Volkswagen zvažuje naftový Golf R

752

Prekvapený? Nie je dôvod. V dnešnej dobe je možné všetko a pokiaľ ide o peniaze, niektoré automobilky sú schopné aj vzoprieť sa svojim tradíciám. Toto sa síce o Volkswagenen nedá povedať, ale o peniazoch to predsa len je. Verzia GTD sa predáva pomerne dobre, tak prečo neponúknuť niečo viac?

Mne osobne naftové športové verzie nepáčia. Predsa len na túto prácu je benzín ako stvorený a v konečnom dôsledku mi to príde ako dať urobiť prácu takému človeku, ktorý ju nevie perfektne urobiť, no nepýta za to veľa peňazí. Ale je jasné, že zákazníkom sa páči hlavne cena toho potešenia a nie jeho dynamika či zvuk.

Súčasný Golf GTD skrýva medzi prednými kolesami 2.0 TDI s jedným turbom, ktorý poskytuje výkon 135 kW/184 koní a krútiaci moment 380 Nm. Z 0-100 km/h v kombinácii s DSG akceleruje za 7,5 sekundy. Volkswagen však chce ponúknuť viac. A v praxi má na to všetko, čo potrebuje. Pohon všetkých kolies tu už je, využíva ho R, silný diesel tiež, nový Passat poháňa výkonné biturbo. Výhodou je, že oba využívajú platformu MQB a teda presun motora je len otázkou rozhodnutia. To však nie je také jednoduché, nakoľko 2.0 BiTDI je najťažší motor v rámci MQB.

Tento motor má v Passate 240 koní a 500 Nm. Vďaka pohonu 4MOTION a automatu DSG zrýchli na stovku za 6,1 s. V Golfe by v teórii mohol dať stovku aj o pol sekundy rýchlejšie. Ale čo s váhou? Už len Golf R má takmer presne 1,5 tony, čo by to bolo s novým dieselom? Uvidíme, či sa s tým Volkswagen nejako popasuje alebo sa na to vykašle.

Ako bonus vám pod článkom pridávame akceleráciu najvýkonnejšieho naftového Passatu. Celkom slušná, čo poviete?

Po predajných úspechoch Volkswagenu Golf GTD by v tom výrobca rád zotrval a ponúkol zákazníkom ešte viac. Rozmýšľa nad naftou poháňaným R-kom.