Hovorí sa, že Tatra nezná bratra! Táto konkretne ich má dvoch, pretože pochádza z jediných troch kusov na svete, ktoré majú na korbe namiesto obyčajného nákladu motor zo stíhačky. Nejde ale o žiaden experimentálny špeciál, ktorý by mal udeliť tejto Tatrovke šialenú maximálku. Táto vec upratuje!
Nezvyčajné problémy si žiadajú nezvyčajné riešenia. Svoje o tom vedia napríklad letiská, ktoré sa v zime stretávajú s niekoľkými problémami a zamrznutá ranvej je práve jedným z nich.
Tatra-tryskáč
Každý, kto kedy odhŕňal sneh mi isto potvrdí, že najlepšie to ide prostredníctvom prúdového motora zo stíhačky MiG-15. Okej, nie možno úplne každý, ale minimálne ten, kto zažil odhŕňanie snehu na bratislavskom/pražskom letisku približne od roku 1974.
Práve na týchto dvoch miestach pôsobili tieto špeciálne upravené Tatry 148. Monštrá, ktoré už bez nádstavby vážili vyše 10 800 kilogramov!
Tieto Tatrovky ale prišli vhod nielen v zime, ale aj v lete, keď bolo treba odpratať akékoľvek veľké plochy od smetí či náletových sedimentov.
Tu končí všetka sranda: Nástupca Dacie Duster bude vyzerať úplne ako koncept!
Inzerát ďalej informuje, že stav kilometrov na tachometri je 42 000, vozidlo má nový technický preukaz, ale stále pôvodné ŠPZ v starom formáte AE-82-60.
Inak, v obrázkovej dokumentácii inzerátu by sme našli aj odfotený ústrižok zo Světa Motorů, v ktorom sa dokonca spomína, že s vypnutým motorom vedela táto Tatra jazdiť aj na prúdový pohon. Vraj tento skutok naozaj prebehol a ak áno, tak by sme chceli vedieť, čím hasili po zastavení brzdy tohto stroja, lebo podľa mňa by ste pomocou nich vyparili plavecký bazén.
Momentálne je auto dočasne odhlásené a značky sú v depozitári, majiteľ prenecháva záujemcovi aj technický preukaz so zapísanou servisnou históriou. A prečo ho prenecháva?
Dôvod je celkom prozaický – vozidlo malo prejsť nenáročnou renováciou, ale stavba rodinného domu je prednejšia. Tak čo, nechcete pánovi pomôcť postaviť barák? Myslíme, že za tú srandu to určite stojí. Veď pozrite si inzerát aj sami!