TEST Volkswagen Taigo: Vsadili na úspech

1880
Zdroj: David Dejvo Schun

Volkswagen Taigo je prvým spaľovacím SUV značky. To však nie je jediný dôvod, prečo si myslíme, že automobilka má týmto modelom našliapnuté na úspech. Kariet na ruke má totiž oveľa viac.

Volkswagen Taigo sme ešte donedávna poznali pod názvom Nivus. Išlo a stále ide o takmer totožné auto, ktoré automobilka pod týmto názvom uviedla na brazílskom trhu o niečo skôr. Nemecké auto, ktoré bolo najprv v Amerike a až potom prišlo do Európy. Nuž, taká je globalizácia. Mimochodom, aj navrhnuté bolo v Brazílii.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Konvenčný dizajn, nová karoséria

Vo svojej podstate je Taigo veľmi konvenčným, no veľmi dizajnovým autom. Predný nárazník v štýle R-Line vyzerá výborne. Mriežka chladiča je podobná svojim súrodencom a pretína ju plastová lišta. S doplnkovou výbavou IQ.Light, ktorú sme my nemali, by vám svietila. A okrem nej aj dvojica matrixových svetiel namiesto štandardných ledkových.

Strecha sa zvažuje plynulo nadol smerom k zadnej časti auta, no jej sklon nie je taký strmý ako vo väčších autách rovnakej karosérie. A to preto, že sa Taigo snaží zachovať si pri svojich nie práve najväčších rozmeroch aj praktickosť.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Oplastovanie blatníkov autu dodáva na jeho SUV charaktere, no ten akosi opadne nad prahmi dverí, ktorým plastovanie chýba. Ak chcete robustnejšie vyzerajúce Taigo, siahnite po jednej z nižších výbav, pri ktorých je plast aj na bočných prahoch.

Svetelný podpis už poznáme z T-Crossu. Kde sa vám páči viac? Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

A vzadu? Výrazné zadné krídlo, čierne sklo, čierny masív s koncovými svetlami rozprestierajúcimi sa zľava doprava a dvojica dvojitých koncoviek výfukov, z ktorých para nepôjde ani v tej najtreskúcejšej zime. Sú totiž falošné.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Kam si Taigo zaradiť

A teraz chvíľu k spomínaným súrodencom. Volkswagen Taigo patrí medzi malé autá. Jeho dĺžka vás môže trochu miasť, pretože sa nielen doťahuje, ale dokonca prevyšuje T-Roc. Základom Taiga je však stále platforma MQB A0, čiže odhliadnuc od dĺžky, šírkou a vnútorným priestorom sa T-Rocu nevyrovná. Jeho súrodencami sú tak Volkswagen Polo a T-Cross. Jeden je hatcback, druhý SUV alebo crossover. Každému v Nemecku vyárendovali jeho vlastné „karosériové“ pole pôsobnosti.

Falošné koncovky výfukov sú dnes in. Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Interiér plný paradoxov

Ak ste zvyknutí na nové interiéry Volkswagenu, v útrobách Taiga vás neprekvapí nič. Aspoň v našej špecifikácii. Palubná doska je vyhotovená z mäkkých plastov zhora a zo sivého jednoliateho kusu vpredu, ktorý si môžete zakúpiť v štyroch rôznych farbách.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pred vodičom sa nachádza obrovský príplatkový prístrojový štít Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou 10,25 palca. Ten menší však máte už v štandarde. V strede mu sekundujú osempalcové multimédiá s dvomi fyzickými otočnými tlačidlami po bokoch a dotykovými plochami. Multimédiá podporujú aj Apple CarPlay či Android Auto a sú neustále prepojené so svetom prostredníctvom internetu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

A teraz k tým paradoxom. Akokoľvek moderne sa Taigo tvári na prvý pohľad, vo svojich technických riešeniach obsahuje aj prvky, ktoré z moderných koncernových áut pomaly miznú. Napríklad také ovládanie svetiel stále funguje na otočnom princípe namiesto dotykovej plochy. Rovnako tlačidlový je aj volant. A všimli ste si, že toto auto má stále manuálnu ručnú brzdu?

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Nuž, Volkswagen v tomto aute inovoval to, čo inovovať bolo treba, a po starom nechal to, čo ľudia mali radi. A ak teraz nadobudnete pocit, že to urobil preto, aby ušetril, nebudeme vám to vyhovárať. Ale ušetrí nielen sebe, ale aj vám. Ide totiž o najlacnejšie SUV v ponuke značky. A najlacnejším je aj napriek tomu, že nie je najmenšie.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Celkom priestranné

Sedenie vzadu neoplýva prepychom a ani luxusom. V tejto triede je to ale úplne očakávateľné. Mne, meter deväťdesiat vysokému junákovi, po nastúpení ostávalo na nohy len málo miesta. Na hlavu však viac, ako som v SUV kupé čakal. Výška stropu totiž ani touto zmenou neutrpela. Oproti T-Crossu je strop nižší iba o 2 milimetre.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Keď už sme pri porovnávaní, Taigo v batožinovom priestore dominuje. T-Cross má v štandarde 385 litrov a Polo 351 litrov. Do Taiga sa zmestí 438 litrov batožiny a nechýba ani dvojité dno a dojazdové rezervné koleso, ktoré automobilka ponúka ako základnú výbavu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Najsilnejší v ponuke

Na pohon všetkých kolies pri tomto malom SUV kupé zabudnite. A keďže žijeme v modernej Európe, aj myšlienky na naftové verzie môžete pokojne odložiť. Na druhej strane však „puristov“ poteší, že k benzínovým pohonným jednotkám nebude pripojená žiadna forma hybridného pohonu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Na Slovensko prichádzajú tri motorizácie, no dovedna dva motory. Tým slabším je 1,0 TSI s výkonom 110 koní. Bude dostupný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. Silnejšia 1,5 TSI so 150 koňmi bude dostupná len s automatickou prevodovkou. Ide o známu kombináciu DSG-7 a štvorvalca so superschopnosťou jazdiť len na dva valce.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Jazdne ide o veľmi príjemnú a dynamickú kombináciu, ktorá sa pri pokojnej nohe snaží bičovať spotrebu čo najnižšie. Ak však začnete od auta chcieť viac, nemá problém pretočiť kolesá na križovatke hoci aj v suchom počasí.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Výborný dojem dynamiky pokračuje aj v zákrutách. Podvozok je relatívne tuhý a práve tam má najlepšiu príležitosť sa predviesť. Vzhľadom na kategóriu a svetlú výšku poskytuje výbornú stabilitu, o ktorej sme sa presvedčili aj v zopár naopak klopených bratislavských zákrutách. Na svoju tvrdosť ale trochu dopláca pri prejazde nerovnosťami.

Taigo je vlastne trendsetterom. Vo svojom segmente nemá konkurenciu a ponúka ideálny pomer nostalgie, ktorá tlačí nadol cenu, a inovácie, ktorá z Taiga robí kus moderného, dobre vyzerajúceho a zábavného auta.

Základná cena modelu – Volkswagen Taigo Life 1,0 TSI 110k 6MT: 17 990€
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen Taigo R-Line 1,5 TSI 150k DSG7: 24 290 €
Záruka: Možnsť predĺženia až do 5 rokov / 150 000 kilometrov
Registračná daň: 360 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce:4
Zdvihový objem [cm3]:1498
Najvyšší výkon [kW (k)]:110 (150)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250 / 1500 ‐ 3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:212
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,3
Spotreba - WLTP kombi novaná [l/100 km]:6,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:438
Objem nádrže [l]:40
Prevádzková hmotnosť [kg]:1336
Dĺžka [mm]:4269
Šírka [mm]:1757
Výška [mm]:1497
Rázvor [mm]:2554
Mrkni naše nové video: