Tarraco sme testovali už dvakrát. A to s motorom 2.0 TDI (190 k) a 1.5 TSI (150 k) pod kapotou. Tento raz sme však siahli po aktuálne najvýkonnejšej benzínovej motorizácii. Toto Tarraco poháňa 2.0 TSI s výkonom 190 koní.

V tomto teste sa nebudem venovať interiéru, infotaimentu, tretiemu radu sedadiel atď… O tomto sme sa už zmienili v spomenutých testoch Tarraca v nedávnej minulosti. Po stránke dizajnu je Tarraco predstaviteľom novej kapitoly značky. Nakoľko sú však jeho bočné partie zhodné s koncernovým súrodencom Volkswagen Tiguan Allspace, Tarraco svoj temperament predvádza cez mriežku chladiča či predné svetlomety plasticky zapadnuté do prednej masky. Masívny element zadných svetiel, tiahnuci sa naprieč celou šírkou piatich dverí pôsobí nadčasovo a Tarraco ho spomedzi SUV od Škody a VW dostalo ako prvé.

SEAT Tarraco 2_0_TSI autogratis

Skúška ohňom

Je jasné, že veľké SUV si zaslúži poriadny naftový motor. Spomenul som, že ten sme už testovali. Čo však Tarraco ponúka v prípade, že 190-koňový diesel pod jeho kapotou vymeníme za takisto 2-litrový, ale benzínový agregát? No v prvom rade rovnaký výkon, teda 190 koní. A to ostatné som sa snažil zistiť na trase dlhej bezmála 700 kilometrov.

SEAT Tarraco 2_0_TSI Autogratis

Tarraco je rodinné auto, a teda sotva sa s ním vyberiete k moru sami. Preto som naložil kufor takmer po strop, do druhého radu posadil dve deti v sedačke a vajci a vedľa mňa ženu priemerného vzrastu. Ta-dá! Ideálne podmienky pre simuláciu reality používania tohto vozidla.

Tichšia prevádzka

Už po prvých kilometroch je jasné, že práca benzínového agregátu pod kapotou je nenápadnejšia než pri nafte. Po dosiahnutí a udržiavaní rýchlosti okolo 50 – 70 km/h zažívam na palube pokoj porovnateľný s nejedným elektromobilom. Práca DSG prevodovky je pri pokojnej jazde takisto nepozorovateľná. Hneď ako sa s autom rozbehnete po diaľnici, počujete len šepot obtekania vzduchu okolo karosérie. Pokiaľ nevyprážate valce na nemeckej diaľnici, jazdíte naozaj v tichu.

Pri razantnom zošliapnutí plynového pedálu nie je efekt turbodiery pozorovateľný v žiadnom spektre otáčok. Čo však motorom neovplyvníte, je podvozok. Áno, benzínový agregát je možno o trošku ľahší, no na 20-palcových diskoch dokáže pri priečnych nerovnostiach dostať Tarraco slušne „do držky”.

Kauza dňa: spotreba

To, čo ma však pri danej špecifikácii zaujímalo najviac, je spotreba. Cestou z Bratislavy do Zadaru som ju neriešil, nakoľko neboli splnené viaceré atribúty slušného správania sa za volantom. Na cestu späť som si však dal sakramentský pozor, aby som rýchlostné limity na ceste dodržiaval, resp. neprekročil povolené rýchlosti o viac ako 10 km/h. Napriek stále zapnutej klimatizácii ma kožené sedačky zásobovali vlastným teplom viac, ako mi bolo príjemné. Jednoducho, pokiaľ ich nemáte mať odvetrávané, tak sa im vyhnite. Profil celej 675-kilometrovej trasy sa skladal zo 70 % diaľnic, 15 % okresiek a 15 % rýchlostnej cesty s povolenou max. rýchlosťou 110 km/h.

Ako to dopadlo?

Momentová spotreba kolísala, samozrejme, podľa toho, či išlo auto do kopca, alebo klesalo. A taktiež podľa navolenej rýchlosti som pozoroval údaj od 5,8 do cca 13 litrov. Po prejdení asi polovice trasy bola priemerná spotreba 8,0 litra benzínu. Po maďarských okreskách, dedinách a diaľnici už nevystúpila vyššie ako na 8,2 litra. To bol údaj na konci trasy v Bratislave. Vzhľadom k veľkosti auta a jeho výkonu si dovolím tvrdiť, že som bol milo prekvapený. Spotrebu vyššiu o cca 1 liter oproti rovnako výkonnému naftovému agregátu hodnotím naozaj pozitívne.

Nové poznanie (priznanie)

Dosiaľ som nebol zástancom benzínového motora vo veľkom SUV. Po tejto skúsenosti na vlastnej koži však môžem povedať, že napriek tomu, že stále by som si osobne kúpil Tarraco v nafte, benzínu pod jeho kapotou nie je vôbec dôvod sa báť. Vaša peňaženka pri ňom v porovnaní s 2.0 TDI určite nebude trpieť anorexiou.

Základná cena modelu – SEAT Tarraco Style 1,5 TSI 150: 27 560 €
Základná cena testovanej verzie – SEAT Tarraco XCELLENCE 2,0 TSI 190 4Drive automat: 35 880 €
Záruka: 6 rokov/150 000 km
Registračná daň: 700 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1984
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:140 (190)/4200-6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:320/1500-4100
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:211
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,0
Spotreba (NEDC) - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:9,0 / 6,3 / 7,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:700
Objem nádrže [l]:60
Prevádzková hmotnosť [kg]:1808
Rozmer pneumatík:235/45 R20
Dĺžka [mm]:4735
Šírka [mm]:1839
Výška [mm]:1674
Rázvor [mm]:2790