TEST: Renault Kangoo⎜Rozum je sexy

2887
Zdroj: František Pisarovič

Samozrejme, podľa všeobecného konsenzu kompaktné úžitkové vozidlá nepatria k tým najpríťažlivejším dopravným prostriedkom. V prípade najnovšieho Renaultu Kangoo však musím urobiť jednu veľkú a svetlú výnimku. Toto vozidlo je totiž navrhnuté tak veľmi logicky, až je to sexy.

Neviem či ste si to všimli, ale francúzsky Renault prechádza v posledných rokoch racionalizáciou. Takou, kvôli ktorej síce už nevyrába dych berúce nezvyčajné stroje rangu Avantime či Vel Satis, na druhej strane ale všetok svoj kreatívny um smeruje do priamych a inteligentne navrhnutých riešení.

Nové Kangoo už sa na svet nepozerá pojašene, ale celkom seriózne. Nadhľad mu sluší.
Zdroj: František Pisarovič

Pragmatik

Neveríte? Nech sa páči, zoberme si napríklad model Kangoo. V čase uvedenia prvej generácie to bola skôr funky alternatíva ku konzervatívnejšiemu Peugeotu Partner či Citroënu Berlingo a aj jeho druhá generácia sa svojimi oblými tvarmi snažila zahrať na hravú nôtu, i keď v roku 2020 už možno trocha po funuse.

Kvôli tomuto ho budete milovať. Systém Open Sesame nemá konkurenciu
Zdroj: František Pisarovič

Ako môžete vidieť, tretia generácia je radikálne iná. Má vyrovnané proporcie, preč sú dizajnérske výstrelky; vitaj, sebavedomý postoj! Z filozofického pohľadu dokonca naberám dojem, že nové Kangoo nadväzuje tam, kde skončil predposledný Volkswagen Caddy – v každodennom živote pracujúcich ľudí. Má na to nielen nekonfliktný a vyrovnaný vzhľad, ale aj niekoľko vychytávok, ktoré vyniknú predovšetkým po otvorení dverí.

Sezam, otvor sa

Tušíte správne, pri dverách sa ešte chvíľku zastavíme. Nové Kangoo totiž môže byť vybavené systémom Open Sesame, ktorý v sebe integruje hneď niekoľko výhod – prvou a najviditeľnejšou je absencia B-stĺpika na spolujazdcovej strane, ktorá otvára nákladový otvor so šírkou 1 416 milimetrov. Nebojte sa, Renault deklaruje, že tuhosť karosérie zostáva vďaka platforme CMF-C nezmenená, pričom štrukturálnu funkciu chýbajúceho stĺpika zastupujú spolujazdcove dvere. Tie sú prichytené až v dvoch bodoch, na vystuženej streche a v spevnenej podlahe.

Inak je nové Kangoo celkom konzervatívne. A proporčne vyrovnané.
Zdroj: František Pisarovič

Tam však funkcionalita Open Sesame nekončí. Pomocou sústavy jednoduchých pohybov totiž viete z Kangoo spraviť jednomiestnu dodávku, pretože sedadlo spolujazdca je sklápateľné do roviny s nákladovým priestorom. Mreža, oddeľujúca náklad a vás, je taktiež dvojdielna, postarané je teda aj o bezpečie vodiča voči nákladu. Malú kuriozitku v takto vybavenom Kangoo si všimne najmä spolujazdec – vďaka absencii stĺpika má bezpečnostný pás natiahnutý z rovnakej strany ako vodič.

Nesklame ani pri pohľade zozadu
Zdroj: František Pisarovič

Nová je aj palubná doska interiéru, ktorá obsahuje niekoľko užitočných a takmer “Simply Clever” riešení. Je ním napríklad schránka nad prístrojovým panelom s odnímateľným držiakom na navigáciu a USB portami, infotainment poznáme z osobných modelov značky. Podobné je to aj s bezdrôtovým nabíjaním telefónu, ktoré je taktiež k dispozícii.

Dovedna tak Kangoo dokáže previezť predmety s dĺžkou 2 716 milimetrov, pričom objem nákladového priestoru je slušných 3,9 metra kubických. Najvyššie užitočné zaťaženie, ktoré si v tomto vozidle môžete zvoliť, je krásnych 2 236 kilogramov, čo značí zaťaženie nákladom s hmotnosťou 583 až 819 kg!

Úplne nová je aj praktická palubná doska s civilným infotainmentom
Zdroj: František Pisarovič

Do pohody

Kangoo je na ceste skôr pohodovým parťákom než atlétom. Akékoľvek dynamické ambície podarenej turbodieselovej jednotky 1,5 dCi s výkonom 70 kW (95 koní) totiž účinne zachytáva komfortne naladený podvozok. Ten, na druhej strane, ochotne tlmí nerovnosti a nám, bežným smrteľníkom, dáva nádej, že budúca objednávka krištáľových pohárov svoju cestu kuriérom prežije v celistvosti.

Takže ako to je s novým Kangoo? Lepšie ako kedykoľvek predtým. Do vienka dostal najpraktickejší interiér v hre, úsporný, no stále dynamický motor, a s počiatočnou cenou 14 730 eur bez DPH za verziu Cool s benzínovým motorom, aj konkurencieschopnú cenovku. Smelo do toho!

Základná cena modelu – Renault Kangoo Van TCe 100: 16 550 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Kangoo Van Blue dCi 95: 18 650 €
Euro NCAP: 4* (2021)
Záruka: 2 roky / neobmedzená
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1461
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:70 (95) / 3750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:260 / 1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:164
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:14
Spotreba kombinovaná [l/100 km]:5,3 - 5,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [m3]:3,9
Objem nádrže [l]:54
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1450 - 1525
Rozmer pneumatík:205/60 R16
Dĺžka [mm]:4 486
Šírka [mm]:1850
Výška [mm]:1808
Rázvor [mm]:2716