Éra hot-hatchov končí a s ňou aj jedno z najvzrušujúcejších európskych áut. Limitovaná verzia Ultime je odhodlaná priniesť ultimátny zážitok. Ešte aspoň raz.
Renault vydal jasné stanovisko, že pre Megane už neplánuje spaľovaciu budúcnosť. Potvrdil to uvedením novej generácie, ktorá by sa dala pokojne označiť za úplne nový model. Nesie príponu E-Tech a nespapá už ani kvapku benzínu.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Ultimátny dizajn
Zovňajšok Ultime je dávno známy. Vychádza totiž zo sedem rokov starého dizajnu. Odráža sa od najvyššej špecifikácie Trophy, ktorú rozšírili o ďalších 6 centimetrov. Ďalej zväčšili vetracie prieduchy, výfuk sa premiestnil do stredu nárazníka a difúzory si nemôžete nevšimnúť. Brzdové strmene nesú označenie Brembo a objímajú 355-milimetrové kotúče vpredu a 290-milimetrové vzadu. Okolo nich sa rozpínajú 19-palcové disky kolies so semi-slickovými pneumatikami. Jediné, čo už podľa nás prehrotili, sú nálepky na karosérii.
Interiér zostáva prakticky bezo zmeny. Sedačky Recaro sú ďalším dokladom pretekárskeho charakteru auta. V strede pod multimédiami nájdete špeciálny štítok limitovanej edície s poradovým číslom vášho kusu. Celkovo ich vznikne 1976 na oslavu roku založenia divízie Renault Sport. Nad ním nájdete podpis Laurenta Hurgona, ktorý sa s Megane R.S. zaslúžil hneď o niekoľko rekordov a umiestnení.
Ultimátna jazda
Megane R.S. Ultime je skutočným hot-hatchom nielen na prvý pohľad, ale aj po naštartovaní. Dravý zvuk po naštartovaní nie je vôbec prehnane okázalý, no rozhodne vás vytrhne z davu. O pohon sa postará 1,8-litrový štvorvalec s výkonom 300 koní a 420 Newtonmetrami.
Zrýchlenie na stovku? 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť 255 kilometrov za hodinu! Nejde ani o najvýkonnejší, ani o najrýchlejší hot-hatch. No je až šialené, ako dobre a predvídateľne s ním dokážete jazdiť.
Prevodovka si robí svoju prácu ukážkovo. Šesť stupňov je na dnešnú dobu trochu málo, no ak vám neprekážajú vyššie otáčky v diaľničných rýchlostiach, nebude vás to trápiť. Teda… ak si kupujete verziu R.S., v nízkych otáčkach si asi lebediť neplánujete.
Absolútne neštandardným je pre túto kategóriu systém natáčania zadnej nápravy 4CONTROL. A i keď vám chvíľu potrvá dokonale sa s ním zžiť, dokáže veci, ktoré by inak boli za hranicou fyziky.
Ultimátna spotreba
Je úplne logické, že v prípade hot-hatchov spotreba nebude témou. No keďže autá testujeme, je dôležité povedať, že za výkon si priplatíte týmto spôsobom. Cyklus WLTP udáva približne 8,5 l/100 km. No fakt je taký, že ak budete jazdiť dynamicky, hranicu 14 litrov prekročíte poľahky.
Renault Megane R.S. je jedno z mojich najobľúbenejších áut a vysokú spotrebu dokonale vyvažujú jazdné vlastnosti. Azda jediným faktorom, ktorý môže vážne ohroziť vaše rozhodovanie, je cena. Renault si za limitovanú edíciu Ultime vypýta najmenej 45 400 eur. A to je s prehľadom aj o 10-tisíc viac, ako stojí slabší Hyundai i30 N. Na druhej strane, vysokú cenu mu nemôžeme vyčítať, lebo za silnejší Volkswagen Golf R zaplatíte pokojne aj 50-tisíc.
Základná cena testovanej verzie – Renault Megane R.S. Ultime: 45 400 €
Záruka: 5 rokov / 100 tkm
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1798 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 221(300)/6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 400/3200 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 255 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 5,7 |
Spotreba - kombi [l/100 km]: | 8,4-8,5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 384/1247 |
Objem nádrže [l]: | 50 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1447-1501 |
Dĺžka [mm]: | 4364 |
Šírka [mm]: | 1875 |
Výška [mm]: | 1447 |
Rázvor [mm]: | 2672 |