Volkswagen Golf GTI Clubsport je tu! Má 300 koní a jedno smutné prekvapenie

1882

To boli časy, keď svetu stačilo jediné GTI, čo? Ani nie. GTI-čko v jedinom variante tu bolo naposledy vo svojej prvej generácii a tak nikoho neprekvapí, že sa Volkswagen pustil do rozširovania tohto populárneho radu aj v prípade ôsmej generácie. Dámy a páni, privítajte Golf GTI Clubsport!

Podobne ako v predchádzajúcej generácii Clubsportu, aj tento sa stal o niečo extrémnejšou variantou k obyčajnému GTI. V jednom aspekte ho však purizmus opustil.

Zdroj: Volkswagen Newsroom

300 koní, no len cez dve spojky

Pod kapotou sa nachádza 2,0-litrový preplňovaný štvorvalcový motor, ktorý dáva výkon 221 kilowattov (300 koní) a krútiaci moment 400 Nm. Pre porovnanie, štandardné GTI produkuje 180 kW (245 koní) a 370 Nm. Clubsport sa dodáva výhradne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. To nás síce mrzí, ale aj vďaka nej sa na stovku dostane za menej ako šesť sekúnd, pričom jeho najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Zdroj: Volkswagen Newsroom

Clubsport má vylepšený manažment dynamiky vozidla, ktorý okrem voliteľných adaptívnych tlmičov integruje do systému aj ovládanie predného diferenciálu s variabilnou svornosťou. Automobilka tvrdí, že to umožňuje vozidlu rýchlejšie reagovať aj na malé zásahy do riadenia a eliminuje nedotáčavosť, čo jej nemáme dôvod neveriť.

Zdroj: Volkswagen Newsroom

Odpruženie Clubsportu je o 15 milimetrov nižšie ako pri štandardnom GTI a predná náprava pracuje so zvýšenými pozitívnymi odklonmi. Inžinieri vyladili progresívny posilňovač riadenia tak, aby mali pri vstupe do zákruty priamejšiu odozvu.

Zdroj: Volkswagen Newsroom

Nastavenie pre Nürburgring (?!)

Inak, ak medzi vaše obľúbené kratochvíle patrí drtenie asfaltu slávnej severnej smyčky Nürburgringu, tzv. Nordschleife, potom pre vás máme celkom dobré správy. Súčasťou jazdných nastavení Golfu GTI Clubsport je totiž nastavenie Special, ktoré je pre tento okruh priamo vytvorené. Zahŕňa napríklad mäkšie nastavenie pruženia ako v režime Sport, pretože Nordschleife má zvlnený povrch. Tento režim je zároveň asi 32422543-tym oficiálnym priznaním, že to automobilky s obsesiou Nürburgringom fakt preháňajú.

Zdroj: Volkswagen Newsroom

Nevadí, ideme ďalej. Identifikácia Clubsportu je jednoduchá predovšetkým vďaka tradične prepracovanému nárazníku, ktorý posúva dizajnérsku líniu načrtnutú konvenčným GTI o kúsok ďalej. Zachováva si však (Našťastie? Bohužiaľ?) motív prerastenej voštinovej textúry na maske chladiča. Štandardne je vozidlo vybavené päťlúčovými 18-palcovými kolesami, voliteľné sú však aj disky s priemerom 19 palcov. Vzadu by sme našli čierny strešný spojler a dve guľaté koncovky výfuku, medzi ktorými sa nachádza niečo, čo vyzerá ako difúzor, ale funkčne to od neho má (pravdepodobne) ďaleko.

Vo vnútri je Clubsport štandardne dodávaný s textilným čalúnením VW ArtVelours a na želanie vám ho obložia perforovanou kožou. Červené prešívanie na sedadlách, stredovej lakťovej opierke, rohožiach na podlahe a volante, je pre GTI absolútnou samozrejmosťou.

NEPREHLIADNITE: