TEST: Mazda 6 Wagon Edition 100 | Súkromná oslava

2870
Zdroj: Redakcia

Spraviť z testu auta, akým je Mazda6 Wagon Edition 100, niečo iné ako prechválenú frašku je pomerne ťažký údel. Aj napriek jeho veku je to aj v roku 2021 veľmi príjemné auto, ktoré si jednoducho treba užiť, kým je čas.

Mazda6 Wagon nikam neodchádza, toho sa netreba báť. Skôr som sa pri premýšľaní nad konceptom tohto článku zamyslel, že nenápadne krásny hirošimský kombík musí mať v skutočnosti niečo do seba.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Prežil totiž pojmy, akými sú Honda Accord, Toyota Avensis alebo onedlho asi aj takú legendu, akým je Ford Mondeo, čo naznačujú klebety a trendy.

Storočnica

Výročné modely sú buď pekná otrava, alebo jednoducho kúsky, ktoré si ako fanúšik automobilky s radosťou kúpite. V prípade Mazda6 Wagon ide rozhodne o tú druhú možnosť. Prichádza výhradne v bielej farbe a s bordovým interiérom, ktoré odkazujú na historicky prvý model značky. Síce bolo drobné mikroautíčko s označením R360 v krémovej farbe s bordovou strechou, biela sa “manažérstvu” značky hodila asi do kariet viac.

Osobne by som prijal volant s hrubšou obručou, podobne ako má nová Mazda3. Inak nemám žiadne námietky.
Zdroj: Redakcia

Krásna kombinácia farieb mi však dokonale sadla k tomu, čo mám na Mazde ako značke najradšej. Nehuláka okolo seba do sveta chválospevy, aj keď by bez problémov mohla. Z exteriéru je zjavná špeciálna edícia 100 len prostredníctvom diskrétnych emblémov. Nič viac. Na pohľad normálna biela farba. Keby je Mazda človek, vyrazí vám dych svojou krásou, skromnosťou a úprimnosťou.

Diskrétne posedenie

Kým modely MX-5 alebo MX-30 dostali farebné vyhotovenie exteriéru nápadne podobné klasickému modelu R360, v prípade Mazda6 to tak nebolo. Celá oslava sa totiž deje vo vnútri, v interiéri. Krásne bordové koberce, čalúnenie v identicky sfarbenej koži a do toho klasická kombinácia čierno-bielej palubnej dosky s chrómovými lištami.

Máte pocit, že ide o interiér auta v cenovke medzi 40- a 50-tisíc eur? Lebo ja teda nie.
Zdroj: Redakcia

Na tento interiér sa kritiky zmestí. Ani pri výročnom modeli nebola prítomná indukčná nabíjačka, pre pasažierov vzadu nie je v pomere na veľkosť tohto auta nijako štedrá ponuka priestoru a interiérové panely z lesklého plastu sú extrémne náchylné na poškriabanie.

Vyhrievanie zadných sedadiel je ukryté v lakťovej opierke
Zdroj: Redakcia

Celkový pocit, odhlučnenie, kvalita vyhotovenia a fakt, že takúto farebnú kombináciu interiéru v podobnom aute ani len nehľadajte, však prebíjajú všetky nedostatky. Ovládače majú svoju krásnu logiku, sú vyhotovené vo fyzickej podobe a už iba skutočnosť, že lem stredového tunela je z mäkkej kože, naznačuje, že dizajnéri nemysleli len na vaše oddychujúce koleno, ale aj na vašu každodennú bezpečnosť pri jazde.

Vymierajúci druh

Takto pekné auto s plaketkami oslavujúcimi storočnicu značky jednoducho nechcete s iným motorom ako s tým najlepším. A vlastne ani nemáte na výber. Mazda6 Wagon Edition 100 je k dispozícii výhradne s notoricky známym atmosférickým benzínovým štvorvalcom. Motorom, ktorý má na dnešnú dobu a pomery neprémiovej triedy celkom veľký 2,5-litrový objem.

2,5-litrový benzínový štvorvalec má prekvapivo dobrú spotrebu a výnimočne hladký chod. Je to motor, ktorý má svoju atmosféru.
Zdroj: Redakcia

Chcete ho s manuálom? Bohužiaľ, tu sa netrochárčime. Toto nie je obratná malá trojka alebo temperamentný roadster MX-5. Je to elegantný rodinný krížnik na diaľnicu a hladký štvorvalec spoločne so 6-stupňovým klasickým automatom majú dohromady prejav hladký ako smotanou poliaty hlas Anity Soul spievajúcej vo vírivke naplnenej s fondue.

6-stupňový automat je veľmi príjemný, aj keď na dnešnú dobu už trošku komótny, ovládanie multimediálneho systému je skvelé, no lesklý plast v týchto partiách je náchylný na poškriabanie
Zdroj: Redakcia

Áno, pri športovej jazde si vie pri preradení z červeného poľa autom mierne trhnúť, no to skôr pre váš šoférsky zážitok. Inak je to síce starnúca, no veľmi charizmatická kombinácia. Z hľadiska spotreby sa viete hýbať v intervale od 6 do cirka 9 litrov, pokiaľ sa nejako veľmi neobmedzujete. Poviem vám to takto. Kupujte, kým je. Nerozmýšľate. A pokiaľ ste fanúšikom značky, takáto výročná edícia vás bude hriať pri srdci ešte dlhé roky po kúpe.

Základná cena modelu – Mazda6 Wagon Attraction Skyactiv-G145: 30 810 €
Základná cena testovanej verzie – Mazda6 Wagon Edition 100: 41 215 €
Euro NCAP: 5 hviezd/2018
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 870 €

Technické údaje
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2488
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:143(194)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:258/4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:223
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,1
Spotreba - WLTP (kombi) [l/100 km]:7,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:522/1648
Objem nádrže [l]:62
Prevádzková hmotnosť [kg]:1466 - 1535
Rozmer pneumatík:225/45 R19
Dĺžka [mm]:4805
Šírka [mm]:1840
Výška [mm]:1480
Rázvor [mm]:2750