Ken Block presedlal na Ford Escort z roku 1978

1290

Subaru Impreza WRX STI, Ford Fiesta, Ford Mustang RTR. Tieto vozy Ken Block využíval pri svojich minulých Gymkhanách a všetky boli upravené na pohon štyroch kolies. Pretekár sa však nedávno pochválil novým automobilom, ktoré by malo zohrať hlavnú úlohu v novej časti.

Reč je o modeli Ford Escort druhej generácie z roku 1978. Escort Mk2 je pôvodne zadokolka, čo konštruktéri Blockovho auta i ponechali. Pod prednú kapotu však napchali na zakázku vyrobený motor Millington, ktorý so štyrmi valcami a objemom 2,5 litra znie celkom obyčajne.

Ako ste však uhádli, nie je. Nemá však turbodúchadlo, ani mechanický kompresor, ale i tak dosahuje brutálny výkon 333 konských síl. Tie produkuje v závratných otáčkach, pričom elektronika mu nedovolí prekročiť 9000 ot./min! O prevody sa stará šesťstupňová sekvencia.

Rozchod predných i zadných kolies bol výrazne rozšírený, dokonca ide vraj o najširší Escort na svete. Kolesá sú samozrejme prekryté širším bodykitom, pričom ich dizajn je príjemné retro.

Gymkhana 8 sa má do sveta dostať budúci rok. Zatiaľ nám Block predviedol najrýchlejšiu metódu ničenia pneumatík a dovolil tiež pretekárovi série Formula D Ryanovi Tuerckovi nový Escort predstaviť na trati.

Američan si po dlhých sériách Gymkhany s vozmi 4×4 trúfa na pravé drifty so zadokolkou.