TEST: Renault Espace | Jeden z posledných

539

Autám typu SUV nepadli za obeť iba sedany strednej triedy a ich kombi verzie. Na cestách je čím ďalej, tým menej aj niekedy populárnych rodinných vanov. Hoci Renault prezentuje Espace ako veľký crossover, ide o luxusnú dodávku s prebytkom priestoru aj pre viacpočetnú rodinu.

Napriek tomu, že francúzsky výrobca s ďalšou generáciou modelu Espace už nepočíta, na konci roka 2019 predstavil jeho vynovenú verziu.

Prednej časti auta dominujú Matrix svetlomety s novým LED podpisom

MPV na úrovni

Zvonku ide zväčša o povinnú jazdu, ktorá dodala autu modernejšiu tvár. Spredu zaujme nový nárazník a svetlomety s novým LED podpisom či Matrix technológiou. Zadný nárazník s nevzhľadnými a vysoko umiestnenými falošnými výfukmi nahradil nový. Falošné výfuky síce zostali, sú ale podstatne krajšie a logickejšie umiestnené.

V interiéri sa zachovali základné prvky. Podstatná zmena spočíva vo výbere obkladových materiálov a ich vyhotovení, a to hlavne v testovanej top výbave Initiale Paris. Poteší hlavne vkusne prešívaná koža na bočniciach sedadiel a výplni dverí. Hodnotne pôsobí aj palubná doska s matnými obkladovými lištami. Prevažujúcu čiernu farbu osviežujú červené linky a nastaviteľné ambientné osvetlenie.

Palubná doska pôsobí hodnotne nielen použitými materiálmi, ale aj ich vypracovaním

Dôležitá obmena prebehla za volantom i na stredovej konzole, a to v duchu najnovších modelov značky. Digitálny prístrojový panel je dostatočne konfigurovateľný a dokáže zobraziť aj navigačnú mapu. Nový infotainment je príjemne intuitívny a jeho displej pohotovo reaguje na dotyky.

My Sense umožní kombináciu jednotlivých položiek režimov

Ovládanie hlasitosti je aj naďalej na osobitných páčkach pod volantom, na čo som si nejaký čas zvykal. Napriek súčasnému trendu si Renault ponechal „tvrdé“ tlačidlá ventilácie s výnimkou kontroly prúdenia vzduchu, keď je už nutné trafiť sa do modrých šípok na displeji. Nakoniec som to nechal na automatike…

Vďaka za klasické tlačidlá ovládania ventilácie

Bolo nás šesť

Auto som otestoval ako na sa na 7-miestne MPV patrí. Siedmeho pasažiera som síce nenašiel, tretí rad však vyskúšal jeden dospelý jednotlivec. Zhrniem to: sedadlá v treťom rade sú jednoznačne núdzové a z dôvodu chýbajúcich kotiev IsoFix sa nedajú vždy použiť na umiestnenie detskej sedačky. Poteší ich efektné sklápanie do roviny pomocou elektrických tlačidiel v batožinovom priestore.

Tretí rad je použiteľný iba pre nižších pasažierov po posunutí druhého radu dopredu. Nastupovanie dozadu chce trochu cviku.

Renault Espace vedie vodiča k tomu, aby si jazdu vychutnal čo najmenej dynamickým spôsobom. Niežeby nedokázal prejsť rýchlo zákrutu, prípadne obehnúť pomalšie vozidlo, takýto akt však nepôsobí dôstojne. Tento pocit podporuje aj motor s papierovo zaujímavým výkonom, ale… Prebúdza sa iba pozvoľne a ani v otáčkach necítiť deklarovaných 200 koní. Prevodovka radí s citom, zároveň sa ale nikde neponáhľa. Napriek tomu pohon v celku pôsobí seriózne a plní svoju úlohu na jednotku. Nepreháňa to ani so spotrebou, ktorá sa pri dodržiavaní rýchlostných limitov pohybuje okolo hodnoty 6,5 litra na 100 km.

Posed v bohato dimenzovaných a široko nastaviteľných sedadlách je veľmi pohodlný. Vodič aj jeho spolujazdec uvítajú v lete a na dlších cestách možnosť ventilácie, prípadne rôznych typov masáže. Druhý rad pozostáva z troch samostatných posuvných a dostatočne širokých sedadiel, pričom sú všetky vybavené kotvami IsoFix. Pri ich polohe „úplne vzadu“ poskytujú priestor na nohy na úrovni áut luxusnej triedy.

Miesto na nohy v druhom rade je kráľovské

Verdikt

Renault Espace by som odporučil rodine s troma malými deťmi, ktorá si potrpí na luxus, ale nevyžaduje prémiovú triedu. Potrebuje vodiča, ktorý ocení dizajn a bohatý vnútorný priestor, nepotrebuje byť za každú cenu rýchlejší ako ostatní a dokáže si vychutnávať príjemnú jazdu. Toto MPV mu ju s gráciou poskytne.

Základná cena modelu – Renault Espace 2.0 dCi Initiale Paris: 45 890 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Espace 2.0 dCi Initiale Paris: 45 890 €
Euro NCAP:  5 hviezd
Záruka
: 5 rokov alebo 150 000 km

Registračná daň: 870 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1997
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:147(200)/3500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,1
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,2–6,3/4,7–5,0/5,3–5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor - 5 miest/7 miest [l]:680 - 785 / 247
Objem nádrže [l]:62
Prevádzková hmotnosť [kg]:1 908
Rozmer pneumatík:235/45 R20
Dĺžka [mm]:4857
Šírka [mm]:1888
Výška [mm]:1677
Rázvor [mm]:2884