TEST: Mitsubishi ASX | Klasik

2877

Model ASX je pre Mitsubishi niečo ako zlatá sliepka. Navrhli ho výborne už v roku 2010 a odvtedy prekonáva všetky rekordy v predajnosti. Ale aby sa nepovedalo, Mitsubishi permanentne prichádza s menšími osvieženiami. Mení sa však len dizajn, technika je v podstate až na rošády v portfóliu pohonných jednotiek stále rovnaká.

Nová tvár

Vynovený dizajn prednej časti auta má symbolizovať funkčnosť a bezpečnosť typickú pre vozidlá SUV z dielne Mitsubishi. Vyhotovenie čelných partií stavia na logu s tromi diamantmi, obojstranne orámovanom výrazným chrómovým dekorom, čím vzniká priestorový efekt naznačujúci dynamický pohyb. Nové Mitsubishi ASX má upravený predný nárazník, ktorý teraz používa výrazný chrómový dekor, zatiaľ čo jeho centrálna časť je tmavá, čím odkazuje na nový Outlander resp. štúdiu eX-Concept. Horná časť masky chladiča teraz pozostáva z tenkých horizontálnych lamiel v čiernom prevedení, ktoré hladkým napojením na svetlomety umocňujú celistvý vzhľad.

Skromný interiér

Vo vnútri nečakajte žiadne dizajnové výstrelky. Tam sa toto kompaktné SUV v priebehu rokov prakticky nezmenilo. Novinkou v rámci posledného faceliftu sú však ozdobné prvky na volante lakované čiernym klavírnym lakom, ktorý môžeme nájsť aj na stredovej konzole. Nové je tiež čalúnenie sedadiel, pričom zadné sedadlá dostali aj novú výplň, vďaka ktorej poskytujú pri jazde lepšiu oporu.

Novinkou je čierny klavírny lak, ktorý zdobí ako stredovú konzolu tak aj volant.

Jednoduchý motor

Modernizované ASX-ko sme testovali s jediným benzínovým motorom, ktorý predstavuje základ ponuky. Ide o klasickú atmosféricky plnenú „jedna šestku“, ktorá poháňa iba kolesá prednej nápravy. Agregát, ktorého pôvod siaha hádam ešte do 90-tych rokov minulého storočia, je navyše priškrtený najmodernejšími emisnými normami. Napriek tomu jednoduchá konštrukcia motora funguje maximálne spoľahlivo. Atmosférické motory už dnes nájdete málokde, ale zase málokde nájdete SUV segmentu C za 14 900 €. A Slovákovi to stačí. Ten je rád, že to nie je žiadny litrový trojvalec, ktorý podľa jeho slov nič nevydrží. Predsa len na Slovensku sme všetci strojní inžinieri, takže sa v tom vyznáme. Takáto „jedna-šestka“ bez turba je vo finále, dá sa povedať, slovenský sen. Na diaľnici to vďaka päťstupňovej prevodovke žerie 8 litrov a keďže motor točí takmer 3 400 ot./min., cestovanie to nie je úplne najtichšie. Aby som však ASX-ku iba nekrivdil, mimo mesta sa dá jazdiť aj za 5,5 litra benzínu na 100 km. V meste sa však spotrebe okolo 7,5 l/100 km nevyhnete. Koniec koncov, samotný výrobca udáva v meste 7,4 l/100 km.

Palubný počítač má síce farebný displej, ale jeho ovládanie jedným tlačidlom je trochu zdĺhavé.

Resumé

Od uvedenia na slovenský trh v roku 2010 až do konca roka 2016 oslovilo Mitsubishi ASX celkovo 3 359 zákazníkov. Myslím si, že tento údaj hovorí za všetko. ASX-ko totiž predstavuje ideálny pomer medzi cenou a veľkosťou auta. Skrátka, len veľmi ťažko by ste našli podobne veľké SUV za takúto cenu, a to je okrem spoľahlivosti prakticky jediným predajným argumentom tohto modelu. V takýchto prípadoch je naozaj lepšie nemeniť nič. Tento model bude na Slovensku určite úspešný ešte nejaký ten piatok.

Základná cena modelu – Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC Inform: 14 900 €
Základná cena testovanej verzie – Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC Intense+: 19 500 €
Záruka: 5 rokov/100 000 km

Registračná daň: 90 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1590
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:86 (117)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:154 /4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:183
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:11,5
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:7,4/5,0/5,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:419 (488)/1219
Objem nádrže [l]:63
Prevádzková hmotnosť [kg]:1335-1360
Rozmer pneumatík:225/55 R18
Dĺžka [mm]:4355
Šírka [mm]:1810
Výška [mm]:1640
Rázvor [mm]:2670