Audi e-tron GT: Vyšší výkon a rýchlejšie nabíjanie

378

Audi e-tron GT je na trhu už roku 2021 a preto nastal čas na modernizáciu. Tá prináša vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie, viac komfortu, dlhší dojazd a tiež novú vlajkovú verziu. Zmeny sa dotkli aj interiéru, hoci len mierne. Nové sú sedadlá, volant aj kryty prahov. 

Celý interiér je navyše materiálovo navrhnutý s ohľadom na životné prostredie a teda nájdete v ňom množstvo recyklovateľných materiálov. Audi vylepšilo grafiku digitálneho kokpitu, rozšírilo ponuku dekorácii a novinkou je aj panoramatická strecha s technológiou tekutých kryštálov – sklo sa po stlačení tlačidla stane nepriehľadným.

Ľahšia batéria a dlhší dojazd  

Nové Audi e-tron GT štandardne disponuje akumulátorom s využiteľnou kapacitou 97 kWh, čo je nárast kapacity o 13 kWh v porovnaní s verziou pred faceliftom. Zaujímavé je, že nová batéria je o 9 kg ľahšia a vďaka nej vzrástol maximálny dojazd na viac ako 600 kilometrov.

Nemecká automobilka vylepšila aj techniku chladenia a predhriatia batérie, po novom na tieto úkony auto potrebuje menej času. Po modernizácii sa Audi dokáže nabíjať výkonom až 320 kW (predtým 270 kW), vďaka čomu za z 10 na 80 percent kapacity akumulátora dostanete už za 18 minút.

Brutálny výkon

Audi e-tron GT má už v štandarde dva elektromotory, po jednom na oboch nápravách. Aj tie sú teraz nové a platí, že základná verzia Audi S e-tron disponuje kombinovaným výkonom až 500 kW. Audi RS e-tron GT ponúka 630 kW a vrcholná verzia Audi RS e-tron GT Performance sa po novom môže pochváliť výkonom závratných 680 kW.

Konštruktéri vylepšili aj brzdy a podvozok. Slabšie verzie využívajú oceľové brzdové kotúče, výkonné varianty majú kotúče s karbid-wolfram povrchom. Samozrejme, pri každej verzii si môže majiteľ priplatiť za karbón-keramické kotúče.

Audi e-tron GT štandardne využíva vzduchový podvozok, v rámci opcie si môžete priplatiť za adaptívny. Za príplatok je k dispozícii aj natáčanie kolies zadnej nápravy, no pri podvozku treba spomenúť ešte jeden fakt. Audi hovorí, že po novom dokáže karosériu udržať v ideálnej horizontálnej polohe pri prudkom zrýchlení, spomalení a aj pri rýchlom prejazde zákrutou.