TEST Renault Megane R.S. Ultime: Koniec éry

1135
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Éra hot-hatchov končí a s ňou aj jedno z najvzrušujúcejších európskych áut. Limitovaná verzia Ultime je odhodlaná priniesť ultimátny zážitok. Ešte aspoň raz.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Renault vydal jasné stanovisko, že pre Megane už neplánuje spaľovaciu budúcnosť. Potvrdil to uvedením novej generácie, ktorá by sa dala pokojne označiť za úplne nový model. Nesie príponu E-Tech a nespapá už ani kvapku benzínu.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Ultimátny dizajn

Zovňajšok Ultime je dávno známy. Vychádza totiž zo sedem rokov starého dizajnu. Odráža sa od najvyššej špecifikácie Trophy, ktorú rozšírili o ďalších 6 centimetrov. Ďalej zväčšili vetracie prieduchy, výfuk sa premiestnil do stredu nárazníka a difúzory si nemôžete nevšimnúť. Brzdové strmene nesú označenie Brembo a objímajú 355-milimetrové kotúče vpredu a 290-milimetrové vzadu. Okolo nich sa rozpínajú 19-palcové disky kolies so semi-slickovými pneumatikami. Jediné, čo už podľa nás prehrotili, sú nálepky na karosérii.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Interiér zostáva prakticky bezo zmeny. Sedačky Recaro sú ďalším dokladom pretekárskeho charakteru auta. V strede pod multimédiami nájdete špeciálny štítok limitovanej edície s poradovým číslom vášho kusu. Celkovo ich vznikne 1976 na oslavu roku založenia divízie Renault Sport. Nad ním nájdete podpis Laurenta Hurgona, ktorý sa s Megane R.S. zaslúžil hneď o niekoľko rekordov a umiestnení.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ultimátna jazda

Megane R.S. Ultime je skutočným hot-hatchom nielen na prvý pohľad, ale aj po naštartovaní. Dravý zvuk po naštartovaní nie je vôbec prehnane okázalý, no rozhodne vás vytrhne z davu. O pohon sa postará 1,8-litrový štvorvalec s výkonom 300 koní a 420 Newtonmetrami.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Zrýchlenie na stovku? 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť 255 kilometrov za hodinu! Nejde ani o najvýkonnejší, ani o najrýchlejší hot-hatch. No je až šialené, ako dobre a predvídateľne s ním dokážete jazdiť.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Prevodovka si robí svoju prácu ukážkovo. Šesť stupňov je na dnešnú dobu trochu málo, no ak vám neprekážajú vyššie otáčky v diaľničných rýchlostiach, nebude vás to trápiť. Teda… ak si kupujete verziu R.S., v nízkych otáčkach si asi lebediť neplánujete.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Absolútne neštandardným je pre túto kategóriu systém natáčania zadnej nápravy 4CONTROL. A i keď vám chvíľu potrvá dokonale sa s ním zžiť, dokáže veci, ktoré by inak boli za hranicou fyziky.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ultimátna spotreba

Je úplne logické, že v prípade hot-hatchov spotreba nebude témou. No keďže autá testujeme, je dôležité povedať, že za výkon si priplatíte týmto spôsobom. Cyklus WLTP udáva približne 8,5 l/100 km. No fakt je taký, že ak budete jazdiť dynamicky, hranicu 14 litrov prekročíte poľahky.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Renault Megane R.S. je jedno z mojich najobľúbenejších áut a vysokú spotrebu dokonale vyvažujú jazdné vlastnosti. Azda jediným faktorom, ktorý môže vážne ohroziť vaše rozhodovanie, je cena. Renault si za limitovanú edíciu Ultime vypýta najmenej 45 400 eur. A to je s prehľadom aj o 10-tisíc viac, ako stojí slabší Hyundai i30 N. Na druhej strane, vysokú cenu mu nemôžeme vyčítať, lebo za silnejší Volkswagen Golf R zaplatíte pokojne aj 50-tisíc.

Základná cena testovanej verzie – Renault Megane R.S. Ultime: 45 400 €
Záruka: 5 rokov / 100 tkm

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1798
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:221(300)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400/3200
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:255
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:5,7
Spotreba - kombi [l/100 km]:8,4-8,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:384/1247
Objem nádrže [l]:50
Prevádzková hmotnosť [kg]:1447-1501
Dĺžka [mm]:4364
Šírka [mm]:1875
Výška [mm]:1447
Rázvor [mm]:2672