Audi S4 prekonvertovalo na turbo

852
" "

Pri odhalení nového Audi A4 chýbal benzínový šesťvalec. Najvýkonnejšou alternatívou so zážihovým zapaľovaním bol štvorvalec s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Kto chce viac, bude musieť ísť do verzie S4.

Audi S4 v minulej generácii pomáhal k vyššiemu výkonu kompresor. Dnes tomu už tak nie je a pod klasickým označením 3.0 TFSI sa skrýva presne to, čo by ste čakali. Trojlitrový benzínový vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva a jedným turbodúchadlom. V Ingolstadte ho napumpovali na mohutných 260 kW (354 k) a 500 Nm dostupných od 1300 po 4500 1/min. Krútiaci moment putuje na kolesá cez osemstupňový automat tiptronic. Permanentný pohon quattro má v strede samosvorný diferenciál, ktorý za bežných podmienok delí výkon v pomere 40:60 v prospech zadku. V extrémnych prípadoch môže plynúť 70 % na predok alebo 85 % na zadné kolesá. S4 pokryje zrýchlenie 0-100 km/h za 4,7 s.

Variant S4 bude dostupný ako sedane i kombi. V štandarde je svetlá výška znížená o 23 mm, a to aj v prípade príplatkového adaptívneho podvozka. Na žiadosť je možné mať riadenie s variabilným pomerom a aj samosvor na zadnej náprave.

S-štvorka prešla na turbodúchadlo a posilnela o 21 konských síl.