Autosalón FRANKFURT 2017 | Hyundai odhalil praktický i30 Fastback, štýlovú Konu aj výkonný i30 N

Hyundai si do Nemecka priviezol tretí karosársky variant modelu i30 aj bizarný model Kona. V ponuke sa tiež objaví ostrý hatchback i30 N.

1642
" "

Kórejská automobilka Hyundai nám vo Frankfurte ukázala dve aktuálne najhlavnejšie novinky pre európsku klientelu. Prvou je sedan nižšej strednej triedy a súčasne tretí zástupca modelového radu i30 Fastback, druhou je dizajnovo zaujímavé SUV Kona. Okrem toho sme sa dočkali aj jednej športovej novinky. Poďme však pekne po poriadku.

i30 Fastback

O modeli i30 Fastback sme vás už informovali. Tretí karosársky variant modelového radu i30 prichádza s jasným cieľom – vyplniť medzeru na trhu. Automobilka verí, že sedan nižšej strednej triedy by mohol ponuku modelového radu i30 oživiť. Koniec koncov jedná sa o praktickejšiu a zároveň štýlovejšiu voľbu.

Praktický sedan

Po stránke dizajnu automobilka v súvislosti s novým Fastbackom hovorí o sofistikovanej siluete s prepracovanými líniami a svalnatou karosériou. Vozidlo môže byť postavené až na 18-palcových diskoch kolies. Variant Fastback oproti hatchbacku narástol o 115 milimetrov. Línia strechy bola znížená o 25 milimetrov a znížila sa aj svetlá výška (o 5 milimetrov) a zároveň sa zväčšila tuhosť podvozku. Tieto zmeny vo výsledku poskytnú dynamickejší zážitok z jazdy. O tom svedčí aj fakt, že Hyundai testoval model i30 Fastback na Nürburgringu.

Ponuka motorov

Pod kapotou sa pri uvedení na trh objavia dva benzínové motory. Základom bude prepĺňaný litrový trojvalec T-GDI s výkonom 88 kW a krútiacim momentom na úrovni 172 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje výhradne so šesťstupňovým manuálom. Silnejšou možnosťou bude jedna-štvorka T-GDI s výkonom 103 kW, tá už na asfalt prenáša úctyhodných 242 Nm. Okrem manuálnej prevodovky sa v tomto prípade objaví aj sedemstupňový automat. Samozrejmosťou, v prípade oboch pohonných jednotiek, je systém štart-stop.

Neskôr sa v ponuke objaví aj naftová jedna-šestka naladená na 81 alebo 100 kW. V prípade oboch verzií bude možné vyberať medzi manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Bližšie technické údaje zatiaľ výrobca neuviedol. Objem batožinového priestoru by mal dosiahnuť 450 litrov, čo je v tejto triede priemerná hodnota.

i30 N – športový automobil na každý deň

„Hyundai i30 N bol skonštruovaný pre jediný účel, poskytovať našim zákazníkom maximálny pôžitok z jazdy v dostupnom, vysoko výkonnom komplete,“ povedal Albert Biermann, výkonný vice prezident divízie vývoja a testovania vysoko výkonných vozidiel Hyundai.

Idea vytvoriť športový automobil na každý deň vznikla na vo vývojovom stredisku Hyundaia v meste Namyang v Kórei. Myšlienku podporilo aj európske testovacie centrum v blízkosti okruhu Nürburgring. Práve tu bol nový Hyundai i30 N vyvíjaný a testovaný. Každý automobil kórejskej automobilky absolvuje na okruhu 420 až 480 kôl v rôznych podmienkach, čo predstavuje približne jeden životný cyklus vozidla (180 000 km).

Srdcom modelu i30 N bude dvojlitrový štvorvalec 2.0T-GDI naladený na 184 kW (250 koní), v prípade verzie s kompletom Performance Package na 202 kW (275 koní). Silnejší variant zrýchli z 0-100 km/h za 6,1 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Slabšiemu zrýchlenie zaberie o 0,3 sekundy dlhší čas. Maximálna rýchlosť sa však nemení. Krútiaci moment v oboch prípadoch dosahuje 350 Nm. Obe pohonné jednotky budú spolupracovať so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Kompletné informácie o modeli i30 N nájdete tu.

Kona

Víziou automobilky Hyundai je stať sa do roku 2021 najväčšou ázijskou značkou v Európe. Svojim dielom by k tomuto odvážnemu cieľu malo prispieť aj malé SUV Kona. Kým model i30 Fastback vsádza skôr proeurópsky dizajn, Kona ťaží z nepochybne ázijského štýlu. To by mohlo fanúšikov tohto modelu rozdeliť na dva tábory.

Kontroverzný dizajn

Každopádne Kona svojim dizajnom jednoznačne vzbudí pozornosť. Dizajn tohto 4165 milimetrov dlhého vozidla podčiarkujú hlavne zložité tvary, rozdelené svetlomety a plastový lem nárazníkov okolo celého vozidla. Hyundai síce zdôrazňuje, že Kona je malé SUV, ale so svetlou výškou 170 milimetrov ju možno pokojne označiť ako koncepciu crossoveru. Na druhej strane, ale Kona ponúkne pohon 4×4, a tak je označenie SUV predsa len adekvátne.

Štýlový interiér

Výrazný dizajn pokračuje aj po nastúpení do interiéru. Hoci môže koncepcia jemne pripomínať model i30, oživujú ju pestrofarebné prvky. V kabíne sú síce plasty tvrdšieho rázu, no ich spracovanie je na dostatočne vysokej úrovni. Kona chce naviac ponúknuť bohatú výbavu, v ktorej nebude chýbať kožené čalúnenie, prémiový audio systém, elektricky ovládané sedadlo vodiča a jednoduchý head-up displej.

V ponuke motorov sa zatiaľ počíta s litrovým trojvalcom T-GDI s výkonom 88 kW, ktorý dopĺňa jedna-šestka s výkonom 130 kW. Prvý variant kombinuje manuálnu prevodovku s pohonom predných kolies, zatiaľ čo druhý disponuje dvojspojkovým automatom a pohonom 4×4.