Veľká radosť vo mne: Nový Golf R má 320 koní a niečo, čo nazýva “Drift Mode”

4056

Volkswagen Golf R je dlhoročným levím kráľom rodu Golfov. Je tu na to, aby skĺbil praktické vlastnosti rodinného hatchbacku s jazdnou dynamikou a vlastnosťami superšportov. A tiež, aby ukázal, čoho je vlastne platforma Golfu schopná – celkom všetkého, čo by ste kedy od auta potrebovali.

Nové “eRko” sa však od toho predchádzajúceho odlišuje v niekoľkých smeroch – a nie je to len tým, že z ponuky zmizla trojdverová karoséria.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Viac je viac ako menej

Toto je najvýkonnejší VW Golf R, aký bol kedy vyrobený. Nový Golf R prichádza s  prepĺňaným dvojlitrovým štvorvalcom EA888, z ktorého ždíma výkon 235 kilowattov (320 koní) a krútiaci moment 420 newtonmetrov. Z hľadiska prvoplánovej dynamiky mu to stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 4,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu. Alebo až 270, keď využijete balík R-Performance.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

V Európe to zatiaľ vyzerá, že jedinou voľbou bude sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG s technológiou shift-by-wire, čiže manuálne si v novom “eRku” zajazdíte len prostredníctvom pádiel pod volantom. V niektorých amerických médiách sa však objavila informácia aj o starej, dobrej šesťstupňovej manuálnej prevodovke a spojkovom pedáli, čiže nádeje puritánov by mohli byť teoreticky ukojené prostredníctvom individuálneho dovozu zo Štátov.

Rýchlo a zbesilo

V “eRku” si odkrucuje premiéru aj prepracovaný pohon všetkých štyroch kolies R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive. Je to nová zadná náprava, ktorá vďaka dvom mokrým viaclamelovým spojkám dokáže nielen preniesť až polovicu výkonu na zadnú nápravu, ale aj v prípade potreby na jedno koleso poslať celý výkon, ktorý náprava dostala.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Môže tak poslať na vonkajšie koleso v zákrute až polovicu výkonu auta, čo využíva najmä v režime, podržte sa: „Drift Mode“. Nový Drift Mode je jedným z dvoch špeciálnych jazdných režimov konfigurovateľných v režime Race a pripája sa k štandardným možnostiam pohonu ako Sport, Comfort a Individual. Tým druhým režimom v Race je Special, ktorý sa ladil na Nürburgringu a to by nás malo pravdepodobne zaujímať, keby sme to nepočuli už po tisíci raz.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Spoločnosť VW tiež úplne prekopala predné a zadné viacprvkové zavesenie kolies, vďaka čomu má “eRko” o 20 milimetrov nižšiu svetlú výšku ako štandardný model. Vďaka tuhším pružinám a novej geometrii je nový výkonný Golf o 10 percent tuhší ako jeho predchodca vpredu aj vzadu, s jednopercentným poklesom negatívneho odklonu na kolesách.

Decentne chuligánsky

Nový Golf R vyzerá minimálne tak dobre, ako to naznačuje jeho výkon. Hot hatch dostal nový predný nárazník s priečkami inšpirovanými motoršportom, mriežkami nasávania vzduchu špecifickými pre modely R a lesklými čiernymi prvkami. Sada 19-palcových diskov z ľahkej zliatiny je štandardne zabalená v letných pneumatikách Bridgestone Potenza S005 alebo Goodyear Eagle F1 Super Sport.

Zdroj: TS Volkswagen
Zdroj: TS Volkswagen

Kabína má tradične technokratický vzhľad, nie nepodobný tomu, ktorý sme videli v kabíne GTI. Jeho výnimočnosť je zvýraznená 10,0″ dotykovou obrazovkou, známym volkswageňáckym digitálnym kokpitom a miesto si tu našli aj touchpady na volante, ktoré nahrádzajú klasické tlačidlá. Fňuk. Na volante je aj dedikované tlačidlo „R“ ako skratka do jazdného režimu Race. Modré ozdobné prvky a logá „R“ zdobia sedadlá, palubnú dosku a volant, zatiaľ čo voliteľné kožené sedacie plochy Nappa budú v “eRku” po prvý raz.

V Nemecku začína vlajkový Golf na sume 48 048 €. Stál by vám tento modrý päťdveráčik za to?

NEPREHLIADNITE: