Medzi všetkými tými Tiguanmi Allspace a najmä Škodami Kodiaq môže byť niekedy ťažké si pripustiť, že aj SEAT má zástupcu v triede stredne veľkých SUV. Je dobré, to sme sa dozvedeli už v predchádzajúcich testoch. Aké je však s menším benzínovým motorom a DSG prevodovkou?
SEAT. Jedna z mojich najobľúbenejších automobiliek. Naozaj! Zlé jazyky o týchto španielských autách často tvrdia, že sú to len prezlečené Volkswageny – to by však bolo príliš sebavedomé tvrdenie. Súrodeneckú spriaznenosť so strojmi z Wolfsburgu často prezrádza len niekoľko ovládačov v interiéri a digitálny prístrojový panel, ktorý je viac-menej rovnaký naprieč celým koncernom, aj keď sa občas nahodí podľa značky. Španieli sa jednoducho dosť snažia.
NEPREHLIADNITE:
Auto emoción
Inak si totiž neviem vysvetliť, ako môže byť Tarraco tak veľmi odlišné od svojich koncernových súrodencov. Zoberme si to pekne poporiadku. Oproti Tiguanu Allspace pôsobí Tarraco už na prvý pohľad oveľa atletickejšie. Pontón karosérie zostal úplne rovnaký – líši sa len v ostrejšie rezanej prednej časti a nižšom položení zadných svetlometov, ktoré sú spojené tenkou linkou vytvorenou zo zadných svetiel. A všetci, ktorí sa narodili v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch, predsa vedia, že to je veľmi cool.
Okrem svojho prikrčeného vzhľadu je však Tarraco pomerne konzervatívne. Od B-stĺpika je stále nápadne podobný čomukoľvek škatuľovitému; testovaný kus nevytŕčal z radu ani lakom, ani zvolenými príplatkami. Podobná situácia nastáva aj v jeho interiéri: Relatívne konzervatívne tvary sa tu stretávajú s prebytkom miesta v každom smere. Najviac je naddimenzovanosť Tarraca cítiť v priestore kolien zadných pasažierov. Asi neexistuje človek, ktorý by si tu nevedel preložiť nohy.
Palubná doska je príkladne ergonomická – tak, ako sa na produkty VW Group patrí. Poteší hodnotne pôsobiaci displej infotainmentu pokrytý sklom namiesto lacne pôsobiaceho plastu. Príjemná je aj jeho obsluha a logicky zoradené menu. Interiéru vo všeobecnosti niet čo vytknúť – výborné sú materiály, ich spracovanie, aj priestrannosť. Jedna vec by sa síce možno našla, no dá sa vyriešiť príplatkom – testované vozidlo bolo len päťmiestne, 7 miest vás bude stáť 765 eur navyše.
Hlavne familiárne
Zameranie Tarraca je napriek vizuálne pôsobivej stránke celkom jasné: rodiny. A ako dobre vieme, keď si vašu pozornosť pýtajú decká na zadných sedadlách, sústrediť sa na radenie je často zbytočný luxus. SEAT preto vybavil dvojspojkovou automatickou skriňou aj najväčšie Tarraco s najslabším, 110-kilowattovým, motorom (150 koní). Príjemné je najmä zistenie, že táto kombinácia prevodovky a motora si skvele rozumie.
Vie byť aj úsporná: mimo mesta sme namerali príjemnú, 6,2-litrovú spotrebu. V meste sa však vie vyšplhať vyššie k ôsmim litrom a pri diaľničnom záprahu sa pri meraní spotreba ustálila na 8,4 litroch na stovku kilometrov.
K nižšej spotrebe vás však bude burcovať najmä komfortne naladený podvozok, ktorý si je vedomý svojich limitov. Vie sa tak napríklad ozvať pri prudkej akcelerácii a prešmyku predných kolies, keď začne pohon trhať a rezonovať s karosériou – motor sa snaží, no fyzika nepustí.
Zachovajte pokoj
Tarraco je so slabším benzínovým motorom a DSG prevodovkou prekvapivo verzatilný stroj. Jeho interiér je precízne vyskladaný a tvarovo vydarený, jazdnými vlastnosťami ide o prekvapivo efektný kompromis pohodlia a dynamiky. Pridajte si k tomu cenovku, ktorú vám odobrí aj Útvar hodnoty za peniaze, a máte vybavené!
Základná cena modelu – SEAT Tarraco Style 1,5 TSI 150: 28 190 €
Základná cena testovanej verzie – SEAT Tarraco Style 1,5 TSI DSG 150: 30 150 €
Záruka: 6 rokov/150 000 km
Registračná daň: 360 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1498 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 110 (150) / 5000-6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 250 / 1500-3500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 198 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 9,5 |
Spotreba - WLTP kombi novaná [l/100 km]: | 7,1-8,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 700 |
Objem nádrže [l]: | 58 |
Rozmer pneumatík: | 235/45 R20 |
Dĺžka [mm]: | 4735 |
Šírka [mm]: | 1839 |
Výška [mm]: | 1674 |
Rázvor [mm]: | 2790 |