Pagani Huayra Roadster: 764 koní s vetrom vo vlasoch

968

Talianska automobilka Pagani si našu pozornosť získala hneď svojím prvým vozidlom Zonda. V jeho šľapajach pokračoval model Huayra, ktorý svetlo sveta uzrel v roku 2011, neskôr sme tento taliansky superšport mohli vidieť aj v drsnejšej verzii BC.

Ostrejšia než kedykoľvek predtým
Teraz nám automobilka ukazuje tretí variant v karosárskom prevedení roadster. Otvorený superšport, ktorý si môžete prezrieť na fotografii prichádza a údajne je ešte ostrejší ako už tak veľmi výkonný “základný model” Huayra. A my to môžeme len potvrdiť. Začnime však pekne po poriadku.

Výkonná jednotka z dielní AMG
Nový roadster poháňa dvakrát prepĺňaný dvanásťvalcový agregát od Mercedes-AMG. Táto jednotka dosahuje výkon až 562 kW čiže 764 koní. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 1 000 Nm. K tak vysokému výkonu je nutná aj špeciálna prevodovka. Zonda použila sedemstupňovú prevodovku Xtrac, ktorú využíva aj verzia BC.

Ľahšia než kupé
Nová Huayra zhodila na hmotnosti a je dokonca ľahšia ako verzia s pevnou strechou. Pýtate sa, ako je to možné? No pravdou je, že väčšina vozidiel po zhodený pevnej strechy z konštrukčných dôvodov priberie. Pagani však už pri modeli Zonda jednoznačne dokázalo, že toto klišé nemusí byť nevyhnutne pravdou. Inak tomu nie je ani v prípade Huayri. Tá za svoje odľahčenie vďačí najmä preparovanému zaveseniu kolies z hliníkovej zliatiny, hmotnosť znížila aj karoséria kombinujúca karbon s titánom.

Čo sa týka ďalších zaujímavostí, Huayra Roadster nedisponuje krídlovými vyklápacími dverami, ale výrobcovia siahli po konvenčnom mechanizme. Okrem toho automobilka výrazne prepracovala predný nárazník, za kokpitom si môžeme všimnúť ochranné oblúky, ktoré prechádzajú do aerodynamického tunela. V interiéri sa takmer žiadne zmeny nekonali.

Zatváracia strecha v dvoch prevedeniach
Pri modeli roadster je však neodmysliteľnou súčasťou zatváracia strecha. Pagani v prípade tohto modelu ponúka hneď dve alternatívy. Jednou je núdzová textilná strecha, ktorá ochráni posádku pred nástrahami počasia. Druhou ponúkanou alternatívou je presklený hardtop. Tá však v rozloženom stave pripomína skôr kupé.

Ako už sami tušíte, Pagani neplánuje novým modelom zaplniť voľné parkovacie miesta na každom parkovisku. Exkluzívna značka počíta samozrejme s objemovo veľmi skromnou edíciou len 100 vozidiel. Zrejme vás sklameme, no celá stovka superšportov našla svojich majiteľov ešte pred premiérou v Ženeve. Zákazníci samozrejme siahli veľmi hlboko do vrecka, keďže za jeden exemplár si Pagani účtuje minimálne 2,28 milióna eur.

Dvojmiestny superšport Huayra prichádza s dvanásťvalcom, otvorenou strechou a hmotnosťou paradoxne menšou než kupé.