TEST Peugeot 208: Hybridné žihadlo

352
Zdroj: David Dejvo Schun

Na test 208-ičky som sa úprimne veľmi tešil. V roku 2019, keď predstavili jej druhú generáciu, išlo minimálne podľa mňa o najkrajší malý hatchback na trhu. V roku 2021 kraľoval minimálne prvým mesiacom a v roku 2022 bol úplne najpredávanejším európskym autom roka. A aj keď doba pokročila, aj dnes patrí medzi úplnú dizajnovú topku.

Za to sa, samozrejme, zaslúžil aj facelift. Táto žltá farba s názvom Agueda sa vám úplne vypáli na vnútornú stranu očí a oči Peugeotu, teda nové trojité denné svietenie, sa mi tu veľmi páčia. Spätné zrkadlá v čiernej farbe sa v rámci faceliftu stali samozrejmosťou, a keďže testujeme verziu GT, nechýbajú ani čierne lemy blatníkov a za príplatok čierna strecha. Zmeny vzadu sú skôr o absolútnych detailoch. Čiže nápis Peugeot už nie je chrómový, ale z tmavého hliníka. Rovnako nechrómové je aj označenie modelu a výbavy. No a ešte zmenili grafiku svetiel. Už nie tri čiary zvislé, ale horizontálne.

Zmeny v interiéri sa nesú skôr v štýle nových materiálov a bohatšej základnej výbavy. Napríklad topkové 10-palcové multimédiá dostávate už v základnej výbave. Na rýchlosti odozvy trochu cítiť ich vek, ale mobil k nim pripojíte aj bezdrôtovo, aj cez USBC. A rovnako buď cez Bluetooth, alebo Apple CarPlay či Android Auto. Volič smeru jazdy automatickej prevodovky sa zmenil tiež, a tým by sa asi výpočet zmien skončil.

Malé, ale priestranné

Na to, že 208-ička fakt nie je veľké auto, cítite sa tu veľmi komfortne aj s výškou 1,9 metra. Myslíme tým pohodlné sedačky, u vodiča ešte aj s masážou, čo je úplne wow. Kufor má 352 litrov a dobrou správou je, že je takýto veľký aj vtedy, keď si vyberiete hybridnú verziu.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Autográtis (@autogratis_magazin)

Ak si odmyslíme elektro, 208-ička je dostupná len s jedna-dvojkou trojvalcom. Ale hneď na niekoľko spôsobov. Prvým z nich je PureTech 75 s výkonom 75 koní a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Potom nasleduje PureTech 100 s manuálom a ďalšie dve elektrifikované motorizácie Hybrid 100 a Hybrid 136. Obe dostanete so 6-stupňovými automatmi.

Automaty preto, lebo práve v nich sa skrýva elektromotor, ktorý dodáva do systému okolo 29 koní a 55 Newtonmetrov. A vlastne robí zo spaľovacej motorizácie hybridnú. Aj keď taký ten bežný hybrid, aký môžete poznať napríklad od japonských konkurentov, to úplne nie je. A to preto, lebo výkon elektromotora jasne napovedá, že hlavnú úlohu stále hrá spaľovák. A tiež využiteľná kapacita batérie je menej ako pol kilowatthodiny. Takže striedanie spaľovacej a čisto elektrickej jazdy sa bude diať častejšie.

Aj polovicu na elektrinu

Treba však povedať, že toto častejšie striedanie vo finále aj tak znamená, že pokojne aj polovicu času jazdíte čisto na elektrinu. A prepínania medzi spaľovákom a elektrickou jazdou sa dejú plynulo. Bez toho, aby ste to pocítili nejakým trhnutím. Takže špecifiká elektrickej sústavy majú bližšie k mild-hybridu, ale niekedy sa dokáže tváriť ako full-hybrid.

Pod našou kapotou pracuje 136 koní, ktoré toto 1,3-tonové auto rozhýbu na stovku za 8,1 sekundy. V športovom režime má 208-ička veľmi dynamický charakter a nebojí sa ani zavrčať, ani rekuperovať pri brzdení… Jednoducho nebojí sa jazdiť športovo. V rámci svojich možností. Podvozok je nastavený tak, že vám aj popustí v náklonoch, ale podrží vás i v zákrutách. A to je taký kompromis medzi veľmi slušnou obratnosťou a tlmičmi pripravenými na mestské nerovnosti. Keď k tomuto kombu pripočítate malý volant, ktorý evokuje volant v pretekárskom aute, dostávate naozaj zábavný pocit.

No a poslednou vecou je spotreba. Cyklus WLTP uvádza pre našu najsilnejšiu 208-ičku čísla 4,6 – 4,7 litra na 100 kilometrov, ktoré sú reálne. Takže super jazdné vlastnosti a viac koní s relatívne nižšou spotrebou. To je recept na úspech.

Cena modelu od: Peugeot 208 PureTech 75 MT5 Style – 16 690 eur 

Cena testovanej verzie od: Peugeot 208 Hybrid 136 e-DCS6 GT – 25 290 eur

EuroNCAP: 4 hviezdy (2019)

Záruka: 5 rokov alebo 60 tkm

Objem motora [cm3]: 1 199

Počet valcov: 3

Výkon sústavy [kW (k) / ot.]: 100 (136) / 5 500

Najvyšší krút. moment sústavy [Nm / ot.]: 230 / 1 750

Maximálna rýchlosť [km/h]: 204

Zrýchlenie 0 100 km/h [s]: 8,1

Spotreba WLTP kombi. [l/100 km]: 4,6 – 4,7

Prevádzková hmotnosť [kg]: 1 335

Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 1 690

Objem batožinového priestoru [l]: 352

Objem palivovej nádrže [l]: 44

Dĺžka/Šírka/Výška [mm]: 4 055 / 1 745 / 1 430

Rázvor osí kolies [mm]: 2 540