Toto sú 3 najväčšie problémy slovenských vodičov v zimnom období

1197
Zdroj: Ilustračný obrázok

Problémy s naštartovaním alebo padajúce kusy snehu a ľadu zo striech budov. Zimné obdobie so sebou prináša množstvo rizík, ktoré môžu negatívne ovplyvniť správne fungovanie či vzhľad vášho auta.

Zimné obdobie je pre mnohých slovenských vodičov plné nástrah a nepríjemných prekvapení spôsobených rôznymi meteorologickými javmi či údržbou zasnežených/zľadovatených úsekov ciest. Zima na prelome rokov 2023 a 2024 však prináša novú nepríjemnú prekážku v podobe novely zákona o parkovaní, ktorá je platná od októbra minulého roka.

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Riziko poškodenia laku a karosérie

Najväčšie riziko nastáva, keď cestári vyrážajú do terénu sypať cesty soľou, aby predišli potenciálnym nehodám. Ak však autá parkujú napríklad na kraji cesty, posypová zmes sa môže na vozidlo prilepiť a poškodiť ho. Po tom čo dôjde k poškodeniu laku, je len otázkou času, kedy karoséria začne korodovať. Ak vodič parkuje v garáži, riziko zásahu posypovou soľou či zmesou sa výrazne znižuje.

 

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Padajúci ľad a sneh

Nepríjemné problémy môže spôsobiť aj padajúci sneh či ľad. Tie padajú najčastejšie zo strechy a v závislosti od výšky budovy dokážu rozbiť napríklad čelné sklo, pretlačiť kapotu či zlomiť spätné zrkadlá. V prípade bežných automobilov sa škoda takého rozsahu pohybuje v tisíckach eur. Ak dôjde k nešťastnej zhode okolností, môže padajúci ľad ohroziť taktiež zdravie vodiča či spolujazdcov.

 

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Nízke teploty

V teplotách klesajúcich pod mrazu nastáva známa situácia – vodiči opakovane otáčajú kľúčom v zapaľovaní, ale motor nechce naštartovať. Nemusí pritom ísť o auto, ktoré stojí na mraze niekoľko týždňov. Počas naozaj drsného počasia stačí, keď pred domom postojí sotva pár dní. l. Nízke teploty klesajúce hlboko pod bod mrazu majú veľký vplyv na každú kovovú časť auta, rovnako ako aj na kvapaliny pod kapotou. Dôležitá je predovšetkým správna technika zahriatia motora – niekoľko sekúnd po naštartovaní by sa auto malo vydať na cestu, otáčkomer by však počas prvých minút jazdy nemal stúpnuť nad 2000 otáčok za minútu.

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Pribudol aj nový problém

Od 1.októbra 2023 už chodníky na Slovensku patria iba chodcom. V prípade porušenia zákazu hrozí vodičom pokuta až do výšky 100 eur. Pôvodne vstúpil zákaz parkovania na chodníkoch do platnosti už v marci 2022, ale vláda nakoniec schválila odklad v dĺžke jedného a pol roka. Tento čas mal slúžiť mestským samosprávam na to, aby získali viac času na prispôsobenie. Najkritickejšia je situácia na veľkých sídliskách, kde sa vedľa seba musia vojsť stovky až tisícky áut. Jednou z možností, ako vyriešiť nedostatok parkovacích miest v kombinácii s nástrahami zimy, je kúpa či prenájom garáže.