Toto je nový SEAT Leon! Prinesie hybridy a šialene dlhú kapotu

5730

Dámy a páni, prichádza úplne nová generácia auta, ktoré z modelovej palety VW Group dáva už tradične najväčší zmysel. Presne tak, je tu nový SEAT Leon: hatchback nižšej strednej triedy, ktorý s novým vzhľadom prinesie obrovský nášup inovácií. 

Začnime napríklad vzhľadom nového Leonu. Základ poskytuje zdokonalená platforma MQB Evo a Leonu priniesla výrazný nárast dĺžky – pri hatchbacku o 83 milimetrov a vo verzii kombi až o 93 milimetrov. Dizajnéri si dali veľmi záležať, aby sa na výsledných 4,3 metroch, resp. 4,6 metroch v kombiverzii bolo skutočne na čo pozerať. Ozaj! Zdá sa vám, že je nový Leon trocha viac rozkročený? Máte pravdu: Jeho rázvor je dokonca väčší ako pri Golfe. Má presne 2 686 milimetrov, čím sa zhoduje s novou Octaviou.

Nová karoséria si zobrala – podľa predpokladov – veľa dizajnérskych prvkov z konceptu Cupra Formentor. Vpredu ponúkne oveľa vyspelejšie LED svetlomety ako pri predchodcovi, má tiež lepšiu aerodynamiku. Oproti predchádzajúcej generácii je koeficient odporu vzduchu lepší približne o 8 %.

Pod kapotou čo len chcete

Ponuka motorov Leonu kopíruje tú, ktorú poznáme z Golfu. Pod kapotou by sme našli benzínové TSI, naftové TDI, tradičnú úpravu na CNG (TGI), ako aj agregáty mild-hybrid eTSI a plug-in hybrid eHybrid. Modely vybavené dvojspojkovou prevodovkou DSG teraz profitujú z elektronického prenosu povelov shift-by-wire.

Dva najslabšie motory s výkonmi 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k)trojvalce 1,0 TSI, ktoré sa pod kapotou Leonu objavujú po prvý raz. Väčší benzínový štvorvalec 1,5 TSI je na výber v dvoch verziách s výkonom 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k), pričom vie vypnúť dva valce v prípade (ne)potreby. Vrcholom ponuky je štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k), ktorý sa štandardne montuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Všetky benzínové motory sú vybavené filtrom tuhých častíc GPF. 

Pri naftových motoroch môžeme čakať 2,0 TDI v dvoch výkonnostných verziách. Základný motor TDI má výkon 85 kW (115 k) a montuje sa so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia s vyšším výkonom 110 kW (150 k) je k dispozícii buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Do kombi Leon Sportstourer sa motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) montuje aj v kombinácii s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive.

Nový SEAT Leon môže byť vybavený aj turbodúchadlom prepĺňaným štvorvalcovým motorom 1.5 TGI spaľujúcim stlačený zemný plyn CNG, ktorý dosahuje výkon 96 kW (130 k) s dojazdom 440 km na jednu náplň plynu. Predtým, ako Ti povieme o mild hybridoch, mrkni toto videjko, ktoré Ťa správne navnadí na nový Leon 👇

Nový Leon je prvým modelom značky, ktorý môže byť vybavený technológiou mild hybrid (eTSI) podľa vzoru Golfu. Systém mild hybrid pracujúci s napätím 48 V, ktorý je k dispozícii s benzínovým trojvalcom 1,0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a so štvorvalcom 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.  

Je tu aj plug-in hybrid, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec 1,4 TSI s elektromotorom v skrini 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 13 kWh, uložená pod podlahou batožinového priestoru, dodáva šťavu pre systémový výkon 150 kW (204 k). Čisto na elektrinu vie prejsť až 60 kilometrov.

Plug-in hybrid bude k dispozícii pre 5-dverovú verziu, aj pre kombi Sportstourer.

Vnútri dynamickejší a vyspelejší

Ponuka výbav nového Leonu sa nemení – nájdeme tu výbavové stupne Reference, Style, Xcellence alebo FR. V každom z nich bude pracovať SEAT Digital Cockpit vybavený konfigurovateľným displejom s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) a vysokým rozlíšením, prepojený so systémom infotainmentu.

Štandardný Media system má farebný dotykový displej s uhlopriečkou 21 cm (8,25 palca) a umožňuje úplnú integráciu smartfónu. Voliteľný Navi systemdisplej s uhlopriečkou 25,4 cm (10 palcov) a ovládaním gestami, hlasovým ovládaním prirodzenou rečou a adaptívnou navigáciou s trojrozmerným zobrazovaním zohľadňujúcou dopravné informácie v reálnom čase.

Hlasové ovládanie je masívne vylepšené. Rozumie prirodzenej reči a umožňuje užívateľovi ovládať systém infotainmentu bez nutnosti používať presne definované povely. Systém sám robí korekcie a učí sa podľa predchádzajúcich povelov. K dispozícii bude balík Online connectivity Unit s integrovanou eSIM, vďaka ktorej bude palubný systém SEAT Connect vždy pripojený k sieti a priebežne aktualizovaný.

Ponuka priestoru sa zväčšila najmä v prospech zadných pasažierov. V batožinovom priestore by sme našli v 5-dverovej verzii objem 380 litrov (zhodný s predchádzajúcou generáciou), kombi Sportstourer má batožinový priestor s objemom 617 litrov, čo je o 30 litrov viac oproti predchádzajúcej generácii.

Bezpečnosť

Nie je žiadnym tajomstvom, že nový Leon bude najbezpečnejším modelom v histórii značky. Ponúkne celé portfólio vyspelých asistenčných a regulačných systémov VW Group, vrátane adaptívnej regulácie podvozka DCC (Dynamic Chassis Control), prediktívneho adaptívneho tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control), asistenčného systému pre núdzové situácie Emergency Assist 3.0, asistenčného systému pre jazdu Travel Assist, systému monitorovania mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Side Assist a asistenta pre vystupovanie Exit Assist, ktoré spolu chránia vozidlo a jeho posádku počas jazdy aj pri stojacom vozidle.

NEPREHLIADNITE: