Ak vás láka cestovanie bez obmedzení, kde si sami určujete trasu, zastavíte na miestach s nádherným výhľadom a prebudíte sa pri šume mora či oceánu, potom je Renault Trafic ideálnym parťákom na cesty.















Renault Trafic Space Class síce na prvý pohľad nemusí vzbudzovať rovnakú prestíž ako VW California či Mercedes Marco Polo, ale to je úplne v poriadku. Za možno polovičnú cenu dokáže ponúknuť komfort a vybavenie, ktoré je postačujúce pre zákazníka, ktorý uprednostňuje úžitok pred prémiovým vyhotovením. Pod kapotou pracuje dvojlitrový naftový motor s výkonom 125 kW (170 k).

Spojený je so 6-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Táto kombinácia dodáva autu adekvátnu dynamiku, tá je pri používaní tohto auta druhoradá. Spotreba udávaná výrobcom sa nám síce nepodarila dosiahnuť, no priemer 7,9 l/100 km pri jazde po diaľnici a v meste je stále poťešujúci. Vďaka dlhému rázvoru cítiť stabilitu vysokého auta ako na diaľnici, tak aj v okreskových zákrutách.

Za kempingovovú vstavbu (Visu Sitka) vysolíte 2600 eur, čo mi príde ako rozumná cenovka. Určite by som si priplatil aj za ľavé posuvné dvere s posuvným oknom v cene 650 eur. Takisto stojí za to zaškrtnúť si v cenníku 8-palcové multimédia Easy Link s navigáciou, ktoré jednoducho pri potulkoch Európu určite využijete a dotvárajú jazdný komfort. Podobne by som ocenili aj systém sledovania mŕtveho uhla, bezdrôtové nabíjanie smartfónov, predné, zadné a bočné parkovacie senzoryči vyhrievané sedadlo vodiča a spolujazdca. Za toto všetko spomenuté dokopy cca 1200 eur.

Pod posteľou sa nachádza výsuvný modul, ktorý ukrýva varnú dosku, resp. gril s propán-butánovou bombou na ľavej strane, zásobník na pitnú vodu na pravej strane a medzi nimi praktickú pracovnú dosku. Takisto tu máme aj deku a dvojicu vankúšov, čo ma len zvádza k tomu, aby som toto auto vyskúšal aj v lete. Ideálne na zdolávanie jedného kempu za druhým. Ten potrebujete na sprchu a sociálne zariadenia, na všetko ostatné máte auto.

Pri parkovaní pomáha zadná kamera, vďaka ktorej nie je manévrovanie žiadnym problémom. Predsa len, bavíme sa o aute s dĺžkou 5,5 metra. Digitálna prístrojovka ponúka určitú mieru prispôsobenia, hoci širší dotykový displej by bol vítaným vylepšením. Chýbalo nám aj klasické otočné ovládanie hlasitosti audiosystému – namiesto toho je k dispozícii element pod volantom s relatívne malými tlačidlami.

Sedenie v tomto vozidle je pomerne vysoko, čo poskytuje výhľad porovnateľný s nákladnými vozidlami, ale to k dobrodružnému štýlu cestovania tak nejako patrí. Na druhej strane, nastupovanie môže byť pre starších vodičov či pasažierov mierne komplikované. Hluk sa na palube šíri inak, ako v prípade “osedadlovanej” dodávky, ale akustický diskomfort pocitujete až v “ilegálnych” rýchlostiach nad 130 km/h.

Palubná doska s plastovým povrchom v dizajne brúseného kovu pôsobí elegantne a ponúka dostatok úložného priestoru. Držiaky na nápoje sú umiestnené po bokoch palubnej dosky, čo považujem ja osobne za veľmi praktické. Interiér je priestranný, umožňuje pohodlný presun medzi prednými sedadlami a zadnou časťou vozidla.

Trafic má v podlahe lyžiny, čo naznačuje, že sériovo pojme ďalšie dva rady sedadiel. Bez nich je však určené len pre dvoch pasažierov, keďže v zadnej časti chýbajú bezpečnostné pásy, čo znemožňuje prepravu ďalších osôb počas jazdy. Ale úprimne, ono priestor Traficu je ideálny pre dvoch dobrodruhov a tým poskytne naozajstný komfort. Aktuálne u nás Renault predáva už iba 150-koňovú verziu Traficu SpaceClass, preto je tabuľka k testu prispôsobená tejto dostupnej verzii.
Základná cena modelu – Renault Trafic SpaceClass L1 150k: 45 900 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Trafic SpaceClass L2 150k EDC: 47 600 €
Záruka: 2 roky / 100 000 km (možnosť predĺženia)
Registračný poplatok: 120 €
Technické údaje | |
Motor | dCi 150 EDC |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce: | 4 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1997 |
Najvyšší výkon [kW (k)]: | 110 (150) |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 150 / 1500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 178 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 13,6 |
Spotreba – kombi [WLTP] [l/100 km]: | 6,7 – 7,6 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [m2]: | 1890 |
Objem nádrže [l]: | 80 |
Pohotovostná hmotnosť [t]: | 2051 |
Dĺžka [mm]: | 5 480 |
Šírka [mm]: | 1956 |
Výška [mm]: | 1 974 |
Rázvor [mm]: | 3 498 |