Nová Audi RS6 Avant GT 660 kusov na celom svete a polep na základe Audi 90 quattro

301

Myšlienka Audi RS 6 Avant GT siaha až ku konceptu RS 6 GTO z roku 2020.

Dvanásť študentov, ktorí sa učia pracovať ako mechanici karosérií, konštruktéri, automechanici a autolakovníci, pracovali na projekte šesť mesiacov s podporou Audi Design. Väčšinu inšpirácie čerpali z legendárneho pretekárskeho vozidla Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989.

Bezkonkurenčný vzhľad

Nové Audi RS6 Avant GT sa od ostatných modelov v ponuke RS6 odlišuje ešte pôsobivejším vzhľadom, ktorý vychádza z konceptu RS 6 GTO. Singleframe a nasávače vzduchu sú celé vo vysokolesklej čiernej farbe, vďaka čomu vozidlo  pôsobí ešte nižšie a širšie. Vertikálne lamely v prednom nárazníku, nová mriežka nasávania a  mohutný predný splitter integrovaný do nárazníka umocňujú ostrejší vzhľad 

Prvýkrát Audi  Sport GmbH nielenže používa úplne prepracovanú kapotu, ale ju aj vyrába z uhlíkových  vlákien. Integrované výduchy  vzduchu za veľkými 22-palcovými kolesami znižujú tlak vzduchu v podbehoch kolies a zlepšujú  chladenie bŕzd. Rovnako ako kapota, aj blatníky sú  prvýkrát celé vyrobené z uhlíkových vlákien. 

Bočný profil definujú výduchy v bočných prahoch, kryty vonkajších spätných zrkadiel z lesklého  karbónu a 22-palcové disky kolies so 6-lúčovým dizajnom vyrobené exkluzívne pre RS 6 Avant  GT. V zadnej časti špeciálna edícia zaujme zadnými dverami, funkčným  difúzorom s vertikálne umiestneným reflektorom a výrazným dvojitým krídlom. 

Výkon novej úrovne

Nový RS 6 Avant GT má výkon 463 kW (630 k) a maximálny krútiaci moment 850 Nm. To je nárast o 22  kW (30 k) a 50 Nm v porovnaní so základným modelom RS 6 Avant. Špička série šprintuje z 0 na 100 km/h za  3,3 sekundy, čo je o 0,3 sekundy rýchlejšie ako RS 6 Avant GT zrýchli z miesta na 200 km/h  len za 11,5 sekundy, čo je o 0,5 sekundy rýchlejšie ako RS 6 Avant. Štandardná maximálna  rýchlosť je 305 km/h, o deceleráciu sa stará štandardný keramický brzdový systém RS. 

Výkon motora 4.0 TFSI sa prenáša na stály pohon všetkých kolies quattro prostredníctvom  štandardného osemstupňovej prevodovky Tiptronic s optimalizovaným časom radenia.  Rovnako ako RS 6 Avant performance, aj RS 6 Avant GT využíva najnovšiu verziu uzávierky  medzinápravového diferenciálu. Rozdeľuje výkon motora  na prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. 

Produkcia najvyššej kvality

Na rozdiel od štandardného modelu RS 6 Avant  nie je celý montovaný na výrobnej linke v Neckarsulme. Po ukončení prác na stavbe  karosérie a lakovni putuje 660 modelov do Böllinger Höfe. Konečnú montáž vykonáva sedem skúsených zamestnancov na troch montážnych  staniciach zriadených špeciálne pre túto exkluzívnu a špeciálnu edíciu. Všetky prvky špecifické pre GT sa ručne montujú do každého kusu RS 6 Avant GT.