TEST: Škoda Kamiq 1,5 TSI DSG | Trojjediný

442
Zdroj: Autor

Malé crossovery to dnes na trhu nemajú jednoduché. Pohybujú sa v atraktívnej cenovej rovine nižšej strednej triedy, no sebavedome tvrdia, že za dané peniaze zvládajú uspokojiť väčišu škálu schopností. Je to však skutočne tak?

Napríklad ako testovaný Kamiq s najsilnejším benzínovým motorom a dvojspojkovým automatom. Ten je technicky hatchbackom, podľa marketingového oddelenia zasa vozidlom na nespevnené cesty a v rámci jazdnej dynamiky sa tvári ako športiak. Ale poďme pekne poporade.

Dizajnéri to v prednej časti dali tak trocha „na Aziata“
Zdroj: Autor

Dobrý nápad

Kamiq je typická Škodovka už na prvý pohľad. Už od čias Yetiho sme zvyknutí, že v terénnych modeloch vie mladoboleslavská automobilka uvoľniť uzdu fantázii a vytvoriť logicky navrhnuté vozidlo, ktoré však svojim vzhľadom nenudí (pozerám sa na teba, Scala).

Kamiq síce môže mať LED svetomety, „lampášiky“ na denné svietenie však oku toľko nelahodia
Zdroj: Autor

V prednej časti by sme teda našli štvoricu svetlometov celkom divokých tvarov. Tým prišlo na pomoc niekoľko dramatických bočných línií, smerujúcich dej k šikmo ukončenej zadnej časti s výraznými svetlometmi do tvaru obráteného L.

Pohľad zozadu je silnou stránkou vizuálu Kamiqu. Musíme mu uznať istú mieru príťažlivosti
Zdroj: Autor

Kamiq je jedným z tých áut, ktorých vizuálne pôsobenie závisí od zvolených diskov kolies podobne, ako naša ekonomika od exportu. Veľmi veľa. Je preto pekné vedieť, že za svojich 24 140 € dostanete nielen kus poriadneho štvorvalca a modernej prevodovky, ale aj 17” disky kolies v decentnom dizajne.

Interiér Kamiqu je kompletne ukradnutý zo Scaly, čo je veľmi dobre
Zdroj: Autor

NEPREHLIADNITE:

Sveta žiť

Povedzme si narovinu, Kamiq nie je zrovna prvé auto, o ktorom uvažujete, keď potrebujete lacné presúvadlo z bodu A do bodu B. Segment crossoverov je skrátka o mixe štýlu a praktických vlastností. A to je presne disciplína, v ktorej interiér Kamiqu exceluje.

Je to mix príjemných materiálov, sympatického designu a naozaj funkčných detailov
Zdroj: Autor

Dizajn palubnej dosky je veľmi moderný a nenudí, no zároveň nevyrušuje vašu pozornosť. Väčšina ovládacích prvkov sa premiestnila na displej infotainmentu, ktorý dôverne poznáme z vyšších výbav iných Škodoviek. Štandardne ide o 8” systém Bolero, za príplatok nie nepodobný istej nemeckej automobilke Porsche (1 281 €) môže v strede palubovky tróniť aj navigačný systém Amundsen. Virtuálny kokpit si vypýta 530 € z vašej peňaženky, ktoré však neoľutujete.

Príplatkový Amundsen je skvelý systém, no príplatok zaň vyvoláva v 21. storočí oprávnené pohoršenie
Zdroj: Autor

Tradične excelentné je však vypracovanie interiéru, kvalita použitých materiálov a aj audiosystém, ktorý máte od výbavy Style v cene. Poteší tiež fakt, že v Kamiqu ovládate klimatizáciu samostatným panelom a nikoho neprekvapí ani to, že na zadných sedadlách je veľmi veľa miesta do dĺžky aj šírky. Objem batožinového priestoru je 400 litrov, no dá sa zväčšiť až na 1395 l.

Not great, not terrible: 400 litrov v základe, 1395 po sklopení sedadiel.
Zdroj: Autor

Prekvapenie sa nekoná

Už keď pri nastupovaní do kabíny objavíte jej akustický komfort, napovie vám, že tu sa hrá v prvom rade na pohodlnú jazdu. To potvrdzuje aj veľavravné nič, ktoré počujete po stlačení tlačidla štartovania 1,5-litrového benzínového turbomotora TSI, ktorý dáva 110 kilowattov (150 koní) výkonu.

Tento 1,5-liter motoris je schopný ťahúň. Svojich 110 kilowattov poskytuje s údernosťou Stalinovej povahy
Zdroj: Autor

Ako môžete očakávať, s 1,3-tonovým vozidlom pohybuje veľmi svižne, no zvolená sedemstupňová prevodovka DSG sa stále nezbavila svojej tvrdohlavej nálady pri rozjazdoch, najmä do mierneho kopca. Po rozbehnutí ale radí priam telepaticky.

Takže len dúfam, že nám týmto fúzikom Škodovka nič nenaznačuje.
Zdroj: Autor

Poteší však najmä každého, kto rozmýšľa ekonomicky – mimomestská spotreba atakujúca magickú hranicu 5 litrov je pôsobivý údaj. Nezaháľajú ani namerané spotreby v meste (6,9 l/100 km) či na diaľnici (7,2 l/100 km).

Takže vy by ste radi vedeli, či ísť do Kamiqu? Určite áno – ak naň máte. Je to naozaj univerzálne auto.
Zdroj: Autor

Kam teda s Kamiqom? To je úplne jasné – do garáže človeka, ktorý chce za svoje peniaze dostať vysokú úžitkovú hodnotu, komfort a dostatok miesta bez toho, aby niečo z tohto obetoval vzhľadu. Na záver teda patrí skonštatovanie, že premisa z prvého odstavca testu platí – no len vtedy, ak máte na jeho ambicióznu cenovku.

Základná cena modelu – Škoda Kamiq Active 1.0 TSI 70 kW (95 k) 5° MP : 15 590 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Kamiq Style 1,5 TSI DSG 110 kW (150 k): 24 140 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km (predĺžená do 150 000 km za poplatok)

Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150) / 5 000 – 6 000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250 / 1 500 – 3 500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:212
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,4
Spotreba paliva kombinovaná [WLTP] [l/100 km]:5,7 – 7,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor základný/maximálny [l]:400/1 395
Objem nádrže [l]:50
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1 265 – 1 428
Rozmer pneumatík:215/45 R18
Dĺžka [mm]:4 241
Šírka [mm]:1 793
Výška [mm]:1 531
Rázvor [mm]:2 651