Ostré kombi verzie akoby z neba padali. Nie je to tak dávno, čo fau-vé prišlo s 300-koňovým Golfom R Variant, na to prišiel najrýchlejší kombík s predným náhonom v podobe SEATu Leon ST Cupra a teraz ponuku obohatí aj naftový Golf GTD Variant.
Dlhšia verzia zdieľa väčšinu karosárskych dielov s hatchbackom, preto sa tu nachádza navlas rovnaký predný nárazník či bočné prahy. Zadná časť je mierne odlišná, no výrobca jej dožičil mohutný profil s dvojicou výfukových koncoviek. Základom sú 17-palcové kolesá, no za príplatok je možné mať aj fešné 18” disky, ktoré spolu nižšou svetlou výškou o 15 mm decentne dotvárajú športovú tvár Golfu.
Športový feeling však mierne pokazí naftový motor 2.0 TDI, ktorý je predsa len o niečom inom ako benzín. Jeho klientela však ocení až 184 k a 380 Nm, zrýchlenie 0-100 za 7,9 sekundy (0,4 s viac od hatchbacku) a veľmi nízku spotrebu len 4,4 litra/100 km. Maximálne rýchlosť by mala byť za hranicou 220 km/h. Argumentom pre je tiež veľký 605-litrový kufor.
Premiéra nového kombi sa odohrá na marcovom autosalóne v Ženeve, pričom v nemeckých cenníkoch začína na cene od 31 975 eur.
Hlava nemeckého koncernu VW Group odhalila ďalší rýchly kombík, tentokrát na naftu.