Píšu sa 90. roky minulého storočia a na svet prichádza nový segment áut, ktoré dovtedy nikto nevidel. SUVéčka. Autá s vyšším posedom a lepším, i keď nie vždy úplne opodstatneným pocitom bezpečnosti za volantom.
Vedeli ste, že Passat tento rok oslavuje päťdesiatku? Tento legendárny model začali vyrábať v roku 1973 a len od roku 1990 predali po celom svete viac ako 12 miliónov kusov. Dnešný Passat Alltrack stojí na modulárnej platforme MQB po boku Škody Superb, ale aj sedmičkového Golfu.
V porovnaní s klasickým kombi je rozdiel vo svetlej výške približne 3 centimetre v prospech Alltracku. Hovoríme teda o cirka 17 centimetroch svetlej výšky na jazdu menším terénom a nerovnosťami. K tomu terénny antracitový predný nárazník a príplatkové matrixové IQ Lights bez pásika v strede. Po bokoch nájdete oplastovanie blatníkov, pneumatiky 245/45 R18, nie úplne prekryté bočné prahy, avšak s výrazným gumeným tesnením, a vzadu opäť o niečo terénnejšie vyzerajúci nárazník.
Interiér, ktorý poznáte
V interiéri tiež čakajte len to, na čo ste už zvyknutí. Analógové budíky ešte stále obľubujú mnohí, k tomu klasické tlačidlá na volante, a nechýbajú ani osempalcové multimédiá so zrkadlením smartfónu cez Apple CarPlay aj Android auto.
Z hľadiska dizajnu Alltrack nepôsobí najmodernejšie, no netreba sa čudovať. Silnou stránkou Passatu bol vždy aj priestor. Na ten sa nemôžem sťažovať ani ja s výškou 1,9 metra sediaci sám za sebou. A rovnako to je aj v kufri, kam sa zmestí až 639 litrov, čo je mimochodom o 24 litrov viac v porovnaní s Tiguanom. Sedačky sú ladené vyslovene na komfort. I keď poskytujú relatívne výrazné bočné vedenie, no sú mäkké a vytvarované tak, aby poskytovali dostatočnú oporu aj na dlhých cestách.
Pod kapotou Alltracku môže bublať 280 alebo 200 koní. Vždy z dvojlitrového štvorvalca so sedemstupňovým automatom, raz benzínového, raz naftového, a vždy aj s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Zaujímavosťou je, že oba modely majú rovnaký najvyšší krútiaci moment 400 Newtonmetrov. My máme tú slabšiu verziu, ktorá zvládne zrýchlenie na stovku za 7,2 sekundy.
Dynamic chassis control dáva Volkswagen ako voliteľnú výbavu do všetkých vyšších modelov a nechýba ani tu. A práve tento systém dáva autu skutočnú esenciu všestrannosti. Ani počas jazdy na nespevnených cestách vo vysokých rýchlostiach sa neobjavilo žiadne vŕzganie plastov či iné nepevnosti karosérie. Systém 4MOTION je ešte stále klasická štvorkolka, ktorá ukázala svoje schopnosti aj v teréne. Počas kríženia náprav dokázala svoju robustnosť.
Spotreba vyráža dych
Toto auto váži 1,7 tony a v cykle WLTP sľubuje spotrebu iba 5,2 litra na 100 kilometrov! Najviac ma však prekvapila skutočná spotreba v bežných podmienkach. Pri klasickej jazde v meste auto na ukazovateli zobrazovalo spotrebu 6,4 l/100 km! Passat Alltrack dokáže jazdiť mestskou 50-tkou na päťke na menej ako 1200 otáčkach za minútu. To už sú, ako sa hovorí, kolty proklatě nízko, no pre emisie a spotrebu všetko. Pri 90-tke točí 1350 otáčok na 7. stupni a 130-tka znamená asi 1850 otáčok za minútu.
No a koľko za Alltrack zaplatíte? Nie málo. V tomto prípade je o 800 eur lacnejšia 200-koňová nafta, za ktorú si Volkswagen vypýta 48 890 eur. Na druhej strane ponúkne za tieto peniaze jedného z posledných zástupcov áut zo starej školy. Kombi, nafta, bez elektrifikácie a s výbornou spotrebou. A hoci proti Passatu idú všetky trendy, v USA ho dokonca vypúšťajú z ponuky a v Európe ho dostanete už len ako kombi, na Slovensku ho stále mnohí ocenia. Lebo jednoducho stojí za to.
Volkswagen Passat Alltrack | |
Typ pohonu: | diesel |
Valce: | 4 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1968 |
Najvyšší výkon spal. motora [kW(k) / ot./min.] | 147 (197) |
Najvyšší krút. moment [Nm / ot./min]: | 400 / 1750 – 3500 |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 228 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 7,2 |
Spotreba WLTP [l/100 km] | 6,1 |
Batožinový priestor [l]: | 639 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1709 |
Dĺžka [mm]: | 4780 |
Šírka [mm]: | 1853 |
Výška [mm]: | 1503 |
Rázvor [mm]: | 2788 |
Cena od: | Passat Variant Business 1,5 TSI DSG7: 37 090 eur |
Cena testovanej verzie od: | Passat Alltrack 2,0 TDI DSG7: 50 490 eur |
Registračná daň: | 870 |
Záruka: | za priplatok do 5 rokov / 150 000 km |