Jaguar predstavil nový XF Sportbrake

Praktickejší variant modelu Jaguar XF ponúkne o niečo viac miesta a mimoriadne podarený dizajn.

743

Už to vyzeralo, že nová generácia Jaguaru XF vo verzii kombi nedorazí. Nakoniec sa britská automobilka rozhodla dať Sportbrake-u zelenú a dôvody sú v celku prosté. Kombi verzie vyššej strednej triedy ponúka aj prémiová konkurencia. Bolo by teda nelogické, ak by sa Jaguar vzdal svojho miesta v tomto konkurenčnom boji.

Dizajn, ktorý zaujme (XF Sportbrake)

Po niekoľkých fotografiách v maskovaní, Jaguar konečne odhalil vozidlo bez maskovania a v skratke povedané – je nádherné! Zásluha na podarenom dizajne patrí najmä Ianovi Cullumovi – šéfdizajnérovi Jaguaru. Model XF Sportbrake možno pokojne označiť za jedno z najkrajších kombi vyššej strednej triedy. Predná maska sa oproti sedanu nemenila, zmeny samozrejme vidieť z zadnej časti, kde dominujú úzke svetlomety. Vďaka nim vozidlo pôsobí skôr ako shooting brake.

Priestranejší interiér

Novinka je rozmerovo o 6 milimetrov kratšia ako predchodca (4 955 mm), no zároveň narástol rázvor kolies, konkrétne o 51 milimetrov na konečných 2 960 milimetrov. Jaguar XF Sportbrake si tak zachováva vyvážené proporcie, no zároveň poskytne posádke ešte väčší vnútorný priestor. Zatiaľ čo minulá generácia disponovalo kufrom s objemom 550 litrov, ktorý sa po sklopení zadného radu sedadiel rozšíril na 1 675 litrov, novinka disponuje 565 a 1 700 litrami. Čo sa týka výbavy v ponuke bude päť línii výbavy – Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S.

Široká ponuka motorov

Ponuka motorov bude pomerne široká, no nahráva najmä priaznivcom naftových motorov. Vznetové jednotky budú v ponuke štyri. Tri z nich disponujú objemom dva litre a výkonovo dosahujú 120, 132 a 177 kW. K 132 a 177 kW verzii bude k dispozícii aj pohon všetkých štyroch kolies a automatom. Vrchol ponuky naftových motorov tvorí šesťvalcový trojliter s výkonom 221 kW. Ten bude dostupný výhradne s pohonom na zadnú nápravu a automatom.

Záujemcovia o benzínové motory dostanú na výber z dvoch jednotiek. Menší štvorvalcový dvojliter dosahuje výkon 184 kW (250 k) a trojlitrový šesťvalec bude k dispozícii s výkonom 280 kW (381 k). Najsilnejší variant sa však na náš trh nedostane.