TEST Suzuki S-Cross 4WD: Veľa hudby

5973
Zdroj: David Dejvo Schun

Nový S-Cross prišiel po veľmi dlhej dobe. Ponúka veľa výbavy za rozumnú cenu.

Keď na konci minulého roka predstavilo Suzuki nový S-Cross, mnohí polemizovali, či ide o facelift, alebo skôr novú generáciu. Na jednej strane ide o technologické vyšperkovanie už existujúceho modelu SX4 S-Cross, na druhej strane sa ale zmenilo tak veľa, že je takmer na nepoznanie. Akýkoľvek názor zastávate, ide o auto ponúkajúce relatívne veľa vychytávok za ešte stále príjemnú cenu.

Dizajn 2.0

Ak by sme o novom S-Crosse rozmýšľali ako o facelifte, určite by sme ho mohli nazývať revolučným. Z hľadiska dizajnu je okrem celkovej siluety nové prakticky všetko. Predná maska je hranatejšia, LED svetlá sú prepracované, hmlovkám pribudol ďalší segment svetiel uložený dolu a mriežka chladiča hlce vzduch na hektolitre.

Predná maska zmenená na nepoznanie, že? Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Vzadu sa zas dizajnéri snažili vizuálne zväčšiť vzhľad vyvýšením plechovej časti kufra a jej doplnením o čiernu lištu, ktorá opticky spája koncové svetlá. Tie sú, mimochodom, opäť LED. Celé auto vyzerá mohutnejšie a svojimi rysmi sa podobá na najväčší model z ponuky Suzuki, SUV Across.

Vedľa tabuľky EČV si nemôžeme nevšimnúť nápis Suzuki naľavo a pochvalné a veľmi špecifické označenie modelu napravo
Zdroj: David Dejvo Schun

Celkovo je automobil postavený relatívne vysoko, tak ako sa na SUV patrí. Jeho svetlá výška je 180 milimetrov a s pohonom 4×4 si ho dokážete poriadne užiť. Ale najprv poďme dovnútra.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Veľká obrazovka

Po nastúpení dovnútra na vás vybehne tá najpodstatnejšia zmena, prepracovaná palubná doska. Tej dominuje po novom obrí vystúpený displej s uhlopriečkou 9 palcov, ktorý podporuje dnes už dobre známe Apple CarPlay aj Android Auto. Čo však stojí za spomenutie, obe si môžete s autom prepojiť bezdrôtovo, čo dnes ešte stále nie je samozrejmosťou.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Reakcie displeja sú veľmi dobré a oceňujeme aj povrchovú úpravu, ktorá je síce lesklá, no akýmsi zázrakom nezachytáva žiadne odtlačky. Teda… kým na ňu neťukáte prstami mastnými od klobásy. Tejto úprave sa podriadili aj prieduchy klimatizácie, ktoré sú teraz pod obrazovkou a nie nad, ako to bývalo v predošlej verzii.

Interiér pôsobí robustným a tvrdým dojmom. Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Za spomenutie ešte stojí celkovo kvalitnejší pocit z palubnej dosky a interiéru. Inak sa na celkovom vzhľade vnútrajšku veľa nezmenilo. Na podstatné veci sú tu stále fyzické tlačidlá. Ovládať nimi budete dvojzónovú automatickú klimatizáciu a aj režimy jazdy či uzamykanie pohonu 4×4. Akurát tlačidlá na vyhrievanie sedadiel vyzerajú trochu zastaralo. Doľava slabá intenzita, doprava silná a v strede vypnuté. Aspoň viete aj poslepiačky, čo sa s vaším zadkom práve deje.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Sedenie vzadu poskytuje o niečo vyšší posed v porovnaní so sedačkami vpredu. Avšak aj pre vyšších cestujúcich je sedenie veľmi prijateľné a poskytuje dostatok priestoru na hlavu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Do kufra nového S-Crossu zmestíte až 430 litrov batožiny. Je tu prítomné aj dvojité dno, ktoré je možné posunúť nižšie a dosiahnuť tak ešte väčší neprerušovaný priestor vzadu. Úplne dolu sa nachádza sada na opravu defektu a priestor po bokoch siaha ešte o ďalších približne 15 centimetrov nižšie ako stredová plocha na obrázku.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Vyšperkovaná jedna-štvorka

Ako ste iste vyčítali z fotografie, pod kapotou testovanej verzie sa nachádza hybridná konfigurácia s pohonom všetkých kolies AllGrip. V podstate v dnešnej dobe už iný motor ako 1,4 Boosterjet Hybrid v S-Crosse nekúpite. Môžete si akurát zvoliť, či stojíte o pohon predných alebo všetkých kolies. A ešte manuálnu či automatickú šesťstupňovú prevodovku.

Stále analógové budíky, to je už dnes raritou.
Zdroj: David Dejvo Schun

V každom prípade však dostanete rovnakých 129 koní. Ide o adaptáciu už existujúceho motora z predošlej verzie, ktorý v snahe uspokojiť európsku legislatívu stratil zopár kopytníkov zo svojho stáda. Technicky však prešiel vývojom. Svoju silu ponúka vo väčšom spektre otáčok. Z pohľadu hybridného pohonu ide o mild-hybrid so štartérgenerátorom, ktorý pomáha pri rozjazdoch a rekuperácii energie.

S pohonom 4×4 ponúka viaceré jazdné režimy s možnosťou “stálej” štvorkolky
Zdroj: David Dejvo Schun

Aj napriek neobjemnému motoru je jazda veľmi príjemná a dynamická. Tak ako je pri Suzuki zvykom, auto sa nebojí vysokých otáčok a s radosťou sa zakusuje do cesty. Niežeby ju doslova trhalo, ale pomáha sprostredkovať veľmi živý jazdný zážitok. Navyše jeho hmotnosť sa pohybuje na úrovni okolo 1,3 tony, čo je na dnešné pomery dosť nízke číslo. Tento údaj sa najviac prejaví na správaní v zákrutách, ktoré je presnejšie, a na hlučnosti v kabíne, ktorá je o niečo väčšia. Odhlučnenie podvozka však Suzuki výrazne zlepšilo.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska spotreby prišlo ďalšie prekvapenie. Kombinácia mild-hybridného pohonu, malého (ale nie poddimenzovaného) motora a nízkej hmotnosti zaručuje spotrebu v cykle WLTP medzi 5,8 a 6,1 l/100 km. A trafiť sa do tohto rozsahu nie je ani pre bežného smrteľníka zložité. Práve štartérgenerátor dokáže výrazne upraviť spotrebu v meste, ktorá sa u nás pohybovala na úrovni 5,5 l/100 km. Keď sme však išli do vysokých otáčok a rýchlostí, zvýšila sa aj spotreba, a to na 8,1 l/100 km. A môžete nám veriť, ani zďaleka nešlo o jazdu sviatočných vodičov.

Hovoriť o novej generácii je v tomto prípade predsa len trochu silné slovo. Hovoriť o facelifte nám však aj po celotýždňovom teste príde ako zľahčovanie. Nám tak ostáva jeden veľký otáznik naďalej a veľmi príjemné pocity s autom, ktoré si ani jazdnými vlastnosťami, ani svojou cenovkou rozhodne nespravilo hanbu.

Základná cena modelu – Suzuki S-Cross 2WD 6MT Comfort: 19 290 € (akcia)
Základná cena testovanej verzie – Suzuki S-Cross 4WD 6MT Elegance: 24 290 € (akcia)
Registračná daň: 150 €

Technické údaje Suzuki S-Cross 4WD Elegance 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Zdvihový objem [cm3]:1373
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:95 (129) / 5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:235 / 2000-3000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,2
Spotreba - WLTP kombi [l/100 km]:5,8 - 6,1
Rozmery a hmotnosti
Objem nádrže [l]:47
Prevádzková hmotnosť [kg]:1285 - 1305
Dĺžka [mm]:4300
Šírka [mm]:1785
Výška [mm]:1589
Rázvor [mm]:2600