Škoda Fabia MONTE CARLO: špeciálna edícia už v tretej generácii

2261
Zdroj: Škoda

Edícia Monte Carlo vznikla na účely oslavy 75. Škody Popular v roku 2011. Od tohto roku ide o kompaktné modely, pri ktorých sa dbá o dynamický vzhľad. Prvým modelom tejto edície bola Fabia druhej generácie a dnes bola predstavená v generácii štvrtej. 

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Exteriér

Zovňajšok je zameraný na zvýraznenie emotívneho vzhľadu štvrtej generácie Fabie. Tomuto zvýrazneniu napomáhajú rámik ako napríklad spojler predného nárazníka, rámik masky chladiča, kryty zrkadiel, zadný difúzor, či lakovaná strecha. Na predných blatníkoch pribudol nápis “MONTE CARLO” a určite potešia sériovo dodávané predné LED svetlomety alebo zatmavené okná zadných a piatych dverí. Základné obutie tvoria 16-palcové hliníkové disky kolies, ale priplatiť si môžeteza 18-ky.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Interiér

Vo vnútri kraľuje čierna farba, ktorá je akcentovaná červenými doplnkami na sedadlách, horizontálnej dekoračnej lište prístrojovej dosky, trojramennom volante, či častiach stredovej konzoly. K bežným modelom MONTE CARLO pridáva kryty pedálov z nehrdzavejúcej ocele alebo nástupné lišty s označením Fabia. Z komfortnej výbavy MONTE CARLO už v základnej výbave ponúka nové LED osvetlenie a ak si priplatíte za nový 10,25-palcový virtuálny kokpit, budete mať k dispozícii aj jedinečný zobrazovací režim v štýle MONTE CARLO.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Pohon

Pod kapotu tejto špeciálnej edície si môžete vybrať z ponuky troch motorizácií. Základnou jednotkou je litrový trojvalec EVO s výkonom 95 koní, krútiacim momentom 175 Nm, ktorý je kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Strednú motorizáciu tvorí takisto litrový trojvalec EVO naladený na 110 koní a 200 Nm. Túto jednotku možno spárovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovým DSG. Na vrchole je 1,5-litrový štvorvalec EVO s vypínaním valcov pri nízkej záťaži produkujúci 150 koní a 250 Nm. Túto jednotku možno kombinovať výlučne so 7-stupňovým DSG. Z ponuky výbavy na želanie poteší možnosť zväčšenia nádrže na 50 litrov zo základných 40, vďaka čomu v kombinovanom cykle dokážete prejsť až 900 kilometrov. V prípade záujmu je za príplatok možné znížiť podvozok o 15 mm, čo podporí dynamické vlastnosti nielen opticky.

Ak Vás nová Fabia zaujíma, pozrite si naše video z prvej jazdy: