Toto nie je fér! Škoda Octavia má v Austrálii prevodovku, o ktorej môžeme len snívať

40525
Zdroj: Škoda

Ak ste náhodou nevedeli, Škoda Auto nepredáva svoje modely len v Európe, Rusku a Číne. Automobilka je výrazne aktívna napríklad aj v Latinskej Amerike (Fabia v Ekvádore? Žiadny problém!), ale dokonca aj v Austrálii, kde začala ponúkať novú Octaviu. Namiesto DSG však dostala prevodovku, ktorú by sme si priali aj v Európe!

Škoda Octavia je na našom trhu ešte len chvíľu, no už sa ňou tradične začínajú plniť naše cestné komunikácie a parkoviská. Je tradične dobrá, čo sme si už povedali aj v našom videoteste. Konkrétne v tomto:

V Austrálii si však povedali, že pozdvihnú komfort českého klenotu na novú úroveň.

Osem stupňov

U protinožcov si totiž môžete zaobstarať Škodu Octavia s motorom 1,4 TSI s výkonom 110 kilowattov. Na kolesá sa však kilowatty a newtonmetre neprenášajú cez dve spojky sedemstupňového systému DSG, ale cez osemstupňový, hladko radiaci automat! Ide o klasický planetový automat s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu a tamojšie médiá naň spievajú ódy už teraz. Ako upozorňuje napríklad austrálsky server Carsguide, keď sa dvojspojkový automat objavil v Austrálii prvýkrát v Audi TT, jeho výhodou bolo oveľa rýchlejšie radenie.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Nové meničové systémy však tento svoj handicap zmazali a oproti dvojspojkovým prevodovkám ponúkajú aj hladšiu zmenu prevodov, ktoré vyústia v lepší zážitok z pokojnej jazdy. Otázku, prečo takúto prevodovku ponúka Škodovka v Austrálii a nie v Európe, by sme okrem emisných limitov zodpovedať aj prostredníctvom kultúrnych rozdielov. Kým Európanom s našimi kľukatými cestami a všeobecne dynamickejším štýlom jazdy priamy záber dvojspojkových prevodoviek vyhovuje, v Amerike alebo Austrálii sú vodiči zvyknutí na plynulosť měničového automatu a občasné trhavé reakcie dvojspojkových prevodoviek hodnotia ako prejav nekultivovanosti.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Chceli by ste osemstupňový meničový automat aj na našom trhu? Chcieť môžete, automobilka ho však na našom trhu pravdepodobne neponúkne. Proti je hneď niekoľko faktorov: 1,4 TSI si v Európe už nekúpite, dve spojky šetria vzácne molekuly oxidu uhličitého a DSG je najvýraznejšia značka, ktorá Volkswagenu zostala po páde ikony TDI. Tak zostáva len preletieť sa ku klokanom…

NEPREHLIADNITE: