Myšlienka Audi RS 6 Avant GT siaha až ku konceptu RS 6 GTO z roku 2020.
Dvanásť študentov, ktorí sa učia pracovať ako mechanici karosérií, konštruktéri, automechanici a autolakovníci, pracovali na projekte šesť mesiacov s podporou Audi Design. Väčšinu inšpirácie čerpali z legendárneho pretekárskeho vozidla Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989.
Bezkonkurenčný vzhľad
Nové Audi RS6 Avant GT sa od ostatných modelov v ponuke RS6 odlišuje ešte pôsobivejším vzhľadom, ktorý vychádza z konceptu RS 6 GTO. Singleframe a nasávače vzduchu sú celé vo vysokolesklej čiernej farbe, vďaka čomu vozidlo pôsobí ešte nižšie a širšie. Vertikálne lamely v prednom nárazníku, nová mriežka nasávania a mohutný predný splitter integrovaný do nárazníka umocňujú ostrejší vzhľad
Prvýkrát Audi Sport GmbH nielenže používa úplne prepracovanú kapotu, ale ju aj vyrába z uhlíkových vlákien. Integrované výduchy vzduchu za veľkými 22-palcovými kolesami znižujú tlak vzduchu v podbehoch kolies a zlepšujú chladenie bŕzd. Rovnako ako kapota, aj blatníky sú prvýkrát celé vyrobené z uhlíkových vlákien.
Bočný profil definujú výduchy v bočných prahoch, kryty vonkajších spätných zrkadiel z lesklého karbónu a 22-palcové disky kolies so 6-lúčovým dizajnom vyrobené exkluzívne pre RS 6 Avant GT. V zadnej časti špeciálna edícia zaujme zadnými dverami, funkčným difúzorom s vertikálne umiestneným reflektorom a výrazným dvojitým krídlom.
Výkon novej úrovne
Nový RS 6 Avant GT má výkon 463 kW (630 k) a maximálny krútiaci moment 850 Nm. To je nárast o 22 kW (30 k) a 50 Nm v porovnaní so základným modelom RS 6 Avant. Špička série šprintuje z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, čo je o 0,3 sekundy rýchlejšie ako RS 6 Avant GT zrýchli z miesta na 200 km/h len za 11,5 sekundy, čo je o 0,5 sekundy rýchlejšie ako RS 6 Avant. Štandardná maximálna rýchlosť je 305 km/h, o deceleráciu sa stará štandardný keramický brzdový systém RS.
Výkon motora 4.0 TFSI sa prenáša na stály pohon všetkých kolies quattro prostredníctvom štandardného osemstupňovej prevodovky Tiptronic s optimalizovaným časom radenia. Rovnako ako RS 6 Avant performance, aj RS 6 Avant GT využíva najnovšiu verziu uzávierky medzinápravového diferenciálu. Rozdeľuje výkon motora na prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60.
Produkcia najvyššej kvality
Na rozdiel od štandardného modelu RS 6 Avant nie je celý montovaný na výrobnej linke v Neckarsulme. Po ukončení prác na stavbe karosérie a lakovni putuje 660 modelov do Böllinger Höfe. Konečnú montáž vykonáva sedem skúsených zamestnancov na troch montážnych staniciach zriadených špeciálne pre túto exkluzívnu a špeciálnu edíciu. Všetky prvky špecifické pre GT sa ručne montujú do každého kusu RS 6 Avant GT.