Toyota predstavuje Supru pre Európu. Má manuál a o niekoľko kíl menej!

1076
Zdroj: TS Toyota

Je to tu! Po mesiacoch (a vlastne už aj rokoch) nariekania si puristi prišli na svoje. Prichádza Toyota Supra piatej generácie s manuálom a názvom Lightweight! Radový šesťvalec si tak budete môcť vychutnať s radiacou pákou a správnym počtom pedálov na podlahe.

Nie je krásne vidieť tú Toyoťácku radiacu páku vnútri tohto (ehm, Toyoťáckeho) interiéru?

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

S ľahkosťou

Nová Supra však dostane nielen šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ale aj nové 19-palcové zliatinové disky. V kombinácii s adopciou manuálu pomáhajú tieto úpravy Supre schudnúť až 21,8 kilogramu. Nové disky uberú 1,2 kg neodpruženej hmotnosti v každom rohu auta, čo skvalitní už tak veľmi kvalitné jazdné vlastnosti tohto vozidla. Bystrejší si tiež mohli všimnúť, že kolesá nie sú nepodobné tým z GR Yarisu alebo Corolly.

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Variant Lightweight taktiež prichádza o kožené čalúnenie a poskytne iný zvukový systém, elektroniku by ste v tomto variante nenašli ani na nastavovaní sedadiel či bedrovej opierky. Celkovo tak Supra Lightweight ušetrí oproti bežnému modelu až 38,3 kilogramu.

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Európska divízia Toyoty je presvedčená, že model Lightweight bude najobľúbenejšou Suprou spomedzi všetkých. Zatiaľ čo edícia A91-MT, ktorá mieri do Spojených štátov, bude v ponuke iba v roku 2023, my sa konečne dočkáme niečoho, čo si za veľkou mlákou pravdepodobne dlhodobo nevychutnajú.

V ideálnom prípade je Supra Lightweight odrazovým mostíkom k dlho pripravovanému variantu GRMN, predávať sa začne neskôr v roku 2022. Japonskí zákazníci dostanú upravený model najskôr (čo tak úplne nie je fér, keďže sa vyrába len niekoľko desiatok kilometrov od Slovenska v rakúskom Grazi), celosvetové dodávky začnú túto jeseň.