Malé crossovery to dnes na trhu nemajú jednoduché. Pohybujú sa v atraktívnej cenovej rovine nižšej strednej triedy, no sebavedome tvrdia, že za dané peniaze zvládajú uspokojiť väčišu škálu schopností. Je to skutočne tak?
Napríklad ako testovaný Kamiq s najsilnejším benzínovým motorom a dvojspojkovým automatom. Ten je technicky hatchbackom, podľa marketingového oddelenia zasa vozidlom na nespevnené cesty a v rámci jazdnej dynamiky sa tvári ako športiak. Ale poďme pekne po poriadku.
Dobrý nápad
Kamiq je na prvý pohľad typická Škodovka. Už od čias Yetiho sme zvyknutí, že v terénnych modeloch vie mladoboleslavská automobilka uvoľniť uzdu fantázii a vytvoriť logicky navrhnuté vozidlo, ktoré svojim vzhľadom nenudí (pozerám sa na teba, Scala).
V prednej časti by sme teda našli štvoricu svetlometov celkom divokých tvarov. Tým prišlo na pomoc niekoľko dramatických bočných línií, smerujúcich dej k šikmo ukončenej zadnej časti s výraznými svetlometmi do tvaru obráteného „L“.
Kamiq je jedným z tých áut, ktorých vizuálne pôsobenie závisí od zvolených diskov kolies podobne ako naša ekonomika od exportu. Veľmi veľa. Je preto pekné vedieť, že za svojich 24 140 € dostanete nielen kus poriadneho štvorvalca a modernej prevodovky, ale aj 17” disky kolies v decentnom dizajne.
NEPREHLIADNITE:
Sveta žiť
Povedzme si narovinu, Kamiq nie je práve prvé auto, o ktorom uvažujete, keď potrebujete lacné presúvadlo z bodu A do bodu B. Segment crossoverov je skrátka o mixe štýlu a praktických vlastností. A to je presne disciplína, v ktorej interiér Kamiqu exceluje.
Dizajn palubnej dosky je veľmi moderný a nenudí, no zároveň nevyrušuje vašu pozornosť. Väčšina ovládacích prvkov sa premiestnila na displej infotainmentu, ktorý dôverne poznáme z vyšších výbav iných Škodoviek. Štandardne ide o 8” systém Bolero, za príplatok nie nepodobný istej nemeckej automobilke Porsche (1 281 €) môže v strede palubovky tróniť aj navigačný systém Amundsen. Virtuálny kokpit si vypýta 530 € z vašej peňaženky, ktoré neoľutujete.
Tradične excelentné je vypracovanie interiéru, kvalita použitých materiálov a aj audiosystém, od výbavy Style v cene. Poteší tiež fakt, že v Kamiqu ovládate klimatizáciu samostatným panelom a nikoho neprekvapí ani to, že na zadných sedadlách je veľmi veľa miesta do dĺžky aj šírky. Objem batožinového priestoru je 400 litrov, no dá sa zväčšiť až na 1395 l.
Prekvapenie sa nekoná
Už keď pri nastupovaní do kabíny objavíte jej akustický komfort, napovie vám, že tu sa hrá v prvom rade na pohodlnú jazdu. To potvrdzuje aj veľavravné nič, ktoré počujete po stlačení tlačidla štartovania 1,5-litrového benzínového turbomotora TSI s výkonom 110 kilowattov (150 koní).
Ako môžete očakávať, s 1,3-tonovým vozidlom pohybuje veľmi svižne, no zvolená sedemstupňová prevodovka DSG sa stále nezbavila svojej tvrdohlavej nálady pri rozjazdoch, najmä do mierneho kopca. Po rozbehnutí ale radí priam telepaticky.
Poteší každého, kto rozmýšľa ekonomicky – mimomestská spotreba atakujúca magickú hranicu 5 litrov je pôsobivý údaj. Nezaháľajú ani namerané spotreby v meste (6,9 l/100 km) či na diaľnici (7,2 l/100 km).
Kam teda s Kamiqom? To je úplne jasné – do garáže človeka, ktorý chce za svoje peniaze dostať vysokú úžitkovú hodnotu, komfort a dostatok miesta bez toho, aby niečo z tohto obetoval vzhľadu. Na záver patrí skonštatovanie, že premisa z prvého odstavca testu platí – no len vtedy, ak máte na jeho ambicióznu cenovku.
Základná cena modelu – Škoda Kamiq Active 1.0 TSI 70 kW (95 k) 5° MP : 15 590 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Kamiq Style 1,5 TSI DSG 110 kW (150 k): 24 140 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km (predĺžená do 150 000 km za poplatok)
Registračná daň: 260 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 110 (150) / 5 000 – 6 000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 250 / 1 500 – 3 500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 212 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,4 |
Spotreba paliva kombinovaná [WLTP] [l/100 km]: | 5,7 – 7,4 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor základný/maximálny [l]: | 400/1 395 |
Objem nádrže [l]: | 50 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1 265 – 1 428 |
Rozmer pneumatík: | 215/45 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4 241 |
Šírka [mm]: | 1 793 |
Výška [mm]: | 1 531 |
Rázvor [mm]: | 2 651 |