BMW M2: Po facelifte má o 20 koní viac!

202

Na úvod treba povedať, že modernizácia sa netýka iba špičkovej športovej verzie M2, ale aj tých viac civilných variantov. Jedným dychom ale bavorská automobilka dodáva, že kupé radu 2 sa opticky zmenilo iba veľmi decentne. Vylepšenia si môžete všimnúť v oblasti charakteristických ľadviniek na prednej maske, bočných prahov či v rámci spodnej časti zadného nárazníka.

Vplyv modernizácie si všimnete skôr v interiéri a to vďaka plne digitálnemu zoskupeniu obrazoviek, ktoré pozostáva z 12,3-palcového informačného displeja prístrojovej dosky a 14,9-palcového stredového dotykového displeja. Tým sa zároveň vytvára základ pre najnovšiu verziu systému BMW iDrive založeného na operačnom systéme BMW Operating System 8.5.

Vylepšenia pre fajnšemkrov 

Obísť v tomto prípade nemôžeme ani vrcholnú športovú verziu M, pretože tu sa tých výraznejších zmien udialo viac. Najpodstatnejšiu časť inovácií vozidla predstavuje nárast výkonu o 15 kW (20 k). Vysokootáčkový šesťvalcový benzínový motor s technológiou M TwinPower Turbo teraz dosahuje maximálny výkon 353 kW (480 k).

Okrem surovej sily zohráva kľúčovú úlohu pri výkone, ktorý ponúka nové BMW M2, aj spôsob, akým šesťvalcový radový motor túto silu dodáva. Vylepšená verzia motora ešte intenzívnejšie kladie dôraz na lineárny nárast výkonu, ktorý pokračuje až do vyšších otáčok, čo ale napokon patrí k charakteristickým vlastnostiam modelov so znakom M.

Točím, točíš, točíme

Maximálny krútiaci moment je k dispozícii v širokom pásme medzi 2 650 až 6 130 ot./min. V prípade voľby BMW M2 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou vrcholí krútiaci moment na hodnote 550 Nm.

A keď sa v aute nachádza štandardne dodávaná osemstupňová prevodovka M Steptronic so softvérom Drivelogic, stúpne jeho hodnota na 600 Nm. Motor dodáva zvýšený maximálny výkon 353 kW (480 k) pri 6 250 ot./min., pričom otáčky vrcholia až pri hodnote 7 200 ot./min.

Okrem dvojice mono-scroll turbodúchadiel, nepriameho medzichladiča a elektronicky riadeného obtokového ventilu zahŕňa technológia M TwinPower Turbo spojená s radovým šesťvalcovým motorom aj vysokotlakové vstrekovanie High Precision Injection, variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a plne variabilné časovanie vačkového hriadeľa Double-VANOS.

Je to na vodičovi

X faktorom spôsobu ovládania auta je tlačidlo Setup na stredovej konzole, ktoré poskytuje priamy prístup k možnostiam nastavenia motora. Je to cesta k prispôsobeniu adaptívneho zavesenia kolies, riadenia M Servotronic, brzdovému systému a k funkcii M Traction Control, ktorá umožňuje vodičovi nastaviť jej individuálne zásahy obmedzenia preklzu kolies.

Na záver ešte spomeňme, že v zozname prvkov dodávaných na želanie sa nachádzajú špecialitky ako elektricky ovládané posuvné a výklopné strešné okno a ozvučenie Harman Kardon Surround Sound System. Okrem BMW Head-Up Display obsahuje voliteľný BMW Live Cockpit Professional v aj rozšírenú realitu Augmented View, ktorá sa zobrazuje na stredovom ovládacom displeji.