Zdalo sa, že je koniec. Ale nie je. Legendárna Zonda, ktorá mala už niekoľkokrát symbolicky „odísť do dôchodku“, sa opäť vracia v novej, jedinečnej podobe.

Starý známy hyperšport od Pagani dostal nový strešný nasávací otvor a dvojitý zadný spojler. Výsledok? Ďalší unikát, ktorý sa zaradí do dlhého radu „posledných“ Zonda verzií. A to len osem mesiacov po tom, čo sme videli model Zonda Arrivederci – údajne posledný svojho druhu.

Zrodila sa hviezda
Zonda, ktorá prvýkrát ohúrila svet v roku 1999 na autosalóne v Ženeve, je autom z minulého storočia. Napriek tomu stále patrí medzi najextravagantnejšie stroje na štyroch kolesách. A úprimne – dúfame, že Pagani s tými svojimi „úpravami“ nikdy neprestane.

Najnovšia verzia nie je úplne novým autom, ale starším modelom, ktorý bol podľa slov automobilky „kompletne prepracovaný“. Zonda sa stala jedinečným kusom inšpirovaným pohorím Kunlun v Ázii. Zároveň je dôkazom, že niektoré legendy sa jednoducho odmietajú podriadiť času.

Typický rukopis
Čo si všimnete ako prvé? Karbón s nebeským modrým nádychom. Skutočne nádherný kúsok, rovnako ako zvyšok odkrytých karbónových panelov – typický rukopis Pagani. Nový strešný nasávač a dvojúrovňový zadný spojler len podčiarkujú vizuálnu agresivitu tohto jednorazového modelu.

Technické detaily sú zatiaľ skromné, no vzhľadom pripomína modely zo série Zonda 760. To by mohlo znamenať, že pod kapotou sa opäť nachádza 7,3-litrový atmosférický dvanásťvalec od AMG s výkonom okolo 750 koní a krútiacim momentom 780 Nm. Inými slovami – stále extrém.



