugy máte pri výbere motorizácie stále veľmi široké možnosti. Pokiaľ však chcete štvorkolku aj automat, dvojlitrový turbodiesel vyladený na 110 kW (150 k) je jedinou možnosťou. No a či stojí za to? Určite áno. V oblasti dynamiky zázraky nečakajte, keďže auto váži vyše 1 700 kg, ale nie je to ani žiadna zdochlina. Skrátka príjemné rodinné auto s primeranou dynamikou. A čo spotreba paliva? Myslím si, že je adekvátna. Na diaľnici, kde motor pri rýchlosti 130 km/h točí 2 300 ot./min., sa pohybuje okolo 7,2 l/100 km. Mimo mesta (a mimo diaľnic) sa dá jazdiť aj za 6,5 l/100 km. V meste sa však spotreba nafty môže vyšplhať aj na 8,5 l/100 km.
Pri SUV s automatom a pohonom všetkých štyroch kolies by však bolo naivné čakať menší odber paliva. Aby som bol presnejší, nejde o klasický automat s hydromeničom krútiaceho momentu. Prevodovka PowerShift je dvojspojková, no správa sa úplne ako klasický automat, čomu zodpovedá nielen rýchlosť radenia, ale aj spotreba paliva.
Radosť jazdiť
Na Forde Kuga vás nič neprekvapí. Aj keď ide o SUV, môžete očakávať nepriestrelné jazdné vlastnosti. V zákrutách by ste totiž vôbec nepovedali, že sedíte v SUV. Jasné, posed za volantom je vyšší, takže odstredivé sily pôsobia na posádku intenzívnejšie, ale auto drží na ceste ako prikované. Nerozhodia ho ani nerovnosti, ktoré filtruje s prehľadom a pokojom Angličana. Kuga je totiž komfortná presne tak, ako by ste to od SUV očakávali. No a vďaka inteligentnému pohonu 4×4 sa nemusíte báť opustiť bezpečie asfaltu. Jeho riadiaca jednotka dokáže meniť rozdelenie hnacej sily medzi prednú a zadnú nápravu v závislosti od povrchu a jeho trakcie.
Resumé
Pokiaľ nie ste typ človeka, ktorý stojí v rade pred obchodom už dva dni predtým, ako sa začne predávať nový jablkový telefón, vykašlite sa na predsudky. Kuga je dobré auto a dobré bude vždy. Jasné, tá nová bude ešte lepšia, ale určite aj drahšia. Takže pokiaľ potrebujete auto teraz a nevadí vám, že nepôjde o najnovší model, myslím si, že cena, za ktorú sa toto auto teraz predáva, je dosť zaujímavá. Ak sa teda dokážete povzniesť nad nie práve najmodernejší interiér, za skvelé peniaze sa dostanete ku kvalitnému autu s výbornou technikou pod kapotou.
Základná cena modelu – Ford Kuga 1.5 EcoBoost Trend: 19 980 €
Základná cena testovanej verzie – Ford Kuga 2.0 TDCi (110 kW) A6 Anniversary Edition Plus: 30 970 €
Záruka: 5 rokov/120 000 km (rozšírenie za príplatok)
Registračná daň: 260 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1997 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 110 (150)/3500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 370 /2000-2500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 190 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,9 |
Spotreba paliva mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 5,5/4,9/5,2 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 456/1653 |
Objem nádrže [l]: | 60 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1716 |
Rozmer pneumatík: | 235/55 R17 |
Dĺžka [mm]: | 4531 |
Šírka [mm]: | 1838 |
Výška [mm]: | 1703 |
Rázvor [mm]: | 2690 |