Koľko stojí najdrahšia sériová Škoda Fabia? Za jej cenu môžete mať dve základné

6222
Zdroj: Škoda

Pri obede s kolegom sme sa pozastavili nad jednou otázkou, ktorá nám pomohla prebiť chvíle trápneho ticha. Koľko presne stojí najdrahšia Škoda Fabia a o koľko je drahšia od tej základnej? Po chvíľke strávenej konfigurovaním nám spadli sánky.

Často nám vo videách či článkoch vyčítate, že neuvádzame ceny konkrétnych áut, ktoré testujeme. Má to hneď dva dôvody. Prvým je ten, že by sme museli v každom videu vymenovať každý jeden prvok výbavy, opísať ho a potom vám prezradiť finálnu cenu.

Kid thinking - 9 free HQ online Puzzle Games on Newcastlebeach 2020!

Potom by malo každé video 3 hodiny a miesto robenia si srandy zo seba a z kameramana Bonifáca by ste počúvali o taškách na nabíjacie káble za 71(!) eur. Druhým dôvodom je, že niektorí importéri nám jednoducho finálnu cenovku auta neposkytnú. Tak nechceme, aby to ktoré zastúpenie značky trčalo z radu svojou poctivosťou. Nech sme si rovní, no nie?

via GIPHY

Škoda Fabia a jej čísla

Poďme však k veci. Nové autá síce nie sú v dnešnej dobe ani náhodou lacné. Ale to nikdy ani neboli, keďže sú cenovky jednotlivých modelov naviazané na ceny vývoja, infláciu, stav ekonomiky a posledné dekády aj nutnosť štandardov, ktoré diktuje legislatíva. Je to ako s bývaním. Keď spadnú ceny bytov, narastú úroky za hypotéky. Jednoducho, niet kam utiecť.

Škoda Fabia ACTIVE: “Základnejšie to už nejde”
Zdroj: Škoda

Čo sa však stane, keď naložíte “do plna” takú bežnú Fabiu? Začnime s tým, že základná cenovka tohto modelu vo výbave ACTIVE začína na cenníkovej čiastke 10 970 eur. Pod kapotou takéhoto auta nájdete benzínový trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW/60 koní, ktorý je spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Jednoducho, auto.
Zdroj: Škoda

Pokiaľ chcete udržať cenovku vo vyššie spomenutej základnej hladine, musíte sa uspokojiť s (paradoxne) modrou farbou exteriérového laku, 15-palcovými oceľovými diskami a čiernym interiérom. Vo výbave nájdete prvky ako LED denné svietenie, manuálnu klimatizáciu, systém Start Stop či LED denné svietenie. To by sme mali.

Monte Carlo, to je nádhera

A teraz poďme na druhý koniec spektra. Výbava Monte Carlo je najdrahšia a najkrajšia z ponuky a štartuje na sume 14 950 eur. Za tieto peniažky dostanete zliatinové 16-palcové disky ITALIA, automatickú klimatizáciu, systém Smartlink + či strešné okno ale aj slabší z dvojice preplňovaných trojvalcov 1.0 TSI s výkonom 70 kW/95 koní. Chytákom je už samotná farba, keďže typické metalické červené lakovanie Velvet vás vyjde na 648 eur. Biela je však zdarma.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

My sme si ale uleteli a napráskali do auta všetko, čo konfigurátor ponúkol. Štartovacia cenovka bola teda kvôli zvolenej červenej farbe vyššia a teda, skočila na 15 480 eur. K tomu sme pribalili obrie 18-palcové disky VEGA za 622 eur, parkovaciu, kameru, Simply Clever paket, vyhrievané sedadlá a ostrekovače, adaptívny tempomat či navigačný systém AMUNDSEN so 6,5-palcovou obrazovkou.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Ďalej sme do Fabie praskli Paket Monte Carlo Plus s asistenčnými systémami a full LED svetlami za 699 eur. K tomu pribudla samozrejme predĺžená záruka na 5 rokov/150 000 km v hodnote 246 eur, čo je skutočne kauf a dostali sme sa na finálnu cenovku 21 872 eur. Robili sme čo sa dalo, no vyššie sme sa v konfigurátore dostať nevedeli. Po zaplatení prihlásenia, registračnej dane či poznávacích značiek sa dostávate pohodlne za hranicu 22 000 eur. Zoznam výbavy a kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto linku.

Otázka, ktorú sa nikto neopýtal

Na toto sme v Autográtise jednoducho experti. Vychádza nám z toho ale niekoľko ponaučení. Prvým je napríklad to, že pri skladaní auta v konfigurátore sa zo stovečiek stávajú tisícky a z tisícok sa stávajú ďalšie “autá”, ktoré si pri navýšenej cene výbavy inštalujete do vášho nového auta. Nehovorím, aby ste si dávali pri konfigurovaní auta pozor, no ako pri Škodovke, tak aj pri prémiových modeloch si viete s drobnými príplatkami pekne uletieť.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Druhým ponaučením je, a to nám môžete veriť, keďže v redakcii milujeme základné malé modely, existuje zoznam prvkov výbavy, bez ktorého sa jednoducho zaobídete. Tak, čo vy na to? Spravíme si malý konfigurátorový seriálik o výhodných a nevýhodných výbavách, či sa máme pri obede s Bonifácom začať rozprávať radšej o počasí?

NEPREHLIADNITE: