N Line, GT Line, S line, OPC Line a neviem ešte aký „lajn“… To všetko sú len vyčačkané obyčajné autá, ktoré sa snažia priživiť na popularite svojich neobyčajných súrodencov. Alebo sa mýlim?
Každý chce to najlepšie, no nie každý si to môže dovoliť. To je odveký problém ľudstva. Niekto sa s tým zmieri, iní to zas nedokážu prežiť. Aj keď nemajú na to, o čom snívajú, chcú to za každú cenu. Opakujem, za každú cenu. A práve toho sa chytili viacerí výrobcovia. Neverili by ste totiž, koľko ľudí rado zaplatí za niečo, čo vyzerá oveľa drahšie, ako to v skutočnosti je. V Hyundaii to však asi nepochopili a idú na to až nezvyčajne poctivo.
(Ne)klame telom
Spoločným menovateľom všetkých týchto „lajnov“ je, že opticky pripomínajú vrcholné verzie daného modelového radu. Po technickej stránke tam toho však nie je veľa spoločného. Na prvý pohľad sa aj Hyundai i30 N Line drží zabehnutej praxe. Vyzerá takmer na nerozpoznanie od Hyndaia i30 N, ktorý nedávno rozvíril vody v malom a relatívne pokojnom rybníku vozidiel zvaných „hot-hatch“. Pôsobí teda veľmi dobre, no hlavne jazdí famózne. Konštruktéri sa zjavne zamerali aj na pocity za volantom, takže v tomto smere Hyundai exceluje (na rozdiel od niektorých úzkoprsých zavedených konkurentov). Opticky sa od tejto budúcej ikony verzia N Line líši len v detailoch. Chýba jej napríklad sexi trojuholníkové brzdové svetlo, ktoré pripomína motoristický šport. Inak vyzerá skoro rovnako.
Tajomstvo vyzradené
Okrem trojuholníkového tretieho brzdového svetla chýbajú modelom N Line už len modré tlačidlá na volante. Inak je to prakticky „N-ko“ aj v interiéri. Má totiž rovnaké športové sedadlá ako pravé modely N a aj rovnakú hlavicu radiacej páky. Nesedieť vám to začne až pri pohľade pod kapotu. Na rozdiel od nabúchaného dvojlitra tu nájdete skromnejšiu „jedna-štvroku“. Nedá sa však povedať, že by bolo to auto s týmto motorom „mŕtve“. Naopak. Výrobca sa „vyhrážal“, že aj keď bude pod kapotou iba „jedna-štvrvoka“, v modeloch N Line dostane tento motor vylepšené reakcie na plyn. A tuším nekecali. Zladenie spojky a plynového pedálu je v N Line úplne iné ako v štandardom modeli a dosť pripomína i30 N.
Veľké prekvapenie
Ako som už spomínal v úvode, po skúsenostiach so všelijakými „lajnami“ som čakal, že to bude len vyčačkaná i30-tka. Hneď po prvých pár metroch som však cítil, že auto má tuhší podvozok. Nielen to, lepšie sú aj brzdy a povedal by som, že aj jednotlivé „silentbloky“, či už motora, alebo náprav, budú tvrdšie. Skrátka, nechcem to preháňať, ale mal som dojem, že šoférujem Hyundai i30 N, len so slabším motorom.
Resumé
Ak si myslíte, že Hyundai i30 N Line je len obyčajný rodinný hatchback, čo sa tvári drsne, hlboko sa mýlite. Sám som to nečakal, ale i30 N Line je viac N ako klasická i30. Jazdné vlastnosti sú z kategórie „hot-hatch“, akurát že namiesto dvojlitra máte pod kapotou len „jedna-štvorku“. Pozrite sa však na to z tej lepšej stránky – ušetríte cca 10 tisíc a jazdiť budete za 6,5 až 8,5 l/100 km.
Základná cena modelu – Hyundai i30 1.4i Classic: 13 190 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai i30 1.4 T-GDi N Line: 18 590 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia kilometrov
Registračná daň: 210 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1353 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 103 (140)/6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 242 /1500-3200 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 210 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,9 |
Spotreba - nízky/stredný/vysoký/veľmi vysoký/kombi [l/100 km]: | 7,7/5,9/5,2/6,2/6,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 395/1301 |
Objem nádrže [l]: | 50 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1235-1334 |
Rozmer pneumatík: | 225/40 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4340 |
Šírka [mm]: | 1795 |
Výška [mm]: | 1455 |
Rázvor [mm]: | 2650 |