TEST: SEAT Tarraco | Mi casa

2704

SEAT Tarraco je de facto bratrancom Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace. Španielske krídlo nemeckého koncernu dostalo k dispozícii predom určené hranice, roky známu techniku a nezávideniahodnú úlohu. Tomuto modulárnemu a výrobne efektívnemu produktu – vdýchnuť dušu.

Značka SEAT sa už nejaký ten piatok snaží profilovať ako jedna z tých „emotívnejších“ automobiliek. Skrz modely Cupra sa táto idea komunikuje celkom jednoducho, no čo bežné autá a konkrétne SUV-čka? V Španieloch to vrie.

Ich priam dokonalý Leon ST s motorom 1,8 TSI bol vynikajúci a dobre pôsobia aj Ateca či Arona. Ako je na tom s emóciami SEAT Tarraco, najväčší z rodu? Môže sa stať z jeho štedrého interiéru váš „domov“?

Krivky

Dizajnéri mali ruky v pomyselných okovách. Stačí sa pozrieť na Škodu Kodiaq o zopár strán späť. Ostré línie tiahnuce sa profilom auta, spojené s nosnou líniou naprieč zadnou časťou, korunované dravými líniami na prednej kapote. Tento recept je v určitej forme dodržaný na každom z modelov štvorice Audi, Škoda, Volkswagen a SEAT.

Tarraco však začína novú kapitolu, a to hlavne pre svoju značku. Samozrejme, pravidlá dodržuje, no nedostatok voľnosti pri tvorbe dizajnu bol značne vykompenzovaný. Pozrite sa na krásnu mriežku chladiča či predné svetlá plasticky zapadnuté do prednej masky. Masívny svetelný podpis na zadných dverách pôsobí futuristicky a spomedzi svojich bratrancov ho SUV Tarraco dostalo ako prvé.

Heuréka!

Pokiaľ vám nepríde Tarraco nápadité z exteriéru, interiér prichádza na pomoc a zachraňuje celú situáciu. Lišta v úprave z brúseného tmavého dreva lemuje obloženie dverí a opticky oddeľuje vrchnú časť palubnej dosky od tej spodnej.

Dopĺňa ju séria kovových lemovaní výduchov klimatizácie a líšt vkusne zapracovaných do drevených prvkov na dverách. Absolútnou korunkou interiérového prevedenia je však čalúnenie dverí. Povedzme si na rovinu, že koža nie je zrovna najnápaditejší materiál a som veľmi rád, že ju automobilky postupne nahrádzajú originálnejšími povrchovými úpravami.

Dvere sú potiahnuté v modernej textílii, ktorá do veľkej miery korešponduje s prešívaním na zaujímavo sfarbených sedadlách. Nemyslel som si, že zrovna SEAT príde spomedzi vyššie spomenutej trojice značiek s takto moderným a originálnym interiérovým prevedením. Niekto však dostal veľmi dobrý nápad, ktorý nebolo možné ignorovať.

Známy priestor

Rozostavenie interiéru predurčuje vnútorný priestor najväčšieho SUV od SEAT-u k štedrosti voči pasažierom. Druhý rad sedadiel je samozrejme posuvný. Pokiaľ teda nepoužívate tretí rad sedadiel, alebo by ste radi využili potenciál batožinového priestoru naplno, sedadlá vám v tom nebudú brániť.

Pokiaľ zatlačíte zadnú lavicu čo najďalej smerom do kufra, zadným pasažierom venujete veľkú dávku komfortu. Podobne ako jeho rodinne spriaznené modely aj Tarraco vyniká ohromným priestorom pre zadných pasažierov. Dozadu môžete posadiť ľubovoľne dlhých jedincov a nedotlačíte im kolená. Na druhej strane, pokiaľ máte potrebu do auta vopchať 7-člennú posádku, natrápite sa.

Nikoho vyššieho a objemnejšieho ako dieťa okolo 6 až 8 rokov na zadné sedadlá neusadíte. Váš prcek tam vojde, a to bez väčšej námahy, no nebude mať pred seba výhľad. Osobne by som 7-miestnu verziu oželel. Neexistuje totiž rodina, ktorá by obsahovala dvoch rodičov, päť detí a nepotrebovala žiadnu batožinu.

Pretože hneď ako začnete špekulovať nad kompromisom medzi pohodlím v strednom rade, priestorom v zadnom rade a veľkosťou kufra, tak sa vám z toho uvarí kalkulačka.

Správna voľba

Veľké SUV si zaslúži poriadny naftový motor, o tom niet pochýb. Naftový dvojliter s výkonom 140 kW/190 koní je pre auto tejto veľkosti jednoducho adekvátny. Má dostatočnú výkonovú rezervu v prípade problémov a množstvo ťahu pre prípad, že chcete praktickosť svojho auta využívať naplno.

No a pokiaľ by ste za svoje Tarraco radi zaťažili poriadnym karavanom či inou voľnočasovou „chuťovkou“, o inom motore ani neuvažujte. V nezaťaženom stave dokáže tiež jazdiť za veľmi príjemnú spotrebu. Mimo mesta dokážete s 2-litrovým TDI jazdiť za 5,7 litra na 100 km a v meste za 7,5 litra, pokiaľ máte na palube len dvoch priemerných pasažierov.

Na diaľnici sa však k slovu dostáva vysoká karoséria a spotreba narastá k hodnote okolo 8,5 litra. Najsilnejší naftový motor dostanete automaticky so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive. Jazda je rovnako veľmi pohodlná a dokonca aj na panelových cestách som sa za volantom cítil príjemne.

Čo ma však prekvapuje v tom najlepšom zmysle slova, testovací kúsok jazdil na veľkých 20-palcových diskoch. Sympatické SUV-čko si teda dokážete okoreniť sexy kolesami aj bez výraznej straty pohodlia.

Základná cena modelu – SEAT Tarraco Style 1,5 TSI 150: 27 560 €
Základná cena testovanej verzie – SEAT Tarraco XCELLENCE 2,0 TDI 190 4Drive automat: 37 670 €
Záruka: 6 rokov/150 000 km
Registračná daň: 700 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1968
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:140 (190)/3500-4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400/1750-3250
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,0
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,4/5,1/5,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:700
Objem nádrže [l]:60
Prevádzková hmotnosť [kg]:1816-1845
Rozmer pneumatík:235/45 R20
Dĺžka [mm]:4735
Šírka [mm]:1839
Výška [mm]:1674
Rázvor [mm]:2790