Audi A6 Avant: Nafta žije!

546

Značka Audi predstavila novú generáciu svojho najväčšieho kombi. Model A6 Avant má vynikať úspornosťou a potešiť najmodernejšou technológiou na palube. Ešte zaujímavejšie je, že pod kapotou môže mať benzínový aj naftový motor.

Ak máte pocit, že tu niečo nesedí, tak je to správy pocit. Automobilka Audi totiž pred časom informovala, že mení spôsob označovania svojich modelov a párne čísla vyhradzuje pre elektrické verzie. Táto novinka sa teda po novom mala volať A7 Avant. V centrále sa napokon rozhodli, že v tomto prípade nič meniť nebudú a tak je to tradične A6 Aavant – načo je toto dobré?!

Elegancia a aerodynamika

Dizajn kombinuje športové krivky s aerodynamickými tvarmi, ktoré majú prispieť k vynikajúcej efektivite. Výsledkom je, že koeficient odporu vzduchu 0,25 patrí k najlepším v segmente „kombíkov“ s klasickým spaľovacím motorom. Veľké nasávacie otvory, aerodynamické panely a predlžená kapota dotvárajú elegantnú siluetu vozidla.

Interiér je navrhnutý s dôrazom na komfort a technológie. Pred vodičom sa nachádza 12,3-palcový digitálny kokpit, v strede palubnej dosky je umiestnená 14,5-palcová centrálna obrazovka a spolujazdec má pred sebou ďalší 10,9-palcový displej. Chýbať nebude ani prémiový audiosystémom Bang & Olufsen, ktorý má dokonca reproduktory umiestnené aj v predných hlavových opierkach.

V ponuke aj šesťvalec

Základným motorom je benzínový štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 150 kW (204 k) a najvyšším krútiacim momentom 340 Nm. Pre náročnejších zákazníkov bude mať Audi v ponuke šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 270 kW (367 k) a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm. V tomto prípade ide už o mild hybridnú technológiu s dvojicou elektromotorov.

Možno trochu prekvapivou správou je, že v ponuke nebude chýbať ani naftový štvorvalec 2,0 TDI. Poskytne výkonom 150 kW (204 k) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Aj tento motor je doplnený o mild hybridnú technológiu, pričom elektromotor dodáva pohonnému ústrojenstvu ďalších 17 kW (24 k) a 230 Nm.

Negatívnom môže byť, že batožinový priestor sa medzigeneračne zmenšil o 60 litrov. Komu to však neprekáža, ten sa môže tešiť na vzduchové odpruženie podvozka, aktívne natáčanie kolies zadnej nápravy či zväčšené odklony kolies. A cena? Za benzínový štvorvalec najmenej 58 000 eur, za naftový štvorvalec najmenej 61 700 eur a šesťvalec začína na sume 72 600 eur.