BMW radu 3 má za sebou druhý facelift, čo je nové?

489

Azda najzásadnejšou novinkou je väčší elektrický dojazd plug-in hybridných modelov, BMW doprialo trojke aj nové naladenie odpruženia, športovejší dizajn interiéru, operačný systém BMW Operating System 8.5 a vylepšený systém ovládania BMW iDrive. 

V rámci interiéru nečakajte žiadne prelomové zmeny, bavorský výrobca sa hral iba s detailmi. Nové  sú napríklad metalické laky – modrá Arctic Race Blue a červená Fire Red,  nechýbajú 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v spojení s balíkom M Sport a v ponuke sa nachádzajú aj prvky z ponuky BMW Individual.

V interiéri je noviniek viac 

Po modernizácii je sériovo dodávaný nový dvojramenný športový volant, M kožený volant s tromi lúčmi je potom súčasťou M športového balíka a všetky verzie štandardne dostali radiace páčky pod volantom. Klimatizácia a voliteľné vyhrievanie sedadiel a volantu sa po novom ovládajú prostredníctvom dotykového displeja a hlasového ovládania.

Štandardné obloženie interiéru bude teraz v novej matnej verzii Dark Graphite. Pribudli verzie zo svetlého ušľachtilého dreva Fineline a voliteľne aj popolavá sivomodrá farba. Tešiť sa môžete aj na vylepšené osvetlenie s vodopádovým efektom v oblasti prieduchov.

Pohon pre každého 

K dispozícii sú štyri úsporné benzínové a naftové motory so štyrmi, alebo šiestimi valcami a s technológiou BMW TwinPower Turbo. Na vrchole portfólia pohonov sa nachádzajú radový šesťvalcový benzínový motor s výkonom 275 kW (374 k) a naftový radový šesťvalec s výkonom 250 kW (340 k) pre modely s označením M Performance. Všetky naftové pohony a radový šesťvalcový benzínový motor využívajú 48-voltovú mild hybridnú technológiu.

Plug-in hybridné modely dostali novú nabíjaciu jednotku pre trojfázové AC nabíjanie so zvýšeným výkonom na 11 kW. Batériu teraz možno nabiť z nuly na 100 percent za dve hodiny. 

Zaujímavé je, že pribudla nová vysokonapäťová batéria piatej generácie. Pri nezmenenom inštalačnom priestore sa využiteľný energetický obsah takmer zdvojnásobil na 19,5 kWh. To znamená tiež výrazne zvýšený elektrický dojazd až na 101 kilometrov podľa WLTP.

Podvozok nezostal bez zmeny 

Skôr naopak, prešiel ďalším dôsledným vývojom. Nové BMW radu 3 poskytuje vo všetkých jazdných režimoch citeľne lepší komfort jazdy a tiež vysokú úroveň dynamiky. Tuhšie uloženie zadných tlmičov v karosérii optimalizuje presnosť a zároveň znižuje hluk odvaľovania na rôznych povrchoch.

Dobrou správou je, že M športový podvozok a adaptívny M podvozok budú ponuke voliteľnej výbavy. Štandardné verzie sa budú po modernizácii dodávať so 17-, alebo 18-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny.

Začiatok predaja nových modelov BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring je naplánovaný od júla 2024.