Autosalón FRANKFURT 2017 | Nový Renault Megane RS dostane motor z Alpine A110

Renault oficiálne odhalil techniku svojho ostrého hatchbacku.

411

Na rozdiel od niektorých predchádzajúcich správ má nová generácia Megane RS pod kapotou 1,8 litrový prepĺňaný štvorvalec a nie dvojliter. Hnacie ústrojenstvo pochádza z modelu Alpine A110, naladené je na 276 koní a krútiaci moment dosahuje 390 Nm. Motor spolupracuje buď s manuálnou alebo automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Oba varianty disponujú šiestimi stupňami.

Launch control a radenie pádlami

Renault tvrdí, že prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch) vyniká mnohými špecifickými vlastnosťami. Za zmienku stoja napríklad pádla pod volantom podobné tým zo sveta motoršportu, ktoré umožňujú vodičovi radiť rýchlosti bez nutnosti pustiť volant napríklad v zákrute. K dispozícii je tiež „Launch Control“ pre dokonalé zrýchlenie zo štartovacej čiary alebo systém „Multi-Change Down“, ktorý umožňuje rýchlo radiť stupne smerom nadol pri brzdení.

Renault Megane RS bude k dispozícii s dvoma variantmi podvozku Sport a Cup. V oboch prípadoch bude k dispozícii systém 4Control. Tento systém ponúkne lepšiu kontrolu nad riadením a presnejšie zatáčanie za pomoci elektromagnetického pohonu na zadnej náprave. Inžinieri Renault Sport špeciálne kalibrovali systém, aby bolo auto ešte obratnejšie pri vysokých rýchlostiach.

Po dizajnovej stránke dostal Megane nový predný nárazník inšpirovaný modelmi F1, širšie otvory nasávania a masku chladiča s diamantovým vzorovaním. V zadnej časti vidíme difúzor a centrálne umiestnený výfuk. Nové sú aj vzory 18 a 19-palcových diskov kolies.