Je to tu! Po mesiacoch (a vlastne už aj rokoch) nariekania si puristi prišli na svoje. Prichádza Toyota Supra piatej generácie s manuálom a názvom Lightweight! Radový šesťvalec si tak budete môcť vychutnať s radiacou pákou a správnym počtom pedálov na podlahe.
Nie je krásne vidieť tú Toyoťácku radiacu páku vnútri tohto (ehm, Toyoťáckeho) interiéru?
S ľahkosťou
Nová Supra však dostane nielen šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ale aj nové 19-palcové zliatinové disky. V kombinácii s adopciou manuálu pomáhajú tieto úpravy Supre schudnúť až 21,8 kilogramu. Nové disky uberú 1,2 kg neodpruženej hmotnosti v každom rohu auta, čo skvalitní už tak veľmi kvalitné jazdné vlastnosti tohto vozidla. Bystrejší si tiež mohli všimnúť, že kolesá nie sú nepodobné tým z GR Yarisu alebo Corolly.
Variant Lightweight taktiež prichádza o kožené čalúnenie a poskytne iný zvukový systém, elektroniku by ste v tomto variante nenašli ani na nastavovaní sedadiel či bedrovej opierky. Celkovo tak Supra Lightweight ušetrí oproti bežnému modelu až 38,3 kilogramu.
Európska divízia Toyoty je presvedčená, že model Lightweight bude najobľúbenejšou Suprou spomedzi všetkých. Zatiaľ čo edícia A91-MT, ktorá mieri do Spojených štátov, bude v ponuke iba v roku 2023, my sa konečne dočkáme niečoho, čo si za veľkou mlákou pravdepodobne dlhodobo nevychutnajú.
V ideálnom prípade je Supra Lightweight odrazovým mostíkom k dlho pripravovanému variantu GRMN, predávať sa začne neskôr v roku 2022. Japonskí zákazníci dostanú upravený model najskôr (čo tak úplne nie je fér, keďže sa vyrába len niekoľko desiatok kilometrov od Slovenska v rakúskom Grazi), celosvetové dodávky začnú túto jeseň.