PRVÁ JAZDA: Škoda Kodiaq facelift | Ako vylepšiť michelinovský recept

1356
Zdroj: David Dejvo Schun

Faceliftovanú Škodu Kodiaq sme privítali ešte v apríli. Modernizovaný dizajn však nie je jedinou novinkou. Prichádzajú aj nové motory a citeľne lepší interiér.

Kodiaq je prvým a zároveň najväčším SUV značky z Mladej Boleslavi. V roku 2016, keď ho automobilka predstavila, vyvolal vlnu záujmu. Na Slovensku mal pritom našliapnuté na úspech hneď z viacerých dôvodov. Bol pekný, bol veľký a… Niesol emblém ŠKODA. Vo svete sa ho od uvedenia predalo viac ako 600 000 kusov. Faceliftovaná verzia úspech určite zopakuje.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Renovácia dizajnu

Dizajnové zmeny sa dotkli najmä exteriéru. Novinky sú zásadné, no dizajnéri ich do vzhľadu zakomponovali tak, že na prvý pohľad ich nemusíte spozorovať. Predná maska je prepracovaná od základu. Je strmšia, dostala nové svetlá a mriežku chladiča v tvare šesťuholníka. Spodný pás v nárazníku vyzerá dynamickejšie, a pritom ho iba rozšírili po okrajoch.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Zozadu je pás rozšírený tiež. K tomu dostanete nové svetlá s kryštálovým dizajnom a väčší zadný spojler v čiernej farbe. Vďaka nemu pôsobí auto širšie a nižšie, a preto dynamickejšie.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

V interiéri sa toho veľa neudialo. Palubná doska dostala pekné prešívanie a kožený vzhľad, interiér zas viac reproduktorov v príplatkovej audiosústave CANTON a prepracované osvetlenie. Vodič bude najviac profitovať z ergonomických sedačiek. Nie je tu však nič, čo by vám “na prvú” udrelo do očí. A predsa pôsobí nový Kodiaq, akoby mal o triedu lepší interiér.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Vo všeobecnosti je Kodiaq stále dokonale priestranným autom. Dvaja dospelí za sebou sedia úplne bez problémov. Naša verzia mala aj tretí rad sedadiel, ktoré sú však tradične skôr pre menšie osoby. Pridaním dvoch sedadiel kufor utrpel stratu 70 litrov. Namiesto 835 má 765 litrov. Po vyklopení tretieho radu stále ostane 270 litrov pre vašu drobnú batožinu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Jazda, ako sa patrí… aj pre siedmich

Pod kapotu sme si zvolili “ľudový” naftový dvojliter s výkonom 147 kW. Spriahnutý bol so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, na ktorú sme v koncerne zvyknutí. Výkonnému motoru tak občas chýbala jazdná dynamika práve pre otáľavé preraďovanie rýchlostných stupňov. Prevodovka je nastavená s ohľadom na spotrebu. Po zapnutí športového režimu sa však reakcie zmenia a z Kodiaqu sa stane celkom zábavné auto. A spotreba? Tabuľkových 6,3-7 l/100 km.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pri prejazdoch ostrými zákrutami a horským priesmykom občas zápasil s fyzikou (a svojou hmotnosťou), no tu si svoju prácu dokonale splnil pohon 4×4. Aj vďaka nemu bolo správanie auta predvídateľné a riadenie presné.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Posed za volantom sa prakticky nelíši. Auto poskytuje dostatok výhľadu a A-stĺpik nijak nezavadzia. V sedadlách ErgoSeats sme strávili viac ako 5 hodín a žiadna návšteva chiropraktika nebola potrebná. Jednoducho, ide o príjemné auto na akékoľvek cesty.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Keď sme pri “akýchkoľvek” cestách, terénne vlastnosti Kodiaqu sme skúšali tiež. Menší terén zvládne bez problémov a pri krížení náprav si systém 4×4 veľmi rýchlo uvedomí, čo má robiť. Asistenčný systém pre zjazd z kopca, bohužiaľ, aktivujete len prostredníctvom obrazovky. Ak ste teda na veľkom teréne, triafanie sa prstom vie byť lotériou. No inak funguje veľmi pekne a pribrzďovanie je decentné a kultivované.

Niektorým sa môže zdať, že Kodiaq s novou prednou maskou stratil akúsi dravosť. Nabral však na kultivovanosti, a to najmä v dizajne, ale aj pod kapotou. Škoda stála pred ťažkou úlohou vylepšiť niečo, čo si ľudia zamilovali hneď od začiatku. Vylepšiť recept sa jej podarilo.

MotorizáciaVýkonZrýchlenie 0-100 km/hSpotreba l/100 km
1,5 TSI ACT 6MT110 kW9,86,5-7,3
1,5 TSI ACT 7DSG110 kW9,76,8-7,5
2,0 TSI 4x4 7DSG140 kW7,57,8-8,6
2,0 TSI RS 4x4 7DSG180 kW6,58,6-8,9
2,0 TDI 7DSG110 kW9,65,3-5,9
2,0 TDI 4x4 7DSG110 kW9,65,8-6,5
2,0 TDI 4x4 7DSG147 kW7,76,3-7,0
Mrkni naše nové video: