Ste zmätení? Ani sa nečudujeme, Audi totiž zásadne mení označovanie svojich modelov. Nové Audi A5 je vlastne priamym nástupcom modelu A4, hovoríme teda o karosárskych verziách sedan a kombi. Audi A5, ktoré ste doteraz poznali ako kupé resp. kabriolet úplne končí.
Nová logika označovania modelov hovorí, že párne čísla budú mať v názve modelu výhradne elektrické autá a nepárne čísla budú označovať modely s konvenčným spaľovacím motorom. Zmena, tentokrát pozitívna, nastala aj pri označovaní motorizácií.
Zmena princípov
Audi A5 už stojí na novej podlahovej platforme PPC (Premium Platform Combustion) čo sa prejavilo na robustnejšej stavbe. Radikálnou zmenou prešiel aj interiér, kde sa po novom nachádza združený zakrivený displej integrujúci dvojicu obrazoviek.
Pred vodičom sa nachádza 11,9-palcový prístrojový štít a centrálna dotyková obrazovka má veľkosť 14,5 palca. Ak si priplatíte, pred spolujazdcom sa ešte môže nachádzať aj tretia, 10,9-palcová dotyková obrazovka. Samozrejmosťou je hlasové ovládanie postavené na využívaní umelej inteligencie.
Nový mild-hybrid
Novinku si budete môcť kúpiť s viacerými druhmi pohonu. V ponuke bude benzínový štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) alebo 150 kW (204 k) v kombinácii automatickou prevodovkou S-tronic.
Obľúbený naftový dvojliter TDI s výkonom 150 kW (204 k) bude po novom spolupracovať s prepracovaným mild-hybridným pohonom. Okrem klasického štartér-generátora totiž Audi A5 využíva aj ďalší elektromotor s výkonom 18 kW (24 k ). V praxi by teda auto malo zvládnuť prejsť pár kilometrov aj v čisto elektrickom režime.
Pre náročných ostáva v ponuke aj motor 3,0 TFSI s výkonom 270 kW (367 k) preplňovaný turbom s variabilnou geometriou lopatiek. Štandardne sa bude kombinovať s dvojspojkovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies so športovým diferenciálom.